محصولات معتبر محصولات معتبر

یاس فان » آموزشی » آموزش درمان افتادگی پلک با ورزش هایی خاص

آموزش درمان افتادگی پلک با ورزش هایی خاص

آموزشی | ۱۵ بازدید

برای درمان افتادگی پلک و کم کردن حالت آن ورزش های زیر را با چشمان خود انجام دهید.

پلک‌ها در برابر خشکی، اجسام خارجی و فشار بیش از حد از چشم‌ها محافظت می‌کنند. حتی در هنگام خواب، پلک‌ها با پخش کردن اشک در سراسر چشم، آن را مرطوب نگه می‌دارند. بااین‌حال، گاهی اوقات، عضله پلک که به باز و بسته شدن آن کمک می‌کند، ضعیف شده و پوست صورت در این ناحیه شل می‌شود. افتادگی پلک حتی در موارد شدیدتر، مشکلات بینایی و زیبایی را هم به همراه دارد. ورزش افتادگی پلک از چند سری حرکات برای تقویت عضلات تشکیل شده که می‌توانید از افتادگی پلک جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. اگر می‌خواهید حرکات ورزشی درمان افتادگی پلک با ورزش را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.. محققان توصیه می‌کنند برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه از ورزش افتادگی پلک را کسب کنید باید حداقل ۶ روز در هفته و هر روز ۲۰ تا ۳۰ دقیقه حرکات را انجام دهید.

تحریک عضله های چشم:تحریک مستقیم می‌تواند از طریق حرکت متمرکز چشم یا با استفاده از یک دستگاه تحریک کننده مانند مسواک برقی، به کاهش افتادگی پلک کمک کند. فشار مکانیکی مسواک باعث ایجاد واکنش‌هایی در عضلات پلک می‌شود. هر روز چند دقیقه به تحریک عضلات چشم بپردازید.

گرم کردن چشم ها:ثابت شده است که تمیز کردن، گرم کردن و ماساژ دادن آرام پلک‌ها (حتی بدون انجام ورزش) گردش خون و پاسخ‌‌های عصبی را افزایش می‌دهد. این کار با نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر کردن عضلات، آن‌ها را برای انجام ورزش افتادگی پلک آماده می‌کنند.

ورزش با کشش پلک: حرکت کشش پلک عضلات پلک را تقویت کرده و چین و چروک‌های چشم‌ها را هم کاهش می‌دهد. برای انجام این تمرین روی زمین بنشینید و چشم‌های خود را ببندید. پلک‌ها را رها کنید و با استفاده از انگشت‌های اشاره خود ابروهایتان را بالا ببرید. همان‌طور که ابروها را بالا می‌برید، سعی کنید چشم‌ها را هم بسته نگه دارید. هر روز حداقل ۱۰ بار و هر دفعه به مدت ۱۰ ثانیه این کار را انجام دهید. مانند تصویر زیر

عکس, آموزش درمان افتادگی پلک با ورزش هایی خاص

ورزش چشم تراتاکا : در حالت مدیتیشن ایستاده یا روی زمین یا روی صندلی محکم بنشینید. سر خود را صاف و کف دست ها را به سمت پایین نگه دارید.چشمان خود را باز نگه دارید ، در یک نقطه مستقیم به جلو نگاه کنید.بدون اینکه سر خود را حرکت دهید ، چشمان خود را به آرامی به سمت شانه راست خود حرکت داده و چند ثانیه بدون چشمک زدن در این حالت بمانید. نگاه خود را به آرامی به سمتمرکزی برگردانید و سپس این حرکت را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

پلک زدن:عضلات پلک‌های خود را منقبض کنید. یک دقیقه با سرعت پلک بزنید. پس از آن پلک زدن آرام را تمرین کنید ولی این بار با قدرت بیشتری این کار را انجام دهید. حال تا جایی که قدرت دارید، به عضله‌های پلک‌هایتان فشار وارد کنید.

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب جدید آموزشی

امروز ۱ آبان ۱۴۰۰