از سیر تا پیاز پروتئین کازئین و فرق آن با وی

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

از سیر تا پیاز پروتئین کازئین و فرق آن با وی

عکس, از سیر تا پیاز پروتئین کازئین و فرق آن با وی

پروتئین کازئین یکی دیگر از مکمل هایی است که در بدنسازی طرفداران زیادی دارد این پروتئین از نظر آمینو اسیدها شبیه پروتئین وی است و کمبودی ندارد اما تفاوت آن با پروتئین های دیگر این است که روند جذب آن بسیار آرام است و مثلا اگر شما بخواهید بلافاصله بعد تمرین آن را مصرف کنید نمی توانید به سرعت پروتئین مورد نیاز را به عضله ها برسانید .

پس زمان مصرف این پروتئین برای بدنسازی باید اصولی باشد. با توجه به سرعت آهسته جذب پروتین کازئین در بدن، این مکمل سبب می شود آمینو اسید بین پنج تا هفت ساعت در عضلات ذخیره شوند. این مکمل بدنسازی سنتز پروتئین موجود در عضلات را به اندازه مکمل بدنسازی پروتین وی افزایش نمی دهد.اما این مکمل ذخایر درازمدتی از آمینو اسیدها را برای عضلات به ارمغان می آورد.

در نتیجه همین امر،عضلات آسیب کمتری می بینند و سنتز پروتین موجود در آنها مدت بیشتری ادامه پیدا می کند. همین ویژگی سبب می شود پروتین کازئین برای ارتقای رشد عضلات مفید باشد. مخصوصا این ویژگی در زمانهایی که غذا مصرف نمی کنید، مانند قبل از خواب یا میان وعده ها، مفیدتر است!

محتویات پروتئین کازئین چیست؟

هر پیمانه از از این مکمل بدنسازی تقریبا ۳۳ گرم است که حاوی ۲۴ گرم پروتئین، ۳ گرم کربوهیدارت و ۱ گرم چربی است. این مکمل با برندهای مختلفی به بازار عرضه می شود و بسته به نوع برند این مکمل می تواند حاوی کمی املاح معدنی مانند کلسیم باشد.

انواع پروتئین کازئین

پروتئین کازئین میسلار

پروتئین کازئین هیدرولیز شده

تاثیر ال آرژنین بر افزایش قد

پودر کازئین با پودر وی چه تفاوتی دارد؟

همانطور که تاکنون بدان اشاره کردیم پروتئین کازئین به زمان زیادی نیاز دارد تا هضم شود. این امر بدین معناست که آمینواسیدهای موجود در این پروتئین مدت بیشتری در عضلات باقی می مانند و همین امر سبب می شود در تمام مدتی که غذا دریافت نمی کنید سلولهای عضلات حاوی پروتئین باشند و عضله سازی صورت بگیرد.

هضم آهسته این مکمل بدنسازی ویژگی است که سبب می شود این مکمل را به گزینه ای مناسب برای مصرف در شب تبدیل کند. زیر مواد مورد نیاز شما در شب برای بدن شما تامین می شود.

فواید پروتئین کازئین 

همانطور که در مقالات قبلی بدان اشاره کردیم شیر از دو نوع پروتئین به نام پروتئین وی و کازئین تشکیل شده است. همانند تمامی پروتئین های حیوانی، این پروتئین کازئین منبع کاملی از آمینو اسیدهای ضروری است که بدن برای رشد، ترمیم و تقویت بدان نیاز دارد.

مکمل بدنسازی کازئین و عضله سازی!

همانطور که بدان اشاره کردیم این مکمل مکملی محبوب در میان ورزشکاران و بدنسازان است. این پروتئین حاوی تمامی آمینواسیدهای ضروری بدن است که برای ترمیم و تقویت عضلات مورد نیاز هستند.تاکنون تحقیقات زیادی در رابطه با این مکمل بدنسازی صورت گرفته است. در یک تحقیق به ورزشکاران به دو دسته تقسیم شدند و به گروه اول مکمل بدنسازی کازئین داده شد و به گروه دیگر این مکمل را دریافت نمی کردند. در پایان نتایج حاکی از آن بودند افرادی که از این مکمل بدنسازی استفاده کرده بودند شاهد رشد بهتری در عضلاتشان بودند.

محققان برای تحلیل تاثیر مکمل کازئین به تحقیق و پژوهش در این زمینه پرداختند.مطالعات زیادی در این زمینه صورت گرفته است.نتایج آنها حاکی از آن هستند که مصرف ۲۰ تا ۳۰ گرم از پروتین کازئین قبل از خواب به حفظ عضلات کمک می کند. همچنین این مکمل مدت زمان زیادی آمینو اسید را برای عضلات حفظ می کند. با بالا رفتن سن، عضلات رو به تحلیل می روند.از همین روی حفظ آمینو اسید در عضلات برای مدتی طولانی در سنین بالا بسیار حیاتی است. تحلیل عضلات یکی از مشکلاتی است که بر کیفیت زندگی افراد در سنین بالا تاثیر می گذارد. با توجه به آنچه گفته شد، افراد مسن نیزمی توانند از مزایای تاثیرگذار این پروتین برای جلوگیری از تحلیل عضلاتشان استفاده کنند.

این مکمل بدنسازی دارای اثرات ضد میکروبی است و همین امر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن را دربرابر میکروب ها مقاوم می کند.

این مکمل گزینه ای مناسب برای کسانی است که سطح تری گلیسیرید بالایی دارند. مصرف این مکمل سبب می شود تری گلیسیرید خون کاهش یابد و همین امر به کاهش فشار خون کمک می کند.

به طور کلی رادیکالهای آزاد اثرات منفی بر سلامتی بدن دارند. مصرف پروتئین کازئین رادیکالهای آزاد بدن را از بین می برد.

مصرف پروتئین سبب کاهش مصرف غذا می شود و سبب می شود به مدت طولانی حس سیری داشته باشید. در نتیجه غذا کمتری می خورید و چربی های بیشتری در بدن کاهش پیدا می کند.

پودرکازئین یوروویتالشما می توانید جهت خرید پودرکازئین یوروویتال از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

عوارض جانبی مکمل بدنسازی پروتئین کازئین کدامند؟

به طور کلی مصرف این پروتئین هیچ گونه عارضه جانبی جدی ندارد. اما بهتر است کسانی که از بیماری های کبدی و کلیوی رنج می برند مصرف این مکمل را محدود کنند.مصرف این مکمل بدنسازی در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک باشد، هرگز سرخود از این مکمل استفاده نکنید. افرادی که به لاکتوز و شیر حساسیت دارند نمی توانند از این مکمل استفاده کنند. مصرف این مکمل گاهی سبب بروز نفخ می شود.

طریقه مصرف پروتئین کازئین!

این مکمل را قبل از شروع تمرینات بدنسازی و همچنین قبل از خواب مصرف کنید. در مورد مقدار مصرفی این مکمل با مربی خود مشورت کنید. به طور کلی اگر می خواهید از مکملها در طول تمرینات بدنسازی بهره ببرید بهتر است مکملهایی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما در طول تمرین هستند. تمامی مکمل ها گزینه مناسبی برای مصرف نیستند. در این مورد بهتر است با مربی خود مشورت کنید.

 

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر