اسم تمام چربی سوزهای بدنسازی و عوارض آنها

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

اسم تمام چربی سوزهای بدنسازی و عوارض آنها

عکس, اسم تمام چربی سوزهای بدنسازی و عوارض آنها

کمتر بدنسازی است که با مکمل های چربی سوز آشنایی نداشته باشد. اگر شما مبتدی هستید ما شما را با این مکمل ها آشنا می کنیم.

کافئین

کافئین دارویی است که به‌طور رایج در سراسر جهان به‌کاربرده می‌‌شود و اثر محرک دارد. کافئین منجر به افزایش هوشیاری، کاهش فشار حاصل از تمرین و کاهش زمان واکنش می‌‌گردد. کافئین همچنین به‌عنوان یک چربی سوز نیز استفاده می‌گردد.کافئین با افزایش متابولیسم اسیدهای‌‌ چرب عمل کرده و میزان متابولیسم کربوهیدرات (گلوکز) را در طی تمرینات هوازی کاهش می‌‌دهد. تمام مطالعات انجام‌شده بر روی تأثیر کافئین در طی تمرینات هوازی به بررسی میزان گلیکوژن ماهیچه‌‌ای پرداخته و بدین نتیجه رسیده‌‌اند که گلیکوژن بعد از مصرف فقط ۱۵۰ الی ۲۵۰ میلی‌‌گرم کافئین از بین می‌‌رود. افزایش وابستگی به چربی و کاهش وابستگی به گلوکز و گلیکوژن منجر به افزایش استقامت تمرین گردیده و خستگی را به تعویق می‌‌اندازد. علاوه بر این، مصرف کافئین قبل از تمرین منجر به استفاده از چربی‌‌های بدن برای تأمین کالری موردنیاز می‌‌گردد.

کافئین عوارض متعددی نیز دارد. دوز بالای کافئین (بیش از ۱۵ میلی‌‌گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن) می‌‌تواند باعث کاهش ضربان قلب، افزایش فشار، زودرنجی، بی‌‌خوابی و مشکلات گوارشی شود. علاوه بر این، کافئین ماده‌‌ای ادرارآور است که آزادسازی هورمون آنتی دیورتیک را مهار می‌‌کند. در پی این امر، کلیه‌‌ها مایعات بیشتری در مقایسه با شرایط عادی دفع کرده و بدن با کمبود آب مواجه می‌‌شود.کافئین یکی از بهترین چربی سوزهای موجود است. نه‌تنها به کاهش وزن کمک می‌‌کند، بلکه در صورت استفاده قبل از تمرینات هوازی می‌‌تواند چربی سوزی را افزایش داده و مدت‌زمان تمرین را با به تعویق انداختن خستگی افزایش دهد. کافئین تأثیری بر تمرینات غیر هوازی ندارد. همواره کافئین را با دوز پایین استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه حساسیت یا عوارض جانبی با پزشک خود مشورت کنید.

ال ـ کارنیتین

کارنیتین نقش بسیار مهمی را در سوزاندن چربی‌‌ها برای تأمین سوخت ایفا می‌‌کند. بدین دلیل است که ال ـ کارنیتین به یکی از محبوب‌‌ترین مکمل‌‌ها تبدیل‌شده است. هرچه میزان کارنیتین دریافتی بیشتر باشد، میزان چربی سوزی بیشتر خواهد بود. ورزشکاران به این محصول علاقه دارند، زیرا وابستگی به چربی برای تأمین سوخت موردنیاز بدن منجر به سوزانده شدن کربوهیدرات‌‌ها شده و استقامت هوازی را افزایش می‌‌دهد. مطالعات اخیر نشان می‌‌دهند که در افراد ورزشکار و افراد متوسط، استفاده از مکمل‌‌های کارنیتین تأثیر چندانی بر متابولیسم چربی یا کربوهیدرات در طی استراحت یا تمرین ندارد. علی‌‌رغم استفاده از ال ـ کارنیتین در هزاران محصول کاهش وزن، این ماده چربی سوزی یا کاهش وزن کمکی نمی‌‌کند.

ماهوانگ و افدرین

افدرین اصلی‌‌ترین ماده تشکیل‌‌دهنده ماهوانگ است که یکی از مواد اصلی موجود در مکمل‌‌های کاهش وزن است. افدرین با افزایش آزادسازی آدرنالین در بدن متابولیسم را افزایش می‌‌دهد. آدرنالین بر آزادسازی گلوکز از کبد و اسیدهای چرب از ذخایر چربی بدن تأثیر داشته و می‌‌تواند فراوانی و استفاده از گلوکز و چربی برای تولید ATP را افزایش دهد. متأسفانه، آدرنالین می‌‌تواند تأثیری منفی بر بدن داشته باشد.چندین مطالعه نشان داده‌‌اند که افدرین در ترکیب با کافئین می‌‌تواند به کاهش وزن افراد چاق کمک کند. این نتایج تا حدودی محدود هستند، زیرا تمام افراد حاضر در این مطالعات چاق بودند و ترکیب بدنی آن‌ها مورد ارزیابی قرار نگرفت. فقط وزن بدن و شاخص حجم بدن (BMI) به‌عنوان معیار مقایسه در نظر گرفته شدند. آیا این نتیجه برای افرادی که چاق نیستند نیز قابل‌تعمیم است؟ نتیجه مشخص نیست. به نظر می‌‌رسد که ترکیب افدرین/کافئین منجر به کاهش وزن می‌‌شود، اما تحقیقات بیشتری برای ارزیابی تأثیر آن بر حجم بدن نیاز است. تمام مطالعات نشان می‌‌دهند که افدرین باید به همراه کافئین مصرف شود تا بر کاهش وزن تأثیر داشته باشد.تحقیقات زیادی برای اطمینان از مضرات و عوارض جانبی افدرین نیاز نیست. FDA بیش از ۱۴۰۰ گزارش مربوط به عوارض جانبی حاصل از مصرف افدرین دریافت کرده است. مشکلات پزشکی مربوط به افدرین شامل فشارخون بالا، ضربان قلب نامنظم، بی‌‌خوابی، لرزش، سردرد، سکته، حمله قلبی و مرگ هستند.توصیه می‌‌شود از مصرف مواد حاوی افدرین خودداری شود، زیرا این مواد عوارض جانبی خطرناکی داشته و تأثیر آن‌ها به‌طور دقیق مشخص نشده است. اگر قصد دارید افدرین مصرف کنید، عوارض جانبی را می‌‌توانید با مشورت با پزشک به حداقل برسانید.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر