انجام درست پرس پا و فوت و فن های آن

آموزش اخبار سرگرمی آشپزی پزشکی دارو بیماری بدنسازی آرایشی ورزشی استخدام فال چاق شدن لاغری

یاس فان

آرایشی آشپزی آموزش اخبار استخدام بدنسازی بیماری پزشکی چاق شدن دارو سرگرمی فال لاغری ورزشی
محصولات معتبر محصولات معتبر

انجام درست پرس پا و فوت و فن های آن

عکس, انجام درست پرس پا و فوت و فن های آن

برای انجام این تمرین روی دستگاه پرس پا قرار گرفته و در حالی که فاصله پاها به اندازه سرشانه است، پاها را روی دستگاه قرار دهید.دستگاه را از حالت قفل خارج کرده و تا جایی که پاها کاملا کشیده شوند، آن را به سمت بالا فشار دهید. زانوها را قفل نکنید. این نقطه شروع حرکت خواهد بود.حال همزمان با انجام عمل دم (داخل کشیدن نفس) تا جایی که جلو پا و ساق زاویه نود درجه تشکیل دهند، پاها را به سمت داخل جمع کنید. حال با وارد کردن نیرو به دستگاه از طریق پاشنه پا، قسمت متحرک دستگاه را به نقطه شروع بازگردانید.

نکات کلیدی :پرس پا حرکتی عالی برای متمرکز کردن فشار بر عضلات چهار سر ران و به ویژه بخشی اشکی ران یا همان عضله پهن داخلی است که در قسمت داخلی ران به زانو متصل شده است.در هنگام اجرا پرس پا، باسن خود را از نیمکت جدا نکرده و گردن را کاملا بر روی پد قرار دهید تا ریسک آسیب کمر و گردن را به حداقل برسانید.
پرس پا هم به صورت تک پا و هم به صورت جفت پا قابل اجرا است. اجرا تک پا این حرکت کاملا ایمن بوده و برای اصلاح عدم تناسب قدرت و سایز بین پاها مناسب است.
انواع مختلفی از ماشین پرس پا در باشگاه‌های مختلف وجود دارند اما وقتی در اصطلاح بدنسازی از پرس پا گفته می‌شود منظور دستگاه پرس پایی است که زاویه ۴۵ درجه داشته باشد.

همچنین بخوانید

محصولات معتبر محصولات معتبر

آموزشی