بهترین مکمل ها برای سلامت قلب و عروق

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بهترین مکمل ها برای سلامت قلب و عروق

عکس, بهترین مکمل ها برای سلامت قلب و عروق

شما با مصرف این مکمل ها می توانید سلامت قلب و عروق خود را تضمین کنید . اگر میخواهید بدن سالم و قلب سالمی داشته باشید در کنار استفاده از مواد غذایی مفید این داروها را نیز استفاده کنید. هرگز با مصرف این دارو مصرف میوه و خوراکی های مفید را قطع نکنید این دو مکمل هم دیگر هستند.

 اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳، یکی از بهترین مکمل های غذایی برای قلب هستند که بارها و بارها در منابع مختلف به آن اشاره کرده ایم. این اسیدهای مفید برای سلامتی، اغلب در روغن از انواع خاصی از ماهی، سبزیجات و سایر منابع گیاهی یافت می شوند. این اسیدهای چرب توسط بدن ساخته نمی شوند و باید در رژیم غذایی وجود داشته باشند و یا از طریق مکمل ها، که معمولاً با نام “روغن ماهی” می شناسیم، مصرف شوند.

اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳ ، با کاهش تولید تری گلیسیرید در بدن عمل می کنند. سطوح بالای تری گلیسیرید می تواند منجر به بیماری عروق کرونری قلب، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. مکمل های غذایی برای قلب حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع امگا ۳ که به همراه رژیم غذایی و ورزش استفاده می شوند، به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید در خون، بسیار کمک می کنند.

 ال کارنیتین L-Carnitine

“ال-کارنیتین” یک اسید آمینه مورد نیاز برای انتقال چربی ها به میتوکندری است (میتوکندری، مکانی در سلول های زنده است که در آن چربی ها به انرژی تبدیل می شوند). تولید کافی انرژی برای عملکرد طبیعی قلب ضروری است. این اسید آمینه، یکی از مکمل های غذایی برای قلب است که توصیه شده است.

مطالعات متعددی انجام شده اند که نشان دهنده اثرات مثبت “ال کارنیتین” در بهبود عملکرد قلب است. افرادی که با نارسایی در اکسیژن رسانی به قلب مواجه هستند، به شدت در معرض آسیب رسیدن به عضله قلب قرار دارند. با مصرف مکمل های غذایی برای قلب شامل مکمل های L-carnitine،این چنین آسیب هایی کاهش می یابد.

 چای سبز

شاید تعجب کنید اما چای سبز، یکی از مکمل های غذایی برای قلب شناخته می شود. چای سبز، قرن ها است که به عنوان یک خوراکی موثر در درمان کلسترول بالا مورد استفاده قرار می گیرد. براساس چندین آزمایش اولیه و کنترل شده، مصرف چای سبز، میزان کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش می دهد.

 مولتی ویتامین و مواد معدنی

مطالعات و تحقیقات زیادی انجام شده است که حاکی از ارتباط مثبت بین مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی و پیشگیری از بیماری های قلبی می باشد. مکمل های غذایی برای سلامت قلب، حاوی ویتامین و مواد معدنی، بی خطر هستند و فواید زیادی را برای سلامتی به همراه دارند.

یکی از بهترین و محبوب ترین مکمل های غذایی برای قلب، ویتامین ها و گروه مواد معدنی هستند. ویتامین ها و مواد معدنی که در دوزهای مناسب مصرف می شوند، می توانند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند. این مکمل های غذایی باید منبع اصلی مواد مغذی باشند. فراموش نکنید که مکمل ها باید در کنار یک رژیم غذایی سالم وجود داشته باشند.همچنین به یاد داشته باشید که مکمل های غذایی برای قلب نمی توانند عادات ناسالم غذا خوردن شما را مخفی کنند؛ تصور نکنید اگر مکمل های غذایی را مصرف می کنید، هر ماده غذایی را مجاز هستید بخورید!

این در حالی است که حتی افرادی که عادت غذایی سالم دارند، قادر نیستند تمام آنچه از مواد معدنی و ویتامین ها نیاز است را توسط میوه ها، سبزیجات و سایر غذاهای سالم، دریافت کنند. در این شرایط، مکمل های غذایی برای قلب می تواند این چالش ها را برطرف نماید.

کوآنزیم , Co Q10

کوآنزیم ها، ساختارهایی هستند که به آنزیم ها کمک می کنند تا سلامت قلب و ماهیچه های اسکلتی را تضمین کنند. کوآنزیم Q10 (مکمل های غذایی برای قلب ) همچنین به رفع ضعف ضربان قلب و همچنین تقویت انرژی بدن و بازیابی سریع پس از انجام حرکات ورزش کمک می کند. بعضی از افراد برای کاهش تأثیر برخی داروها بر روی قلب، ماهیچه ها و اعضای دیگر، آن را مصرف می کنند.

یکی از متداول ترین مکمل های غذایی برای قلب، کوآنزیم Q10 است. کوآنزیم Q10 ماده ای مشابه ویتامین است و در سلول های بدن یافت می شود. بدن یک فرد، کوآنزیم Q10 را می سازد و سلول ها از آن برای تولید انرژی مورد نیاز بدن برای رشد و نمو سلولی استفاده می کنند. این ماده همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و بدن را از آسیب های ناشی از فعالیت های مولکول های مضر محافظت می کند. کوآنزیم Q10 به طور طبیعی در مقادیر اندک در غذاهای متنوعی وجود دارد،. مقادیر قابل توجه کوآنزیم Q10 به ویژه در عضلات اندام های مهم مانند قلب، کبد و کلیه ها مشاهده شده است. این ماده را می توانید از طریق مصرف گوشت گاو، روغن سویا، ساردین، یک گونه ماهی و بادام زمینی دریافت کنید.

 فیبر

یکی دیگر از بهترین مکمل های غذایی برای قلب، فیبرها هستند. بهترین راه برای دریافت فیبر، از مسیر مصرف مواد غذایی است. با این حال، اگر شما به اندازه کافی، غذای غنی از فیبر در رژیم غذایی خود ندارید و استفاده از یک مکمل غذایی حاوی فیبر را انتخاب کرده اید، محصولی را انتخاب کنید که انواع مختلف فیبر موجود در آن – هم محلول و هم نامحلول – موجود باشد. هنگام مصرف مکمل های غذایی برای قلب حاوی فیبر، حتماً آن را با آب مخلوط کنید. فیبر Psyllium هنگام مصرف، همراه با رژیم غذایی کم کلسترول و چربی اشباع، به کاهش کلسترول کمک می کند.

اگر تصمیم دارید یک مکمل حاوی فیبر مصرف کنید، مطمئن باشید که یک مکمل ملین، به جای آن خریداری نکنید. هنگام خرید مکمل های غذایی برای قلب، به برچسب ها در مورد هر دو نوع مکمل دقت کنید. اگر مکمل ها دارای برچسب هایی به زبان انگلیسی هستند، از دکتر داروساز در داروخانه کمک بگیرید. به نظر می رسد فیبر برای کمک به کاهش وزن در رابطه با “رژیم و ورزش” بسیار مفید باشد.

منیزیم

تحقیقات نشان داده اند که میزان اندک “منیزیم” می تواند نشانی از بروز بیماری قلبی باشد. مقادیر پایین منیزیم با فاکتورهای خطرات قلبی-عروقی مانند فشار خون بالا، کلسیفیکاسیون بافت های نرم، کلسترول و سخت شدن شریان ها ارتباط دارد. به همین دلیل است که برای افزایش سطح این عنصر، استفاده از بهترین مکمل های غذایی برای قلب توصیه شده است.

مکمل های غذایی برای قلب در گروه مکمل های منیزیم دار به اشکال مختلف و ترکیبات معدنی مانند منیزیم سیترات، گلوکونات منیزیم، هیدروکسید منیزیم و شکل متداول سولفات منیزیم که با نام “نمک Epsom ” نیز شناخته می شود، وجود دارد. بیمارانی که مبتلا به بیماری های کلیوی هستند باید در مصرف مکمل های غذایی برای قلب حاوی منیزیم، احتیاط کنند. در این باره با پزشک خود مشورت کنید و یا از دکتر داروساز کمک بگیرید.

 سیر

سیر اگرچه یک “مکمل دارویی” محسوب نمی شود ولی یکی از بهترین مکمل های غذایی برای قلب است. سیر، علاوه بر این که طعم غذا را برای بسیاری از افراد، دلپذیر می کند، می تواند به عنوان مکمل استفاده شود. سیر، یک خوراکی کمکی در درمان فشار خون بالا و بیماری عروق کرونری است.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر