بهترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی شب ها

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

بهترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی شب ها

کمبود بعضی از ویتامین ها باعث بی خوابی شبها و مشکلات خواب افراد می شود. اگر از مشکلات خواب رنج می برید مصرف این ویتامین ها را افزایش دهید :

عکس, بهترین ویتامین ها برای درمان بی خوابی شب ها

*ویتامین B۶ : کمبود ویتامین B۶ با کاهش علائم بی‌خوابی یا کم‌خوابی و افسردگی در ارتباط است. ویتامین B۶ به افزایش ترشح هورمون سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند. هر دوی این‌ هورمون‌ها در بهبود خلق‌ و خو و خواب موثرند.

*ویتامین D :میان خواب ناکافی و کمبود ویتامین D در بدن افراد ارتباطی برقرار است. این تاثیر در افراد ۵۰ساله و مسن‌تر به صورت شدیدتر دیده می‌شود. همچنین کمبود ویتامین D بر کیفیت خواب افراد هم تاثیر منفی دارد. ویتامین D با کمک به تنظیم ساعت زیستی یا ساعت بیولوژیکی بدن، به خواب بهتر کمک می‌کند.

*منیزیم:منیزیم به‌خاطر توانایی‌اش در درمان بی‌خوابی شناخته‌شده است. منیزیم ‌به کاهش تنش‌ها و ایجاد آرامش کمک می‌کند و فرد را برای خوابیدن آماده می‌کند. منیزیم هورمون استرس، یا همان کورتیزول را کاهش می‌دهد. هورمون کورتیزول در ایجاد بیداری موثر است.

ویتامین E : این ویتامین در کاهش گر گرفتگی و عرق ‌کردن‌های شبانه در زنان یائسه موثر است و کیفیت خواب آن‌ها را افزایش می‌دهد. مبتلایان به وقفه تنفسی در خواب اغلب دچار کمبود ویتامین E هستند. افزایش مصرف ویتامین E در کنار ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها در بهبود تنفس و کیفیت خواب در مبتلایان به وقفه تنفسی در خواب موثر است.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر