تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

عکس, تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

بهترین ورزش های درمان درد مچ دست و آرتروز دست را برای شما در این پست قرار داده ایم.

*حرکت اول : این حرکت باعث تسهیل در گرفتن و حفظ اجسام مختلف و همچنین تسهیل در باز و بسته کردن در می شوذ. در این تکنیک, کافیست که یک توپ اسفنجی را تا جائیکه می توانید, برای چند ثانیه, فشار دهید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه برای هر دست انجام دهید و کافیست که هفته ای سه مرتبه این حرکت را انجام دهید. لازم است که هر روز که این تکنیک را انجام دادید بمدت ۴۸ ساعت این تکنیک را انجام ندهید. مانند تصویر زیر

عکس, تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

*حرکت دوم : این حرکت ساده را می توانید در هر لحظه و مکانی که حضور دارید انجام دهید.این حرکت را ابتدا با دست چپ خود که بطور کامل باز است انجام دهید. به آرامی انگشتان دست خود را مشت کنید. لازم نیست که در این حرکت به دستان خود فشار وارد نمائید. سپس دستان خود را مجددا به آرامی باز کنید. این حرکت را برای ۱۰ مرتبه انجام دهید. سپس این حرکت را, به همین تعداد, برای دست راست خود انجام دهید. مانند تصویر زیر

عکس, تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

حرکت سوم :این حرکت باعث افزایش بازه حرکتی انگشتان و مچ دست, علاوه بر تسکین درد, می شود. در این حرکت کافیست که کف دست خود را, بطور کاملا ریلکس, بروی یک میز یا سطح صاف قرار دهید و سپس به آرامی انگشتان خود را, بدون اینکه فشاری به مفاصل دست خود وارد نمائید, بروی میز به حالت کشیده در بیاورید. این موقعیت را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه حفظ نمائید و سپس دست خود را مجددا به حالت ریلکس در بیاورید. این تکنیک را حداقل ۴ مرتبه برای هر دست خود انجام دهید. مانند تصویر زیر

عکس, تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

حرکت چهارم : این حرکت باعث کشش و افزایش بازه حرکتی بندهای هر انگشت می شود. در این تکنیک کافیست که دست خود را کاملا باز کنید و سپس نوک انگشتان خود را به قسمت ابتدایی انگشتان بروی کف دست (مطابق شکل) متصل نمائید. این حالت را برای مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه حفظ نمائید و مجددا دستان خود را به حالت اولیه بازگردانید. این حرکت را حداقل چهار مرتبه برای هر دست انجام دهید. مانند تصویر زیر

عکس, تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

*حرکت پنجم : این تکنیک باعث افزایش بازه حرکتی و انعطاف پذیری انگشتان می شود. برای انجام این تکنیک کافیست که کف دست خود را بروی یک میز قرار دهید, و سپس به ترتیب انگشتان خود را از انگشت شست تا انگشت کوچک از روی میز بلند کنید. اگر انجام این تکنیک برای شما مشکل می باشد می توانید تمامی انگشتان خود را بطور همزمان از روی میز بلند کنید و سپس روی میز قرار دهید. این تکنیک را ۱۲ مرتبه برای هر دست انجام دهید.

عکس, تمرینات عکس دار فیزیوتراپی آرتروز و درد مچ دست

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر