خوراکی های سالم بمب انرژی برای افراد همیشه خسته

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

خوراکی های سالم بمب انرژی برای افراد همیشه خسته

عکس, خوراکی های سالم بمب انرژی برای افراد همیشه خسته
اگر همیشه خسته هستید و صبح ها نمی توانید از جای خود بلند شوید ، اگر با انجام کوچک ترین فعالیتی حال شما بد می شود و نیاز به استراحت دارید و اگر از سندرم خستگی رنج می برید این خوراکی ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید  . این مواد غذایی بمب انرژی هستند و در عین حال سلامت بدن شما را تضمین می کنند.

اسفناج:

دلایل کافی برای خوردن روزانه این سبزی وجود دارد که یکی از آنها مبارزه با خستگی است. اسفناج غنی از منیزیم است؛ ماده معدنی که برای تولید مولکولی به نام آدنوزین تری فسفات که در نهایت به انرژی تبدیل می‌شود، ضروری است.اسفناج همچنین منبع غنی از پتاسیم است و از آنجا که این ماده معدنی به انتقال مواد مغذی به سلول‌ها کمک می‌کند، کمبود آن می‌تواند منجر به ضعف و خستگی عضلانی شود.

آجیل:

نه تنها یک میان‌وعده سالم و ساده برای حفظ سلامت پوست است بلکه می‌تواند به مبارزه با احساس خستگی نیز کمک کند. آجیل منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع است که منجر به افزایش انرژی و تمرکز در طول روز می‌شود.

دانه‌های چیا:

دانه‌های چیا بسیار کوچک اما توانا هستند. این دانه‌ها غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، کربوهیدرات‌ها، پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و در نهایت تقویت‌کننده انرژی هستند. دانه‌های چیا حاوی ویتامین ب و کلسیم برای جلوگیری از استرس هستند؛ عاملی که خستگی را چند برابر می‌کند.

بادام، بادام زمینی، قندق و گردو

این مواد سرشار از پروتئین هستند و به تنظیم انرژی آزاد شده توسط چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند. اسید آمینه‌های موجود در آجیل به افزایش سطح انتقال دهنده‌های عصبی کمک کرده و خود باعث افزایش خلق می‌شود.

لوبیا و عدس:

کمبود آهن خود از علل شایع خستگی مداوم است. همان‌طور که آهن برای حمل اکسیژن به سراسر بدن از طریق گلبول‌های قرمز ضروری است، سطح پایین آن می‌تواند منجر به خستگی و اختلال در عملکرد ذهنی و فیزیکی شود. لوبیا و عدس هر دو منبع غنی از آهن هستند. به عنوان مثال یک فنجان لوبیا ۸.۸ میلی گرم آهن دارد و این میزان در عدس ۶.۶ میلی گرم است.

زغال اخته:

فقط یک فنجان از این میوه ۱۴ درصد از میزان نیاز شما به فیبر را در طول روز تامین می‌کند و تامین کننده ۲۵ درصد از نیاز شما به ویتامین ث است. زغال اخته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها برای حفظ عملکرد مغز و افزایش سطح انرژی است. شما می‌توانید میوه‌های خانواده توت را همراه با بشقابی از غلات و ماست برای مبارزه با خستگی در طول روز استفاده کنید.

دانه‌های کامل:

دانه‌های کامل مانند جو، کوینولا، برنج قهوه‌ای و… از بهترین منابع کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای هستند که به‌آرامی می‌سوزند و به حفظ سطح قند خون کمک می‌کنند. دانه‌های کامل منبع غنی از فیبر هستند و به افزایش انرژی روزانه و احساس سیری طولانی مدت نیز کمک می‌کنند.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر