محصولات معتبر محصولات معتبر

یاس فان » سلامت » درمان خانگی درد و خستگی چشم با موبایل و لپ تاپ

درمان خانگی درد و خستگی چشم با موبایل و لپ تاپ

سلامت | ۱۷ بازدید

عکس, درمان خانگی درد و خستگی چشم با موبایل و لپ تاپ

این روز‌ها بیشتر کار‌ها با رایانه انجام می‌شود و این یعنی خستگی‌های چشمی که ناشی از کار زیاد با رایانه و موبایل است. برای رفع این خستگی ها چکار کنیم ؟به‌محض این‌که چشمان شما تنگ شد یا احساس سوزش و درد کردید بهتر است به‌جای این‌که هفته‌ها و ماه‌ها به‌همین وضعیت ادامه دهید، خیلی زود به‌آن رسیدگی کنید. امکان درمان این ناراحتی وجود دارد، ولی اگر زودتر آن‌را پیگیری کنید خیلی سریع‌تر به‌نتیجه می‌رسید.

درمان های خانگی :
* هیدراته:استفاده از قطره‌های مرطوب کننده بدون نسخه پزشک می‌تواند به رفع خشکی چشم کمک کند. اما با انجام کنترل‌های ساده برای سالم و مرطوب نگه داشتن بدن و محیط خود، می‌توانید احتمال دهیدراته و زخم شدن چشم‌ها را کاهش دهید.

* آب بنوشید:کمبود آب بدن بر کل بدن از جمله چشم تأثیر می‌گذارد و نوشیدن روزانه مقدار کافی آب برای بدن و هیدراته شدن چشم می‌تواند از خشکی چشم جلوگیری کند.به طور متوسط، فرد باید روزانه هشت لیوان آب بنوشد. با این حال، نوشیدن آب همیشه به اندازه و حفظ وزن ایده آل و اینکه آیا روزانه ورزش می‌کنید بستگی دارد. می‌توانید از پزشک خود در مورد میزان توصیه شده آب برای داشتن آب بدن و سلامت چشم خود سوال کنید.

* از حضور در هوای خشک خودداری کنید:علاوه بر آبرسانی بدن، توجه به کیفیت هوا در محیط کار نیز مهم است. (انتخاب لامپ‌های صحیح برای سلامت چشم نیز اهمیت بالایی دارند)بسیاری از دفاتر کار از کولر، پنکه و هواکش استفاده می‌کنند که می‌توانند گرد و غبار را در هوا به جریان در بیاورند. این می‌تواند اشک را خشک و چشم را تحریک کند. فن‌ها را طوری تنظیم کنید که مستقیم به صورت شما معطوف نشوند.در صورت امکان، اطمینان حاصل کنید که محیط اطراف از گرد و غبار آزاد است. رطوبت هوا می‌تواند با استفاده از مرطوب کننده‌ها افزایش یابد.

* استراحت‌های کوتاه:برنامه ریزی و تنظیم زمانی برای استراحت به دور از صفحه رایانه نه تنها به چشم‌ها بلکه به ذهن فرصتی برای آرامش می‌بخشد.مطالعات نشان می‌دهد کسانی که با رایانه کار می‌کنند در هنگام استراحت‌های کوتاه در طول روز خستگی و ناراحتی چشم را کاهش می‌دهند. برخاستن از پشت میز برای حرکت و ورزش دادن اندام‌ها برای چند دقیقه می‌تواند درد‌های کمر و گردن را که ممکن است بعد از ساعت‌ها نشستن پشت میز رخ دهد کاهش دهد.

* چشمک بزنید:هر بار که پلک می‌زنیم، چشمان خود را در لایه‌ای از فیلم اشک آور می‌پوشانیم، و آن‌ها را مرطوب نگه می‌داریم و احساس راحتی می‌کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که هنگام خیره شدن به صفحه رایانه یا مطالعه برای مدت طولانی، افراد تا دو سوم کمتر از حد معمول پلک می‌زنند، و اغلب فقط به جای پوشاندن کامل چشم‌ها، پلک‌ها را تا حدی می‌بندند. این عمل باعث تبخیر شدن فیلم اشک و احساس خشکی و ناراحتی چشم می‌شود.

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب جدید سلامت

امروز ۲ آبان ۱۴۰۰