درمان های فوری مه مغزی ناشی از کرونا

آموزش اخبار سرگرمی آشپزی پزشکی دارو بیماری بدنسازی آرایشی ورزشی استخدام فال چاق شدن لاغری

یاس فان

آرایشی آشپزی آموزش اخبار استخدام بدنسازی بیماری پزشکی چاق شدن دارو سرگرمی فال لاغری ورزشی
محصولات معتبر محصولات معتبر

درمان های فوری مه مغزی ناشی از کرونا

عکس, درمان های فوری مه مغزی ناشی از کرونا

متاسفانه یکی از عوارض بیماری کرونا مه مغزی است که حتی پس از بهبود کرونا تا مدت های طولانی در بدن فرد باقی می ماند. مهم ترین نشانه های مه مغزی عبارتند از :

داشتن مشکل در تمرکز: عدم تمرکز علامت رایج اختلال مه مغزی است که در حدود ۳۰ درصد از مجموع مبتلایان به بیماری کرونا گزارش شده است. در این شرایط ممکن است فرد برای تمرکز روی ساده ترین کارها نیز مشکل داشته باشد. حتی اگر تلاش کنند تا روی کار متمرکز شوند، ممکن است برای آنان دشوار باشد که افکار خود را متمرکز کرده و کار مورد نظر را با نهایت دقت به پایان برسانند.

کاهش قدرت تفکر: هنگامی که بافت مغزی تحت تاثیر بیماری کرونا و دیگر بیماری‌ها باشد، ممکن است قدرت تفکر شما نیز کند شود. ممکن است برای انجام کاری که پیش از این در ۱۰ دقیقه پایان می‌یافت ۳۰ یا ۴۰ دقیقه زمان صرف کرد.

بروز مشکلات گفتاری: اختلال مه مغزی ممکن است بر مهارت مکالمه و نوشتن فرد تاثیر بگذارد. افرادی که دچار این اختلال می‌شوند ممکن است در پیدا کردن کلمه مناسب برای استفاده در یک جمله دچار مشکل شوند.

داشتن مشکل در انجام هم زمان چند کار: عدم تمرکز و کاهش قدرت تفکر می تواند انجام چندین کار را به طور همزمان برای فرد دشوار کند. حتی ممکن است بعد از انجام یک کار ساده احساس خستگی کنید. همچنین ممکن است سطح کارآیی و عملکرد فرد کاهش پیدا کند زیرا تمرکز مغز روی چندین کار به طور همزمان دشوار است.

مه مغزی را چطور از بین ببریم ؟
گفته می‌شود که افراد روزانه به ۶ تا ۸ لیوان مایعات، شامل هر نوع مایعاتی که فاقد شکر باشد، نیاز دارند. مدلین می‌گوید: «مردان زیر ۶۰ سال، «به ازای هر ۱‌کیلوگرم وزن بدن، به ۳۵‌میلی‌لیتر آب در روز نیاز دارند. برای اغلب افراد سالم این مقدار بین ۲ تا ۳ لیتر در روز است.»بسیاری از غذاها، به‌خصوص میوه‌ها و سبزیجات، حاوی آب هستند و به تأمین آب کلی بدن در روز کمک می‌کنند. انواع مِلون، کاهو و اِسکوآش پخته‌شده در حدود ۹۰ تا ۹۹ درصد آب دارند. ماست، سیب، پرتغال، بروکلی و هویج بین ۸۰ تا ۸۹ درصد آب دارند. درعوض، غذا‌های پرچرب مانند پیتزا، کیک و بیسکوئیت کمک کمی به رفع کم‌آبی بدن می‌کنند و غذا‌های شور مانند سوسیس، پنیر و چیپس بدن را بی‌آب می‌کنند و شما به آب بیشتری نیاز دارید تا شوری این غذا‌ها را دفع کنید.

برخی نوشیدنی‌ها مه مغزی را بدتر می‌کند
سونال شاه، متخصص تغذیه، می‌گوید: نوشیدنی‌های حاوی شکر، انرژیِ سریعی ایجاد می‌کنند و می‌توانند مغز را هشیار کنند، اما این وضعیت با کاهشِ میزان قند، باعث کاهشِ سریع انرژی و احساس خستگی می‌شود.نوشیدنِ آب‌میوه و نوشیدنی‌های شیرین‌شده باعث می‌شود که شما بیشتر از آنچه که نیاز دارید، کالری مصرف کنید؛ بنابراین قبل از خرید این نوشیدنی‌ها برچسب را مطالعه کنید یا فقط آب بنوشید.خستگی مفرط، کاهش هشیاری، ناراحتی جسمانی و آشفتگیِ عاطفی با مصرف الکل مرتبط است و می‌تواند مه مغزی را افزایش دهد.

همچنین بخوانید

محصولات معتبر محصولات معتبر

سلامت