درمان کم خونی بدون قرص آهن با این خوراکی ها

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

درمان کم خونی بدون قرص آهن با این خوراکی ها

عکس, درمان کم خونی بدون قرص آهن با این خوراکی ها

این داروهای گیاهی برای درمان کم خونی و فقر آهن بسیار مفید هستند و می توانند جایگزین داروهای شیمایی و مکمل های آهن شوند.

*کنجد :کنجد سرشار از آهن هست و برای درمان کم خونی با کمک داروی گیاهی بسیار مفید است؛ البته نوع خاصی از کنجد به نام کنجد سیاه بسیار برای کم خونی توصیه می‌شود. برای مصرف آن باید ۲ ق غ را در مقداری آب به مدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید تا خیس شود. سپس آسیاب آن را با عسل مخلوط‌ کنید و به‌صورت روزانه تا ۲ مرتبه میل کنید.

*افسنتین:این گیاه در عطاری‌ها وجود دارد و متخصصان طب سنتی هم برای درمان کم خونی آن را توصیه می‌کنند.۵ گرم را در یک لیوان آب جوشیده بگذارید تا دم بکشد و سپس آن را میل کنید.برای اینکه بتوانید تأثیر بیشتری از افسنتین به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم که مقدار کافی از برگ افسنتین را در یک لیتر آب جوشیده قرار دهید تا دم بکشد و سپس آن را با عسل و قبل از وعده‌های غذایی ناهار و همچنین شام میل کنید.

*مویز:هر دوعاملی که باعث کم خونی می‌شوند (آهن و ویتامین سی ) به‌صورت سرشار در مویز وجود دارد. برای تأثیرگذاری بیشتر توصیه می‌کنیم که مقدار ۱۰ عدد مویز را در آب خیس کنید و صبح روز بعد، قبل از اینکه صبحانه خود را میل کنید از آن استفاده کنید.

*اسفناج:برای اینکه بتوانید از اسفناج استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که روزانه ۲ بار سوپ آن را تا مدت حدوداً یک ماه میل کنید. اسفناج سرشار از آهن هست و برای درمان کم خونی مناسب است.۱۰۰ گرم اسفناج تازه حاوی حدود ۲۵ درصد از مصرف روزانه آهن است که یکی از بالاترین میزان در میان سبزیجات برگ سبز است. آهن عنصری ضروری برای تولید گلبول‌های قرمز است و به عنوان عامل کمکی آنزیم‌های اکسیداسیون-احیا و سیتوکروم اکسیدازعمل می­‌کند. البته ذکر این نکته ضروری است که آهن موجود در سبزیجات از نوع غیرهم است که نسبت به منابع غذایی حیوانی جذب کمتری دارد.

*یونجه:یونجه علاوه بر اینکه برای رفع سموم بدن بسیار مفید است، برای درمان کم خونی هم می‌شود، از این داروی گیاهی استفاده کرد. این گیاه سرشار از ویتامین سی است و می‌تواند کمبود آهن در بدن فرد مبتلابه کم خونی را برطرف کند. می‌توانید از جوانه‌ها، دانه‌ها و پخته‌شده‌ی یونجه برای وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

*خرما:خرما به خاطر داشتن مواد ویتامینی و پروتئینی سرشار، همیشه یکی از موادی بوده که حتی به‌عنوان جایگزین مواد غذایی هم استفاده می‌شود. خرما در کاهش چربی بدن بسیار تأثیرگذار هست. البته اگر دهان شما نیز بوی بدی می‌دهد می‌توانید برای رفع ترشحات زیاد اسید معده از خرما استفاده کنید.

علاوه بر این، مواد غذایی نظیر
جگر
گوشت گوساله
ماهی ( قزل‌آلا، خال مخالی)
کنسرو ساردین
اسفناج
گوشت مرغ
گوشت بوقلمون
تخم‌مرغ
فندق
سیب‌زمینی پخته
شیره انگور
ارده
نان سبوس‌دار
کشمش بیدانه سبز
نیز از جمله مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی آهن هستند. میوه‌های خشک در مقایسه با میوه‌های تر از درصد بالاتری آهن برخوردارند.چای سیاه، انواع چای‌های گیاهی و‌ حتی قهوه نباید به همراه وعده‌های غذایی مصرف شوند. این نوع نوشیدنی‌ها را بهتر است حداقل یک ساعت پس از صرف غذا مصرف کرد. این نوع نوشیدنی‌ها ممکن است باعث کاهش جذب آهن مواد در بدن غذایی شود.شیر و فراورده‌های آن نیز به علت کاهش جذب آهن بهتر است در میان‌وعده‌ها مورد مصرف قرار بگیرد.از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و اسیدی باید خودداری کرد.مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین سی منجر به افزایش جذب آهن در بدن می‌شود.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر