رژیم لاغری سریع با دو وعده غذایی سیر و عسل و کرفس

آموزش اخبار سرگرمی آشپزی پزشکی دارو بیماری بدنسازی آرایشی ورزشی استخدام فال چاق شدن لاغری

یاس فان

آرایشی آشپزی آموزش اخبار استخدام بدنسازی بیماری پزشکی چاق شدن دارو سرگرمی فال لاغری ورزشی
محصولات معتبر محصولات معتبر

رژیم لاغری سریع با دو وعده غذایی سیر و عسل و کرفس

عکس, رژیم لاغری سریع با دو وعده غذایی سیر و عسل و کرفس
در این پست برای شما می گوییم که چگونه می توانید با قرار دادن دو وعده غذایی متفاوت عسل و سیر و کرفس در وعده غذایی روزانه خود وزن خود کم کنید. این دو وعده را نباید با هم مصرف کنید مثلا یکی را در ناهار و یکی را شب ها میل نمایید.
از  سیر و عسل برای لاغری و آب کردن چربی‌های دور شکم در مدت زمان کوتاه استفاده می‌شود. عسل و سیر هریک به تنهایی از مهمترین و شناخته شده‌ترین آنتی‌بیوتیک‌‌های طبیعی هستند که خواص بی‌نظیر آنها بر کسی پوشیده نیست. برخی از مهمترین خواص سیر و عسل عبارتند از: تقویت سیستم ایمنی بدن درمان سرماخوردگی و آنفولانزا درمان گلودردهای چرکی و سرفه کاهش فشار خون کاهش کلسترول بد خون درمان درد مفاصل و آرتریت کمک به درمان بیماری نقرس از بین بردن عفونت و سم‌زدایی کاهش بیماری‌های قلبی کمک به لاغری و

 طرز تهیه سیر و عسل

مواد و وسایل لازم برای تهیه سیر و عسل: یک خوشه سیر (۱۰ یا ۱۲ حبه) یک فنجان عسل (۳۳۵ گرم) قاشق چوبی یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار طرز تهیه معجون سیر و عسل برای تهیه معجون سیر و عسل، ابتدا پوست حبه‌های سیر را جدا کرده و آنها را در دستگاه مخلوط کن مخلوط کنید. حبه‌های سیر خرد شده را داخل ظرف شیشه‌ای مانند یک ظرف مربا بریزید. بهتر است برای بهره‌گیری کامل از خواص سیر و عسل، حتما از سیر خام و تازه استفاده کنید. با استفاده از قاشق چوبی، چند قاشق عسل به حبه‌های سیر اضافه نموده و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. برای مخلوط شدن بهتر مواد، می‌توانید عسل را نیز داخل مخلوط‌کن ریخته و چند ثانیه ترکیب فوق را مخلوط نمایید. درب ظرف را بسته و آن را در داخل کابینت در یک مکان خشک و در درمای اتاق به مدت یک هفته نگهداری کنید. در برخی از نسخه‌های طب سنتی به این ترکیب مواد دیگری مانند سرکه سیب، آب لیمو، زنجبیل، پیاز و فلفل قرمز اضافه می‌کنند که اثرات دارویی آن را افزایش خواهد داد. طریقه مصرف سیر و عسل برای استفاده بهتر از خواص سیر و عسل توصیه می‌شود، این ترکیب را صبح بعد از بیدار شدن و با معده خالی مصرف کنید. به این منظور دو قاشق چایخوری از معجون سیر و عسل را با نصف فنجان آب مخلوط نموده و میل کنید. مضرات سیر عسل سیر و عسل هر دو ترکیبات مفیدی برای بدن هستند و تا کنون عارضه جانبی خاصی از هیچ یک گزارش نشده است. با این وجود توصیه می‌شود قبل از استفاده از این ترکیب با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین استفاده از ترکیب سیر و عسل با برخی داروهای خاص بایستی با نظر پزشک همراه باشد و افرادی که دارای ناراحتی‌های معده، خونریزی معده و ناراحتی‌های کبد هستند در مصرف آن احتیاط کنند. خواص سیر کیفیت جریان خون خود را بهبود بخشید وقتی سیر به معده شما می ‌رسد، تولید شیره معده را افزایش می ‌دهد، شیره معده برای جذب صحیح آهن ضروری است. همچنین، سیرغنی از ویتامین و مواد معدنی است، بنابراین با مصرف آن می توان گردش خون تان را غنی تر و بهتر کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، سیر میزان کلسترول و چربی را کاهش می‌ دهد، بنابراین مانع از غلیظ شدن خون شما می ‌شود و به آن اجازه می ‌دهد که به طور طبیعی جریان یابد. این کار می ‌تواند به جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی نیز کمک کند. پوستتان را تغذیه کنید سیر یک آنتی‌ اکسیدان قوی است که سلول‌ های شما را باز‌سازی می ‌کند. این به شما کمک می‌ کند که پوستی صاف، نرم و بدون آکنه داشته باشید. با مصرف سیر شما همه این مزایا را بدون نیاز به متوسل شدن به محصولات تجاری به دست می ‌آورید. بسیاری از این محصولات تجاری شامل مواد شیمیایی التهابی هستند که می‌ توانند در طولانی مدت به پوست شما آسیب برسانند. از سیستم دفاعی تان محافظت کنید به لطف سیر سیستم ایمنی شما قوی ‌تر شده و به دفاع از شما در برابر میکروب ‌ها و باکتری ‌ها کمک می ‌کند. همچنین مهم است که سیستم ایمنی خود را در وضعیت سالم نگه دارید تا از شرایط بحرانی مانند سرطان جلوگیری کنید. به همین دلیل است که باید هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید تا از خودتان محافظت کنید، وگرنه ممکن است درمعرض هر گونه حمله ویروسی یا باکتریایی قرار گیرید. خواص عسل مصرف عسل به کاهش وزن کمک می ‌کند شاید فکر کنید این دروغی بیش نیست، اما اینطور نیست. به رغم شیرین بودن آن، عسل بسیار رضایت بخش است. وقتی مخلوط سیر و عسل را با معده خالی مصرف کنید، علاوه بر اینکه نیاز غذایی شما را تامین می کند، میل شما به غذا را نیز کاهش می ‌دهد که این امر استرس و ترشح کورتیزول را کاهش می ‌دهد، کورتیزول هورمونی است که زمانی که شما این حالت را تجربه می ‌کنید ترشح می شود، بنابراین تاثیر آن واقعا برای آرام کردن شما است. التهابات را کاهش می دهد اگر میگرن و یا دردهای مزمن دارید، عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طعم شگفت ‌انگیز آن شما را آرام خواهد کرد. خواهید دید که با مصرف عسل به داروهای مسکن و یا ایبوپروفن کمتری نیاز پیدا خواهید کرد. این می‌ تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند و شما را در موقعیتی قرار دهد که بدون احساس درد، بیشتر وقت خود را صرف فعالیت ‌های اوقات فراغت کنید. عسل؛ یک منبع انرژی است روزها بسیار طولانی است، حجم کاری نیز چند برابر می شود و به پایان رساندن روز بدون احساس خستگی امری دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم برای رفع خستگی شان نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا یا نوشیدنی ‌های قندی را انتخاب می‌ کنند. با این حال، با گذشت زمان، این نوشیدنی ها به جای مفید بودن عواقب بسیار مضر به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر، عسل به شما این انرژی اضافی را بدون هیچگونه عوارض جانبی ارائه می دهد.

کرفس برای لاغری

فواید کرفس برای لاغری محدود کردن کالری دریافتی برای کاهش وزن ضروری است و جایگزین کردن غذاهایی که کالری بالایی دارند با کرفس می‌تواند به لاغری کمک کند. حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان با رژیم کرفس لاغر شد؟ ۱- کالری کمی دارد. کرفس به دلیل داشتن کالری بسیار پایین و فیبر بالا برای کاهش وزن مفید است. به همین دلیل می‌توانید بدون آنکه بیش از سهمیه روزانه‌تان کالری دریافت کنید، کرفس بخورید. یک فنجان کرفس خرد شده حدود ۱۶ کالری دارد که تقریبا یک درصد از سهمیه کالری روزانه است. هر ساقه بزرگ کرفس فقط ۱۰ کالری دارد. کرفس پخته شده کمی کالری بیشتر یعنی حدود ۲۷ کالری در هر پیمانه دارد. اما باز هم کرفس پخته شده فقط دو درصد سهمیه کالری روزانه را به خود اختصاص می‌دهد. ۲- حاوی فیبر است. کرفس مواد مغذی زیادی دارد و برای کاهش وزن مفید است. برای مثال کرفس حاوی مقدار زیادی فیبر می‌باشد. نوعی کربوهیدرات که به کاهش و کنترل اشتها کمک می‌کند. بر خلاف این که کرفس کالری زیادی ندارد اما با کمک فیبر مقدار زیادی آب جذب و به پر شدن شکم کمک می‌کند. غذاهایی که فیبر زیاد دارند باید بیشتر جویده بشوند؛ به همین دلیل غذای‌تان را دیرتر قورت می‌دهید و بدن مدت طولانی‌تری را صرف جذب و تجزیه آنها می‌کند. غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند ناخودآگاه باعث می‌شوند کمتر غذا بخورید. با اینکه یک فنجان کرفس حدود ۱ درصد از سهمیه کالری روزانه‌تان را می‌گیرد اما در عوض ۶ درصد از فیبری که روزانه باید مصرف کنید را تامین می‌کند. کرفس پخته شده فیبر بیشتری دارد و با خوردن آن حدودا ۱۰ درصد از فیبر روزانه‌ را دریافت می‌کنید.
اگر کرفس را آب می‌گیرید، باید بگوییم متاسفانه فیبر و مزیت‌های فیبر برای لاغر شدن را از دست می‌دهید.
همچنین بیشتر از آنچه که قصد داشتید کالری دریافت می‌کنید. یک فنجان آب کرفس حدود ۸۰ کالری دارد. وقتی اسم کاهش وزن درمیان است بهترین کار این است که سبزیجات را بخورید به جای اینکه آب آنها را بگیرید. ۳- حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مفید است. با خوردن کرفس مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین K، تقریبا ۳۷ درصد از نیاز روزانه برای یک فنجان کرفس خام و ۷۱ درصد از نیاز روزانه برای یک فنجان کرفس پخته را تامین می‌کنید. ویتامین K برای لخته شدن خون و سلامتی استخوان‌ها مفید است. کرفس پتاسیم بدن را تامین می‌کند. پتاسیم برای بهبود عملکرد اعصاب و سلامت قلب وعروق مفید است. یک فنجان کرفس خام ۸ درصد و یک فنجان کرفس پخته شده حدود ۱۲ درصد از پتاسیم روزانه مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. کرفس حاوی فلانوئید نیز هست. فلانوئید نوعی آنتی اکسیدان است که در بیشتر گیاهان و سبزیجات خوراکی دیده می‌شود. حالا سوال اصلی اینجاست که آیا آب کرفس نیز به اندازه کرفس مفید است یا خیر؟ آیا آب کرفس برای لاغری مفید است؟ آب کرفس تبدیل به یک کالا برای گرم کردن بازار رژیم غذایی شده است و ادعا می‌شود که به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. همه ما انسان‌ها با یک سم‌زدای بسیار قوی به دنیا آمده‌ایم. کبد یک سم زدای بسیار قوی است که در بدن ما قرار دارد. بدون وجود کبد تمام عملکرد اعضای بدن حتی قلب و مغز مختل می‌شود. اکثر افراد کبد و اهمیت آن را برای بدن فراموش می‌کنند. برای سالم نگه داشتن کبد فقط کافی است سبزیجات بخورید، ورزش کنید و وزن مناسب داشته باشید. گرفتن آب کرفس باعث می‌شود بسیاری از مواد معدنی آن از دست برود. یکی از مهم‌ترین مواد معدنی که با گرفتن آب کرفس از بین می‌رود، فیبر است. فیبر برای لاغری و کاهش وزن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. فیبر باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. با اینکه شکر موجود در کرفس زیاد نیست، اما کمک می‌کند که قند خونتان کم کم بالا بیاید. هر ۸ اونس آب کرفس حدود ۷۰ کالری دارد که شامل ۱۱ گرم شکر می‌شود. این فقط برای زمانیست که شما آب کرفس خالص بخورید، نه آب کرفسی که با آبمیوه‌های دیگر مخلوط شده باشد. بیشتر آب کرفس‌‎هایی که در بازار به فروش می‌رسند با آبمیوه‌های دیگر مخلوط شده‌اند و حاوی مقدار بالایی کالری و قند هستند. چند میان وعده‌ با کرفس برای لاغری از کرفس به عنوان میان وعده استفاده کنید تا در طول روز و بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی نداشته باشید. کرفس را می‌توان با حمص به عنوان یک میان وعده سالم و کم کالری نوش جان کرد. برای ایجاد تنوع می‌توانید حمص را با مزه‌های مختلف درست کنید. مثلا با سیر کبابی یا با کاری و فلفل قرمز طعم جدید و دلپذیری به حمص ببخشید. کرفس را به جای چیپس و با سس‌های مختلف مانند سس سالسا نوش جان کنید. با جایگزین کردن دو ساقه بزرگ کرفس با یک بسته چیپس چیزی حدود ۲۴۰ کالری کمتر دریافت می‌کنید. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت اگر این کار را برای یکسال ادامه دهید ۴ کیلو بیشتر لاغر می‌کنید. غذاهایی با کرفس برای لاغری از کرفس برای افزایش حجم غذایتان استفاده کنید بدون اینکه کالری بیشتری بخورید. کرفس و هویج خرد شده می‌توانند حجم غذا را بالا ببرند. به عنوان مثال قبل از اینکه گوشت را به حالت همبرگر در بیاورید آن را با هویج و کرفس مخلوط کنید. این ترفند می‌تواند طعم بهتری به غذایتان بدهد. کرفس خرد شده را تفت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود. آب اضافی را کنار بگذارید. سپس آن را به گوشت اضافه و با یکدیگر مخلوط کنید. همچنین می‌توانید کرفس خرد شده را به سوپ اضافه و یا بدون اضافه کردن کالری زیادی به غذا از کرفس خرد شده در سالاد تن ماهی و یا مرغ استفاده کنید تا حجم غذایتان زیاد شود. حتی می‌توانید ساقه‌های کرفس را به تکه‌های متوسط در بیاورید و بعد با آنها را با روغن زیتون آغشته و در آخر کبابشان کنید. قبل از اینکار کرفس را با رزماری و نمک دریا طعم دار و به عنوان یک دورچین خوشمزه در غذا نوش جان کنید.

همچنین بخوانید

محصولات معتبر محصولات معتبر

سلامت