سالم ترین راه پختن گوشت برای حفظ آهن آن

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

سالم ترین راه پختن گوشت برای حفظ آهن آن

عکس, سالم ترین راه پختن گوشت برای حفظ آهن آن

اگر میخواهید گوشتی که می خورد کاملا خواص خود را حفظ کرده و تفاله ای بیش نباشد آن را به روشی سالم بپزید. آیا می دانید سالم ترین روشهای پختن گوشت کدام است؟

بخار پز کردن و کباب کردن گوشت تنها راهیست که شما می توانید با آن گوشت را کاملا مقوی میل کنید.

کباب کردن گوشت :

در روش کباب کردن به دلیل تماس مستقیم گوشت با شعله، گوشت حالت سوختگی پیدا می کند که این حالت باعث بروز سرطان در افراد می شود. اگر می خواهید که گوشت را به روش کبابی طبخ کنید حتما گوشت ها را بسیار نازک ببرید و بر سطح گوشت و مرکز آن نیز برش هایی بزنید تا مرکز گوشت نیز به خوبی پخته شود. معمولا کباب های نیم پز و آبدار احتمال ابتلا به بیماری های انگلی یا مسمومیت های غذایی را افزایش می دهند.

بخارپز کردن گوشت

روش پخت بخارپز گوشت، کالری کمتری را نسبت به انواع دیگر پخت گوشت دارد، البته مواد معدنی آهن و روی در انواع مختلف پخت گوشت تغییر زیادی نمی کند و در تمام انواع شیوه های نام برده پخت، این مواد معدنی حفظ می شود. روش پخت بخارپز طعم گوشت را بسیار لذیذ می کند. اگر می خواهید غذاهایی گوشتی مانند کباب برگ، کباب کوبیده و یا کباب ترکی آماده کنید حتما با حرارت ملایم بپزید تا مغز پخت شوند و مواد مغذی گوشت نیز از بین نرود.

در میان روش‌های حرارت دهی خشک، گریل کردن(کباب کردن گوشت روی شبکه فلزی، هنگامی‌که منبع حرارتی از پائین تأمین می‌شود) بهترین و سرخ کردن بدترین روش برای حفظ پروتئین‌های قابل‌هضم است.

گوشت دارای ارزش تغذیه‌ای بالا است و ازجمله منابع اصلی پروتئین در تأمین نیازهای تغذیه‌ای انسان است.

غنی بودن گوشت از پروتئین‌های حاوی

اسیدآمینه‌های ضروری
مواد معدنی مانند آهن و روی
و انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین B3 و B12
سبب می‌شود که بهترین و کامل‌ترین مواد غذایی باشد.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر