محصولات معتبر محصولات معتبر

یاس فان » سلامت » علت درد مبهم در لگن و پاها و درمان های ورزشی آن

علت درد مبهم در لگن و پاها و درمان های ورزشی آن

سلامت | ۱۵ بازدید

اگر در بیشتر موارد درد مبهم و غیر قابل تعریفی را در لگن و پاهای خود احساس می کنید به احتمال زیاد مبتلا به سندروم پیریفورمیس شده اید . این سندرم در واقع یک اختلال در عضله پیریفورمیس است.

علائم سندروم پیریفورمیس

*دردناک بودن نشستن روی صندلی ماشین
* احساس درد در ناحیه لگن هنگام دویدن
*درد لگن در بالا رفتن از پله و سطوح شیب دار
* احساس درد در نشستن به مدت طولانی
*کاهش دامنه حرکتی مفاصل
* درد هنگام عجابت مزاج

درمان های ورزشی

کشش به سبک یوگا :زانوی یکی از پاها را خم کرده و روی پای دیگر قرار دهید. دست مخالف را به سمت بالا برده و در امتداد بدن بکشید. قوز نکنید و دست و بدن را در یک راستا قرار دهید. سعی نکنید خیلی به خود فشار بیاورید. این حرکت برای تقویت مفاصل بسیار مفید می باشد. همچنین یکی از بهترین روش ها برای تقسیم مساوی وزن شما روی استخوان های لگن است.

عکس, علت درد مبهم در لگن و پاها و درمان های ورزشی آن

جمع کردن زانوها : ابتدا باید عضلات باسن و پیریفورمیس گرم شوند. درحالت خوابیده زانو ها را با دست بگیرید و کمی بکشید. ۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید سپس به آرامی پا را رها کنید. این حرکت باعث کشش پشت و عضله پیریفورمیس می شود.مانند تصویر زیر

عکس, علت درد مبهم در لگن و پاها و درمان های ورزشی آن

خم کردن یک زانو :حرکت قبل را برای یک زانو انجام دهید. یکی از زانوها را به آرامی بکشید و پای دیگر را به صورت شکسته روی زمین قرار دهید. ۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید سپس به آرامی پا را رها کنید. مقدار کشش عضله پیریفورمیس بستگی به میزان درد شما در لگن دارد. سعی کنید حرکت را بدون درد انجام دهید.

عکس, علت درد مبهم در لگن و پاها و درمان های ورزشی آن

زانو به اطراف :برای تشدید کشش عضله بیرونی لگن، سعی کنید هر دو زانو را به یک طرف ببرید. زانو ها را تا جایی که احساس می کنید چیزی در عضله اتفاق می افتد حرکت دهید. دقت شود که نباید احساس درد کنید. ۵ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید، سپس به آرامی پاهایتان را به موقعیت اصلی بازگردانید.

عکس, علت درد مبهم در لگن و پاها و درمان های ورزشی آن

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب جدید سلامت

امروز ۳ آبان ۱۴۰۰