محصولات معتبر محصولات معتبر

یاس فان » سلامت » فایده و دوز مصرفی امگا سه در بدنسازی

فایده و دوز مصرفی امگا سه در بدنسازی

سلامت | ۱۲ بازدید

عکس, فایده و دوز مصرفی امگا سه در بدنسازی

یکی از مکمل های بدنسازی که در بیشتر موارد در کشور ما نادیده گرفته می شود اما از اهمیت بالایی برخوردر دار است روغن ماهی یا همان مکمل های امگا ۳ و اسید داکوساگزنئوئیک است. اما نیازی به مصرف بیش از اندازه نیست. سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) توصیه می کند هفته ای ۱ الی ۲ عدد کپسول روغن ماهی میل کنید .

خواص امگا ۳ در بدنسازی :

*بهبود سلامتی و عملکرد در حین تمرین:به منظور بهینه سلامت قلب و عملکرد ورزشی ، روزانه ۱ الی ۲ گرم EPA/DHA به صورت مکمل استفاده کنید. اگر شما ۲ الی ۳ بار در هفته ماهی چرب می‌خورید ، به اندازه کافی امگا ۳ دریافت می کنید. اما اگر رژیم غذایی شما فاقد ماهی می‌باشد ، به مصرف مکملی با کیفیت که حاوی دو برابر EPA و DHA است ، باید فکر کنید. گرچه بسیار معمول نیست ، اما مصرف بیش از حد اسید چرب امگا ۳ می تواند سبب کاهش توانایی لخته شدن خون و تجمع پلاکت ها شود. اکثر مردم نباید آن را بیش از ۴ گرم در روز مصرف کنند.

*بهبود عملکرد مغز:یکی دیگر از خواص روغن ماهی در بدنسازی ، کمک به افزایش عملکرد شناختی است. و این موضوع به دلیل روشی که امگا سه ( مخصوصا EPA/DHA ) بهبود و بازسازی سیستم عصبی را پشتیبانی می‌کند ، می باشد. تحقیقات بیشتر بر روی ورزشکاران سالم نشان می‌دهد که مصرف امگا ۳ همچنین می تواند زمان نشان دادن واکنش ، عملکرد سطح بالاتر مغز و قدرت تصمیم گیری را بهتر کند. تحقیقات انجام شده بر روی بزرگسالان سالم نشان داده شده که مصرف مکمل روغن ماهی منجر به بهبود عملکرد مغز آن ها می گردد.

*کاهش وزن:یکی از خواص روغن ماهی در بدنسازی کاهش اشتها می باشد. اگر شما در حال حاضر رژیم غذایی کم کالری دارید و به طور منظم ورزش می‌کنید ، مکمل روغن ماهی می تواند به شما در کاهش وزن ( در مقایسه با داشتن رژیم و ورزش کردن بدون مکمل ) کمک بیشتری کند.محققان معتقدند که این کاهش وزن بیشتر به دلیل توانایی روغن ماهی در افزایش اکسیداسیون چربی است ، که به توانایی بدن شما در تجزیه چربی برای استفاده از سوخت اشاره می‌کند. تجزیه چربی بهتر بدین معنی است که به جای ذخیره چربی ،‌ بدن شما از آن به عنوان سوخت در فعالیت های روزانه خود استفاده می‌کند.

*افزایش ذخیره گلیکوژن:با افزایش توانایی بدن شما در استفاده از چربی برای سوخت ،‌ روغن ماهی می تواند به ذخیره بیشتر گلیکوژن عضلانی کمک کند. یک رژیم سالم شامل روغن ماهی به مدت سه هفته نشان داده است که مصرف مکمل روغن ماهی ، باعث افزایش متابولیسم چربی در ورزش های استقامتی می گردد.مطالعات مشابهی در مورد ورزش و پاسخ متابولیکی به مکمل امگا ۳ نشان می دهد که مردم بیشتر قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند و گلیکوژن ذخیره شده خود را برای ورزش‌ های شدیدتر نگه می‌دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که مکمل ها می توانند به کارکرد موثر قلب در طول استراحت و تمرین کمک کنند. قلب کارآمدتر محتملا جریان خون را به عضلات در حال کار بهتر می‌رساند ، در نتیجه اثر مثبت مستقیمی بر عملکرد ورزش خواهد داشت.

*بهبود ریکاوری بعد از اتمام تمرین :مطالعات انجام شده نشان می دهد با مصرف مکمل روغن ماهی غنی از امگا ۳ پس از اتمام تمرین ، ورزشکاران درد و التهاب کمتری دارند. این به احتمال زیاد به دلیل توانایی روغن ماهی در تقویت غشای سلولی است ، که تنش اکسیداتیو که با تمرین شدید همراه است و همچنین واکنش التهابی بدن به تمرین را ، کاهش می دهد. افزایش ترمیم بدین معنی است که شما می توانید زمان بیشتری با شدت بیشتر برای پیشرفتی بزرگتر تمرین کنید.

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب جدید سلامت

امروز ۳ آبان ۱۴۰۰