فواید بیشمار خوردن گوشت شتر مرغ

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

فواید بیشمار خوردن گوشت شتر مرغ

عکس, فواید بیشمار خوردن گوشت شتر مرغ

اگر از خواص درمانی گوشت شتر مرغ اطلاع داشته باشید حتما آن را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار می دهید.گوشت شترمرغ سرشاز از ویتامین B۱۲ است و این ویتامین احتمال ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد و همچنین از دیگر علائم پیری، مانند کاهش حافظه و عملکرد ماهیچه جلوگیری می‌کند. هم چنین شما شانس خود را برای بسیاری از بیماری‌های مختلف با دریافت ویتامین B۱۲ کاهش می‌دهید، از جمله انواعی از سرطان‌ها مانند سرطان ریه و کولون.یش گیری از عفونت ها، درمان کم خونی، افزایش عملکرد تیروئید و باروری از فواید دیگر گوشت آن است. گوشت شترمرغ از ارزش غذایی و میزان پروتئین بالایی برخوردار است. از این گوشت به عنوان کم‌چرب‌ترین و سالم‌ترین گوشت قرمز می‌توان یاد کرد. زیرا اسید‌های چرب غیر اشباع در این گوشت ۳۰ درصد است و به سادگی قابل هضم است.

گوشت شترمرغ از دیدگاه طب سنتی دارای مزاج گرم و خشک است و سرکه و روغن، به عنوان مُصلح های این گوشت شناخته می شوند.

گوشت شتر مرغ شبیه گوشت گاو به نظر میرسد با مزه همسان، اما در کالری، چربی و کلسترول خیلی کم شباهت دارند. گوشت شترمرغ ۶۶ درصد چربی کم تر از گوشت گاو و ۵۰ درصد چربی کم تر از مرغ را دارد.تا آنجا که به ارزش کالری مربوط می شود، گوشت شتر مرغ کالری کمتری نسبت به مرغ، بوقلمون، بره و گاو دارد. این گوشت غنی از پروتئین است و حاوی آهن بیشتری نسبت به گوشت گاو، بره، بوقلمون و مرغ می باشد.برخلاف مرغ و بوقلمون، هیچ گوشت سینه ای در شتر مرغ وجود ندارد. گوشت شتر مرغ عمدتاً از پاها، ران پرنده برداشته می شود چراکه در این پرندگان، چربی بدن خارج از ماهیچه ها ته نشین می شود و داخل و قاطی خود گوشت نیست.محبوبیت گوشت شتر مرغ نیز ممکن است به خاطر طعم شیرین تر و قوی آن باشد. می توانید آن را به صورت همبرگر، سوسیس، فیله، یا تکه ای بخرید. این گوشت همچنین می تواند به عنوان جایگزینی برای گوشت های دیگر در دستور العمل های مورد علاقه شما به کار رود.اگر دیدید گوشت بریده شده ترد است، باید کباب، گریل و یا سرخ اش کنید. ؛ و آن هایی که درجه بندی متوسطی را دارند باید بپزید.برای کباب کردن و سرخ کردن، می توانید از همه تکه ها استفاده کنید.لازم به ذکر است که گوشت شتر مرغ سریع تر می پزد، زیرا دارای میزان بسیار کمی از چربی است.متخصصان سلامت و متخصصان تغذیه، این گوشت را برای مشتریان خود توصیه می کنند و از آن ها می خواهند که مصرف دیگر انواع گوشت قرمز را که ممکن است منجر به بیماری هایی مانند آترواسکلروز شوند، مصرف کنند.

مواد مغذی و ویتامین های گوشت شترمرغ:
پروتئین – ویتامین B6 – ویتامین B12 – آهن – تیامین
ریبوفلاوین
نیاسین
فسفر
روی
سلنیوم و غیره.
شترمرغ یک جایگزین سالم برای همبرگر خورها است و بسیاری از مردم آن را با خوش مزه تر و جالب تر از ماکیان می دانند.

یک تکه شتر مرغ شامل ۲۲ گرم پروتئین است، تقریباً نصف مقدار پروتیین مورد نیاز روزانه شما. یک وعده گوشت شتر مرغ، ۸۴ درصد ویتامین B12، ۵۱ درصد از سلنیوم و حدود یک چهارم از نیاسین روزانه، ویتامین B6، فسفر و روی را به بدن می رساند.

شامل سطوح کمتر اما قابل توجهی از تیامین، ریبوفلاوین، پنتونیک اسید، آهن، پتاسیم و مس است.

ویتامین گوشت شترمرغ

ارزش غذایی گوشت شترمرغ:
۱۰۰ گرم گوشت شتر مرغ خام ، شامل تقریباً ۲۰.۲۲ گرم پروتئین و ۷۱ گرم آب است. مقدار calorific، ۱۶۵ kcal است و مقدار مواد مغذی دیگر در ادامه بخش سلامت نمناک گفته شده می شود.

مقدار مواد مغذی:

ویتامین A 0 IU
ویتامین ب۱ :۰/۱۸۲ میلی گرم
ویتامین ب ۲:۰/۲۶۷یلی گرم
ویتامین ب ۳:۴/۳۷۷ میلی گرم
ویتامین ای:۰/۲۴ میلی گرم
ویتامین ب ۱۲- ۴.۶۱ میلی گرم
فولات ۷ میلی گرم
کلسیم ۷ میلی گرم
منیزیم ۲۰ میلی گرم
پتاسیم ۲۹۱ میلی گرم
فسفر ۱۹۹ میلی گرم
آهن ۲.۹۱ میلی گرم
روی ۳.۵۱ میلی گرم

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر