فواید جوانه گندم برای تقویت مو و روش تهیه و مصرف آن

آموزش اخبار سرگرمی آشپزی پزشکی دارو بیماری بدنسازی آرایشی ورزشی استخدام فال چاق شدن لاغری

یاس فان

آرایشی آشپزی آموزش اخبار استخدام بدنسازی بیماری پزشکی چاق شدن دارو سرگرمی فال لاغری ورزشی
محصولات معتبر محصولات معتبر

فواید جوانه گندم برای تقویت مو و روش تهیه و مصرف آن

عکس, فواید جوانه گندم برای تقویت مو و روش تهیه و مصرف آن

جوانه گندم یکی از خوراکی های مفید برای تقویت موها و زیبایی پوست است. حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.زمانی که گندم جوانه می زند، تغییر شکل داده و واکنش های شیمیایی صورت گرفته در حین جوانه زدن موجب افزایش املاح و ویتامین های درون آن می گردد.

طرز تهیه جوانه گندم :طرز تهیه جوانه گندم به این صورت است که مقدار ۲۰۰ گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس نموده و به مدت ۲ روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند به پارچه با آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود ۵ میلیمتر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید

نحوه مصرف جوانه گندم برای مو چگونه است؟نحوه مصرف آن به این صورت است که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب له نموده و برروی موهای خود مانند ماسک بگذارید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی ها میل کنید.

جوانه زدن در این ماده شگفت انگیز باعث ازدیاد پروتئین ها شده، نشاسته درون آن شکسته و به قندهای ساده گلوکز و ساکاروز تبدیل می گردد.جوانه گندم سرشار از ویتامین های A،B1،B6،B12،E است که همگی دارای فواید بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن آن است همچنین نبایستی از مواد سودمند دیگری مانند اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیوم درون جوانه گندم غافل شد. از این مواد پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد می توان استفاده کرد.

ویتامین A

کمبود ویتامین A باعث خشک شدن پوست سر و در نتیجه ریزش مو می گردد. مصرف دز مناسب از ویتامین A باعث تقویت ریشه مو و روان شدن آن می گردد. همانطور که گفته شد جوانه گندم سرشار از ویتامین A است.

ویتامین B6 و B12

هر دو ویتامین B6 و ویتامین B12 برای رشد مو مناسب هستند. این ویتامین ها به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای سالم و درخشان شدن موها می باشند. با این حال این ویتامین ها قابل حل در چربی بوده و باید به مقدار مناسب مصرف گردد. در اصل ویتامین های B6 و B12 باعث گردش خون در پوست سر شده و مواد مغذی ضروری برای رشد موی سالم و قوی را فراوری می کند.

ویتامین E

ویتامین E گردش خون در بدن را بهبود بخشیده و رشد و تشکیل عروق خونی جدید که به رشد موها یاری می نمایند را تشدید می کند. به علاوه این ویتامین یکانتی اکسیدان قوی است.

اسید فولیک

معجزه دیگری از گروه ویتامین B است که به آن ویتامین های مو می گویند. این ویتامین نقش مهمی در ضخیم تر کردن مو دارد و از سفیدی زود رس مو جلوگیری می کند. تقریباً هر منبع که ویتامین B داشته باشد اسید فولیک هم دارد.

سلنیوم

محققین در خصوص ایجاد شوره معتقدند که کمبود ویتامین A موجب فراوری شوره می گردد. همچنین، کمبود سلنیوم و مس نیز می تواند موجب ایجاد شوره گردند. به همین دلیل سلنیوم در شامپوهای ضد شوره استفاده می گردد. حال با در اختیار داشتن جوانه گندم این منبع فراوان سلنیوم و ویتامین A به راحتی می توان از افزایش شوره سر جلوگیری کرد.

ید

ید موجود در مواد غذایی از عوامل مؤثر بر سلامت مو است و کمبود آن رشد مو را کند می کند.

با کمی تأمل می توان دریافت که تمامی مواد موجود در جوانه گندم کاملاً برای مو مفید بوده و بایستی از این نعمت خدادای بتوان استفاده کرد.

همچنین بخوانید

محصولات معتبر محصولات معتبر

سلامت