لیست خوراکی های جوان کننده و مانع پیری پوست

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

لیست خوراکی های جوان کننده و مانع پیری پوست

عکس, لیست خوراکی های جوان کننده و مانع پیری پوست

اسفناج و سبزیجات سبز برگ، گوجه فرنگی، آجیل، ماهی های چرب مانند سالمون، انواع توت ها، لوبیا، نخود فرنگی، عدس، میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ مانند زردآلو و هویج.

رژیم غذایی شما روی پوست شما تاثیر مستقیم دارد. پوست خود را ترمیم می کند و برای این کار به مواد مغذی مناسب نیاز دارد. قندهای تصفیه شده، کربوهیدرات های ساده و چربی های ناسالم را در رژیم غذایی خود محدود کنید. اگر جوانی و سلامتی پوستتان مهم است، حتما مقدار زیادی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (مانند ویتامین C و E)، ویتامین A و ویتامین B بیوتین مصرف کنید. مواد غذایی زیر می تواند مواد مغذی مورد نیاز پوست شما را فراهم کند.

در پایان هر روز از یک پاک کننده ملایم مانند فیس واش برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. شستشو هر گونه باکتری مضر، چربی اضافی و کثیفی را از پوست شما پاک می کند. با استفاده از شوینده های ملایم، استفاده از آب گرم و نه داغ، شستن ملایم پوست و خشک کردن آن با دقت پوست خود را جوان نگه دارید. می توانید از میسلار واتر نیز برای پاک کردن آرایش صورتتان استفاده کنید.

مواد غذایی برای جلوگیری از پیری پوست

۱. شاهی
ویتامین جلوگیری از پیری پوست
مزایای سلامتی شاهی شگفت انگیز است! این سبزی که در سفره بسیاری از ایرانی ها دیده می شود، آبرسان و غنی از مواد مغذی منبع عالی از موارد زیر است:

کلسیم
پتاسیم
منگنز
فسفر
ویتامین های A، C، K، B-1 و B-2
شاهی به عنوان یک ضد عفونی کننده داخلی پوست عمل می کند و گردش خون و رساندن مواد معدنی را به تمام سلول های بدن افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش اکسیژن رسانی به پوست می شود. سرشار از ویتامین‌های A و C است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شاهی می تواند رادیکال‌های آزاد مضر را خنثی کرده و به از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.

۲. فلفل دلمه ای قرمز
راه های پیشیگری از پیری پوست
فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که نقش مهمی در جلوگیری از پیری پوست صورت ایفا می کنند. این گیاه خوش رنگ و جذاب علاوه بر محتوای بالای ویتامین C که برای تولید کلاژن مفید است، حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام کاروتنوئیدها است.

کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که مسئول رنگ های قرمز روشن، زرد و نارنجی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات مشاهده می کنید. آن ها دارای خواص ضد التهابی متنوعی هستند و می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشیدی، آلودگی و سموم محیطی کمک کنند.

۳. پاپایا
بهترین میوه برای جلوگیری از پیری پوست
این غذای فوق العاده خوشمزه سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و به حداقل رساندن خطوط ریز و چین و چروک کمک کند. این شامل:

ویتامین های A، C، K و E
کلسیم
پتاسیم
منیزیم
فسفر
ویتامین های گروه B
طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های موجود در پاپایا به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و ممکن است علائم پیری را به تاخیر بیندازد. پاپایا همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که با کار کردن به عنوان یکی از بهترین عوامل ضدالتهابی طبیعت، مزایای ضد پیری بیشتری را ارائه می دهد. همچنین در بسیاری از محصولات لایه بردار یافت می شود.

بنابراین بله، خوردن پاپایا (یا استفاده از محصولات حاوی پاپائین) ممکن است به بدن شما کمک کند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد و پوستی درخشان و پر جنب و جوش داشته باشید!

۴. بلوبری
چگونه از پیری پوست صورت جلوگیری کنیم
بلوبری سرشار از ویتامین های A و C و همچنین یک آنتی اکسیدان ضد پیری به نام آنتوسیانین است. این همان چیزی است که به زغال اخته رنگ آبی عمیق و زیبای خود را می دهد.

این آنتی اکسیدان های قوی منبع مطمئن ممکن است با تعدیل پاسخ التهابی و جلوگیری از از دست رفتن کلاژن به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، استرس و آلودگی کمک کند.

۵. کلم بروکلی
کلم بروکلی یک نیروگاه ضد التهاب و ضد پیری است که حاوی موارد زیر است:

ویتامین های C و K
انواع آنتی اکسیدان ها
فیبر
فولات
لوتئین
کلسیم
بدن شما برای تولید کلاژن، پروتئین اصلی پوست که به آن قدرت و قابلیت ارتجاعی می دهد، به ویتامین C نیاز دارد.

۶. اسفناج
چگونه از پیری پوست پیشگیری کنیم
اسفناج فوق العاده آبرسان است و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به اکسیژن رسانی و بازسازی کل بدن کمک می کند. همچنین غنی از موارد زیر است:

ویتامین های A، C، E و K
منیزیم
آهن هِم گیاهی
لوتئین
محتوای بالای ویتامین C این سبز برگ همه کاره باعث افزایش تولید کلاژن می شود تا پوست را محکم و صاف نگه دارد. اما این همه چیز نیست. ویتامین A فراهم می کند ممکن است موهای قوی و درخشان را تقویت کند، در حالی که ویتامین K منبع مورد اعتماد نشان داده شده است که به کاهش التهاب در سلول ها کمک می کند.

۷. آجیل
آجیل برای جلوگیری از پیری پوست
بسیاری از آجیل ها (به خصوص بادام) منبع عالی ویتامین E هستند که ممکن است به ترمیم بافت پوست، حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک کند. گردو حتی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی منبع معتبری است که ممکن است کمک کند:

تقویت غشاهای سلولی پوست
محافظت در برابر آسیب خورشید
با حفظ سد چربی طبیعی به پوست درخشندگی زیبایی ببخشید
۸. آووکادو
آووکادو سرشار از اسیدهای چرب ضد التهاب است که پوستی صاف و لطیف را ایجاد می کند. آنها همچنین حاوی انواع مواد مغذی ضروری هستند که ممکن است از اثرات منفی پیری جلوگیری کند، از جمله:

جلوگیری از پیری پوست صورت
ویتامین های K، C، E و A
ویتامین های گروه B
پتاسیم
محتوای بالای ویتامین A موجود در آووکادو می تواند به ما کمک کند سلول های مرده پوست را از بین ببریم و پوستی زیبا و درخشان را برای ما به ارمغان بیاوریم. محتوای کاروتنوئید آنها همچنین ممکن است به مسدود کردن سموم و آسیب های ناشی از اشعه خورشید کمک کند و همچنین به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کند.

۹. سیب زمینی شیرین
رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین از آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن می آید که به ویتامین A تبدیل می شود. منبع ویتامین AT Trusted ممکن است به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست، تقویت سلول های پوست کمک کند و در نهایت به داشتن پوستی نرم و جوان کمک کند.

این سبزی ریشه‌ای خوشمزه همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های C و E است – که هر دو ممکن است از پوست ما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت کنند و پوست ما را درخشان نگه دارند.

۱۰. دانه انار
انار برای پیر نشدن پوست
قرن هاست که از انار به عنوان یک میوه دارویی شفابخش استفاده می شود. سرشار از ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان های قوی منبع مورد اعتماد، انار ممکن است از بدن ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و سطح التهاب را در سیستم ما کاهش دهد.

این میوه های سالم همچنین حاوی ترکیبی به نام پوکیالاژین هستند که ممکن است به حفظ کلاژن در پوست کمک کند و علائم پیری را کاهش دهد

سلامت1401-04-29

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر