مصرف مجاز قرص آهن برای تمام گروه های سنی زن و مرد

آموزش اخبار سرگرمی آشپزی پزشکی دارو بیماری بدنسازی آرایشی ورزشی استخدام فال چاق شدن لاغری

یاس فان

آرایشی آشپزی آموزش اخبار استخدام بدنسازی بیماری پزشکی چاق شدن دارو سرگرمی فال لاغری ورزشی
محصولات معتبر محصولات معتبر

مصرف مجاز قرص آهن برای تمام گروه های سنی زن و مرد

عکس, مصرف مجاز قرص آهن برای تمام گروه های سنی زن و مرد

مصرف روزانه آهن در گروه های سنی مختلف، متفاوت است اما زنان باردار در این میان نیاز بیشتری به آهن دارند. آهن، سلامت بارداری را تقویت کرده، انرژی را افزایش داده و عملکرد ورزشکاران را بهبود می بخشد. فقر آهن در بین زنان ورزشکار بسیار شایع و متداول است. خوراک های کنسروی، غلات غنی شده و لوبیای سفید، بهترین منبع آهن هستند. مصرف زیاد آهن می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد و دیابت را افزایش دهد.سن و جنسیت افراد می تواند بر میزان جذب آهن مورد نیاز آن ها در رژیم غذایی تاثیر بگذارد. مصرف توصیه شده روزانه (RDA) آهن به سن و جنسیت افراد بستگی دارد. کسانی که رژیم گیاهخواری دارند نیز ، نیاز متفاوتی به آهن دارند.

اطفال:

تا ۶ ماهگی: ۰.۲۷ میلی گرم
۷ تا ۱۲ ماهگی: ۱۱ میلی گرم

کودکان:
۱ تا ۳ سالگی: ۷ میلی گرم
۴ تا ۸ سالگی: ۱۰ میلی گرم

مردان:
۹ تا ۱۳ سالگی: ۸ میلی گرم
۱۴ تا ۱۸ سالگی: ۱۱ میلی گرم
۱۹ سالگی به بالا: ۸ میلی گرم

زنان:
۹ تا ۱۳ سالگی: ۸ میلی گرم
۱۴ تا ۱۸ سالگی: ۱۵ میلی گرم
۱۹ تا ۵۰ سالگی: ۱۸ میلی گرم
۵۱ سالگی به بالا: ۸ میلی گرم
در طول بارداری: ۲۷ میلی گرم
مادران شیرده ۱۴ تا ۱۸ ساله: ۱۰ میلی گرم
مادران شیرده ۱۹ ساله به بالا: ۹ میلی گرم

هنگامی که جذب آهن کافی از طریق رژیم غذایی مثل رژیم گیاهخواری سخت و دشوار باشد، استفاده از مکمل های آهن می تواند مفید باشد. بنابراین بهتر است مصرف آهن را از طریق رژیم غذایی بواسطه حذف یا کاهش عواملی که احتمالا مانع جذب آهن و مصرف غذاهای سرشار از آهن می شود، امتحان کنید.
به همین دلیل است که بیشتر غذاهای سرشار از آهن حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مفید است که درکنار هم، سلامت عمومی را حفظ می کنند.

همچنین بخوانید

محصولات معتبر محصولات معتبر

سلامت