معرفی مکمل هایی که مانع عضله سوزی در تمرین می شوند

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

معرفی مکمل هایی که مانع عضله سوزی در تمرین می شوند

عکس, معرفی مکمل هایی که مانع عضله سوزی در تمرین می شوند

اگر میخواهید در زمان بدنسازی یا تمرینات سخت ، عضلات شما رشد کرده و از بین نروند و به جای آن چربی سوزی کنید باید از مکملهای تامین سوخت بدن در تمرین استفاده نمایید. امروز ذر یاس فان شما را با این مکمل ها آشنا می کنیم. شما با مصرف این مکمل ها می توانید به سختی تمرین کنید و نگران از دست رفتن عضلات خود بر اثر شدت تمرین نباشید .

تیروزین

تیروزین پیش‌‌نیاز یک انتقال‌دهنده عصبی به نام دوپامین است. دوپامین نقش مهمی را در انگیزه و قدرت عصبی ایفا می‌‌کند. این مشکل برای مدت طولانی نادیده گرفته‌شده بود، زیرا افراد بر این باور بودند که افزایش BCAA در خون منجر به کاهش تریپتوفان و درنتیجه کاهش جذب مجدد سروتونین و کاهش خستگی می‌‌شود. اگرچه میزان سروتونین در مغز بر تغییرات تریپتوفان تأثیر دارد، اما تغییر آن بر میزان تیروزین و متعاقباً بر جذب مجدد کاتکول آمین تأثیر دارد.تأثیر کاهش تریپتوفان بر عملکرد ناچیز است. بااین‌حال، بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهند که افزایش دوپامین در مغز به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌‌کند و این امر ضرورت استفاده از آمینواسیدها در طی تمرین را مورد تأکید قرار می‌دهد. استفاده از آمینواسیدهای ضروری گام بزرگی در تأمین نیازها است و بدین دلیل است ما یک دوز ال ـ تیروزین را به نوشیدنی‌‌های ورزشی اضافه می‌‌کنیم تا ال ـ تیروزین به میزان کافی در بدن وجود داشته و درنتیجه از سد خونی ـ مغزی عبور کرده و بستری برای تولید دوپامین فراهم آورد. ازآنجایی‌که مهار رقابتی فقط برای انتقال به مغز رخ می‌‌دهد، تأثیری بر توانایی لوسین در آغاز فرایندهای آنابولیک در ماهیچه‌‌ها ندارد. نتیجه نهایی سنتز بیشینه پروتئین ماهیچه است که به عملکرد بهینه مغز و قدرت عصبی کمک می‌‌کند.

اسید ال ـ آسپارتیک

اسید آسپارتیک یک آمینواسید غیرضروری است که به‌عنوان یک انتقال‌‌دهنده عصبی هیجانی عمل کرده و نقش مهمی را در انتقال مولکول‌‌های NADH (نیکوتامید آدنین دی نوکلئوتید) از سلول به میتوکندری ایفا می‌‌کند. تحقیقات نشان می‌‌دهند که استفاده از اسید ال ـ آسپارتیک مقاومت در برابر خستگی را افزایش داده و امکان تمرین طولانی‌‌مدت با استفاده از وزنه‌‌های سنگین را فراهم می‌‌آورد. یکی دیگر از مزایای ال ـ آسپارتیک از طریق نقشی است که در دفع آمونیاک سمی از طریق ادرار ایفا می‌‌کند. اسید ال ـ آسپارتیک نقش سیترولین در دفع آمونیاک را تکمیل می‌‌کند.

ال ـ کارنیتین

کارنیتین نقش مهمی را در انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری ایفا می‌‌کند. اسیدهای چرب اصلی‌‌ترین سوخت میتوکندری برای تولید ATP (آدنوزین تری فسفات) است. اگر بدن شما کارنیتین کافی نداشته باشد، تولید ATP از اسیدهای چرب با بیشترین ظرفیت رخ نخواهد داد.استفاده از مکمل‌‌های کارنیتین نحوه استفاده بدن از سوخت‌‌ها را تنظیم کرده و امکان تمرین برای مدت طولانی را فراهم می‌‌آورد. تحقیقات نشان می‌‌دهند که در طی انجام تمرینات با شدت بالا و استفاده از کارنیتین، میزان لاکتات کاهش می‌‌یابد. این امر نشانگر تأثیر آن بر کاهش شاخص‌‌های استرس متابولیک بوده و ممکن است باعث کاهش خستگی ماهیچه گردد.

بتائین

بتائین آنهیدروس (تری متیل گلیسین) بر اکسیداسیون لیپید‌‌ها تأثیر دارد. بتائین یک اهداکننده متیل است که به تولید چندین ماده شیمیایی در مغز کمک کرده و از این طریق روحیه، انرژی، سلامت، آگاهی، تمرکز و دقت بینایی را افزایش می‌‌دهد. اهداکننده متیل به ماده‌‌ای گفته می‌‌شود که می‌‌تواند یک گروه متیل (اتم کربن متصل به سه اتم هیدروژن (CH3)) را به ماده دیگری منتقل کند.بسیاری از فرایندهای بیوشیمیایی ازجمله متابولیسم لیپیدها و DNA به فرایند متیلاسیون وابسته هستند. بتائین نقش مهمی به‌عنوان یک اسمولیت در بدن ایفا می‌‌کند. با ایجاد تعادل در میزان مایعات داخل و خارج سلول، این ماده با اجازه دادن به ورود آب به سلول امکان افزایش حجم را فراهم می‌‌آورد. این فرایند رشد عضله را در پی دارد.محققان همچنین بدین نتیجه رسیده‌‌اند که استفاده از مکمل‌‌های بتائین به وزنه‌‌برداران کمک می‌‌کند تا تعداد تکرار پرس سینه را افزایش داده و قدرت بیشتری برای انجام اسپرینت داشته باشند.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر