مفیدترین ورزش ها برای تنظیم هورمون بانوان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

مفیدترین ورزش ها برای تنظیم هورمون بانوان

اگر شما دچار اختلالات هورمونی هستید و حتی دارو مصرف می کنید می توانید از روش های درمانی دیگر چون ورزش و برنامه غذایی سالم نیز استفاده کنید. بهترین ورزش ها برای تنظیم مشکلات هورمونی بانوان :

*حرکت دانور آسانا (ژست کمان)

دراز بکشید و شکم خود را روی زمین قرار دهید.
پاها کمی از هم باز شده و بازوها در کنار بدن قرار بگیرند.
پایین پاهای خود را بلند کنید و با ثابت نگه داشتن مچ پا با دست، آنها را ثابت نگه دارید.
در حالی که نفس عمیق می کشید، سینه و پاهای خود را از سطح زمین بالا بردارید.
تا آنجا که ممکن است در این حالت بمانید، سپس به تدریج بالاتنه و پاها را به زمین برگردانید. مانند تصویر زیر

عکس, مفیدترین ورزش ها برای تنظیم هورمون بانوان

*ورزش ماتسیاسانا ( ژست ماهی)
صاف دراز بکشید، در حالی که پشت به زمین است.
بازوها را زیر لگن نگه دارید، در حالی که آرنج ها کمر را لمس می کنند.
هر دو پا را خم کنید، آنها را در حالت ضربدری قرار دهید، در حالی که زانوها و رانها هنوز روی زمین قرار دارند.
نفس عمیق بکشید و قسمت بالایی بدن خود را بالا ببرید و پشت سر را روی زمین بگذارید.
این حالت را برای چند دقیقه نگه دارید، سپس بازدم را انجام دهید و بدن را شل کنید. مانند تصویر زیر

عکس, مفیدترین ورزش ها برای تنظیم هورمون بانوان

*حرکت سگ رو به پایین
تعادل خود را روی هر چهار اندام قرار دهید، دست ها را مستقیم پایین قرار دهید، سر را به سمت جلو قرار دهید، زانوها را خم کنید و پاهای پایین خود را به سمت بیرون و روی زمین بکشید، شبیه یک میز.هنگام تنفس به آرامی باسن خود را بلند کرده، دست ها و آرنج ها را صاف کنید و یک ساختار V شکل ایجاد کنید.بازوهای خود را دراز کنید، بدن خود را بیشتر بلند کنید.
این حالت را برای چند دقیقه نگه دارید، سپس به آرامی شل شوید و به حالت میز برگردید. مانند تصویر زیر

عکس, مفیدترین ورزش ها برای تنظیم هورمون بانوان

*حرکت مالاسانا
بر روی زمین در وضعیت اسکات راحت قرار گیرید، در حالی که پاشنه ها روی زمین هستند و رانها کاملاً از هم فاصله دارند و پاها به هم نزدیک ترند.بازدم را انجام دهید، سپس بدن را به سمت جلو خم کنید تا تنه شما در بین ران قرار گیرد.دست ها را تا کنید، آرنج ها را روی ران های داخلی قرار دهید و مقداری فشار وارد کنید.دستان خود را بچرخانید، کمی پاشنه خود را بالا بیاورید، سپس به تدریج به حالت چمباتمه برگردید و آرام شوید.

عکس, مفیدترین ورزش ها برای تنظیم هورمون بانوان

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر