محصولات معتبر محصولات معتبر

یاس فان » سلامت » منابع طبیعی و غذایی امگا شش را بشناس

منابع طبیعی و غذایی امگا شش را بشناس

سلامت | ۵ بازدید

عکس, منابع طبیعی و غذایی امگا شش را بشناس

امگا ۶ در چه مواد غذایی وجود دارد ؟ منابع این ماده بسیار مفید برای بدن را در زیر برای شما قرار داده ایم.

تخم یا تخمه آفتابگردان:دانه‌ای بسیار مغذی است که از بخش مرکزی گل آفتابگردان به دست می‌آید. این دانه‌های غنی از انواع ویتامین و مواد معدنی ضروری و مهمی همچون ویتامین E و سلنیوم هستند که هر دو به عنوان آنتی اکسیدان‌های مفید و مؤثر شناخته شده و از بدن در برابر آسیب‌های سلولی ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد، احتباس آب در بدن و نیز بیماری‌های عروقی محافظت می‌کنند.

روغن گلرنگ یا کاجیره :یکی از روغن‌های گیاهی مغذی و مفید روغن گلرنگ یا کاجیره است که به ویژه مناسب پخت و پز است. این روغن از دانه‌های گیاه گلرنگ استخراج شده و همچون دیگر روغن‌های گیاهی در شمار روغن‌های اشباع نشده قرار دارد. نوعی از اسیدهای چرب که به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. روغن گلرنگ دارای طعمی طبیعی و خوشایند است که باعث می‌شود انتخابی ‌ایده‌آل برای استفاده در طبخ انواع غذاهای سرخ شده، خوراک‌های پختنی، ریختن روی سالاد و ترکیب با انواع سس‌ها باشد.

گردو یکی از انواع معروف آجیل‌های درختی است که حاوی حجم قابل توجهی از مواد مغذی مهم و ارزشمندی همچون فیبر و مواد معدنی است. از جمله این مواد معدنی می‌توان به منگنز، مس، فسفر و منیزیم اشاره کرد که همگی دارای اثرات ارزشمند غذایی بوده و به سلامت انسان کمک شایانی می‌کنند.گردو به دلیل بافت و تردی خاص خود به تنهایی یک میان وعده لذت بخش و دوست‌داشتنی است. اما در عین حال شما می‌توانید بسته به ذائقه‌ی خود و اعضای خانواده آنها را به صورت بو داده و خرد شده روی انواع سالاد، ماست، غلات صبحانه و در کنار جو دو سر ریخته و میل کنید. بدین ترتیب شانس استفاده از خواص بی‌نظیر آن به همراه هر وعده‌ی غذایی مهیا است.

کره بادام زمینی:

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کره بادام زمینی بافت خامه‌ای و جذاب آن است که طرفداران بسیاری دارد. این کره از دانه‌های بادام زمینی بود داده و برشته شده تهیه می‌شود و نه فقط حاوی چربی‌های مفید و پروتئین کافی است، بلکه یک ماده غذایی ارزشمند و مغذی است که با وجود موادی همچون نیاسین، منگنز، ویتامین E و منیزیم ارزش غذایی قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.راه‌های متعددی برای لذت بردن از طعم کره بادام زمینی وجود دارد، شما می‌توانید از آن به عنوان دیپ در کنار میوه و سبزیجات استفاده کرده، آن را اسموتی دلخواه خود ترکیب یا به انواع دسرهای روزانه و محبوب‌تان اضافه کنید. شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مصرف کره بادام زمینی، مالیدن چند قاشق از آن روی نان تست است که می‌تواند حتی نیاز روزانه شما به پروتئین را هم تاحدی برطرف کند.

دانه گیاه شاهدانه:شاهدانه، دانه‌های به دست آمده از گیاهی به همین نام هستند که همچنین با عنوان «کانابیس ساتیوا» (Cannabis sativa) نیز شناخته می‌شود. این دانه علاوه بر برخورداری از اسیدهای چرب ارزشمند، ماده غذایی سالم بری حفظ سلامت قلب به شمار می‌رود. دانه‌های این گیاه همچنین حاوی مقادیر مناسبی پروتئین، ویتامین E، فسفر و پتاسیم هستند.شاهدانه را می‌توانید به صورت بو داده مصرف کرده و آن را به انواع نوشیدنی و اسموتی‌های خوشمزه اضافه کنید. از آن در کنار غلات صبحانه، روی سالاد و حتی مخلوط با ماست استفاده کنید و از خواص و حجم قابل توجه مواد مغذی موجود در آن نهایت استفاده را ببرید.

تخم مرغ: تخم مرغ یکی از گزینه‌های مطلوبی است که بسیاری هر روز به طرق مختلف از آن در برنامه‌ی غذایی روزانه خود استفاده می‌کنند. یک خوراکی خوشمزه، مغذی و مقوی که حاوی مواد ارزشمندی همچون پروتئین، سلنیوم و ریبوفلاوین است. خوشبختانه می‌توان از تخم مرغ به صورت‌های مخلتف استفاده کرد؛ آن را نیمرو کنید، به شکل املت میل کنید، بپزید یا در تهیه اسموتی‌های انرژی بخش و خوشمزه استفاده کنید. به هرحال همیشه راهی هست که از خواص تخم مرغ در کنار سالاد، ساندویچ یا هر وعده‌ی غذایی دیگر بهره‌مند شوید.

محصولات معتبر محصولات معتبر

مطالب جدید سلامت

امروز ۳ آبان ۱۴۰۰