منابع غذایی حاوی روی و زینک برای تقویت موها

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

منابع غذایی حاوی روی و زینک برای تقویت موها

عکس, منابع غذایی حاوی روی و زینک برای تقویت موها

زینک( روی ) یا روی غذای موها است . اگر نمی خواهید از مکمل های زینک پلاس استفاده کنید چه بهتر که این ماده ی ضروری برای رشد مو را با مواد طبیعی به بدن خود برسانید. در این پست از یاس فان بهترین منابع طبیعی زینک روی را برای شما قرار داده ایم.

منابع طبیعی زینک روی

*بادام زمینی : ۱ اونس: ۱.۶ میلیگرم (۱۱ درصد DV):بادام زمینی غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده و پروتئین بالا است. تغذیه بادام زمینی به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند ، التهاب را کاهش می دهد ، سلامتی استخوان را تقویت می کند و پشتیبانی می کند از عملکرد مغز سالم . علاوه بر این ، این آجیل به کاهش وزن یا نگهداری وزن کمک می کند ، زیرا باعث می شود با خوردن مقداری بادام زمینی هم احساس سیری و هم احساس سبکی کنید . در خیلی از جوامع کره بادام زمینی را در صبحانه خود گنجانده اند که برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است .

* نخود ( لوبیا گاربانزو ) : ۱ فنجان : ۲.۵ میلی گرم (۱۷ درصد DV) :نخود ها ، مانند همه حبوبات ، یک فرم از کربوهیدرات های پیچیده دارند که بدن می تواند به آرامی هضمشان کند و انرژی بدن را تامین کنند . خوردن نخود سبز باعث سیری زودتر میشود و به کاهش وزن کمک می کند . هضم غذا را به وسیله دستگاه های گوارشی بهبود می بخشد چونکه سرعت حرکت مواد غذایی به سمت روده را افزایش میدهد.

*قارچ : ۱ فنجان : ۱.۴ میلی گرم (۹ درصد DV):مزایای تغذیه ای اثبات شده قارچ عبارتند از: توانایی افزایش ایمنی با توجه به فعالیت آنتی اکسیدانی ، کاهش التهاب ، مبارزه با سرطان ، محافظت از قلب و بهبود عملکرد مغز میباشد.

* گوشت بره : ۳ اونس : ۶.۷ میلیگرم (۴۵ درصد DV):گوشت بره منبع غنی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین است . علاوه بر روی ، بره حاوی ویتامین B12 ، ریبوفلاوین ، سلنیوم ، نیاسین ، فسفر و آهن است.

*دانه کدو : ۱ فنجان : ۶.۶ میلی گرم (۴۴ درصد DV):طبق تحقیقات منتشر شده در زمینه تغذیه و سرطان ، تخم کدو و روغن دانه کدو می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان یائسه کاهش دهد . دانه های کدو تنبل برای سلامتی پروستات مفید هستند و سلامت روان شما را ارتقا می دهند.

* گوشت گاوی که از چمن تغذیه کرده باشد : ۱۰۰ گرم: ۴.۵ میلی گرم (۳۰ درصد DV):تغذیه گوشت گاوی که با چمن تغذیه شده است نه تنها مقدار بالایی روی دارد بلکه شامل اسیدهای چرب امگا ۳ و اسید لینولئیک کانژوگه ، اسید چرب غیر اشباع قوی است . اسید چرب غیر اشباع برای کمک به مبارزه با سرطان ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، بهبود قند خون ، جلوگیری از افزایش وزن و ایجاد عضله بسایر مفید است.

* پودر کاکائو : ۱ اونس : ۱.۹ میلی گرم (۱۳ درصد DV):پودر کاکائو هم منبع خوبی برای تامین روی بدن است . پودر کاکائو منبع خوبی از دو فلاونوئیدها ، Epicatechin و Catechin است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند که به جلوگیری از التهاب و بیماری کمک می کند. پودر کاکائو، به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون به علت حضور فلاونوئیدها کمک می کند.

* مرغ: ۱۰۰ گرم : ۱ میلی گرم (۷ درصد DV):علاوه بر روی موجود در مرغ . مرغ منبع خوبی از ویتامین B ، از جمله ویتامین B12 ، نیاسین ، ویتامین B6 و پانتووتنیک است . ویتامین B12 در مرغ به حفظ سطح انرژی ، افزایش خلق و خوی خوب شما ، حفظ سلامت قلب و بهبود سلامت پوست کمک می کند.

* کافیر یا ماست : ۱ فنجان: ۱.۴ میلیگرم (۱۰ درصد DV) :کرف محصولات لبنی هست که از ماست تولید می شود که به عنوان غذای پروبیوتیک عمل می کنند. ماست چرب و پروبیوتیک از به هضم سالم غذا کمک می کنند ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، سلامت قلبی عروقی را تقویت می کنند و خلق و خوی شما را تنظیم می کنند.

* اسفناج : ۱ فنجان : ۱.۴ میلیگرم (۹ درصد DV):اسفناج یکی دیگر از مواد مغذی حاوی زینک است. در اسفناج کاروتنوئیدهای محافظتی ویژه است که با کاهش خطر بسیاری از بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی ، چاقی ، دیابت ، بیماری های نورودنراتیو و حتی سرطان ارتباط دارد.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر