پرانایاما چطوری است و چگونه با آن لاغر شویم

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

پرانایاما چطوری است و چگونه با آن لاغر شویم

عکس, پرانایاما چطوری است و  چگونه با آن لاغر شویم

پرانایاما کنترل تنفس است که یکی از شاخه های یوگا می باشد. شما می توانید با این روش وزن کم کرده و به تناسب اندام برسید . هم چنین به آرامش برسید و سلامتی خود را تضمین کنید. چگونه با این روش تنفسی لاغر شویم؟

تنفسی که به سبک پرانایاما می‌توان انجام داد از وارد شدن آرام نفس به دستگاه تنفسی به گردن، سینه و شکم، طوری که کشیده شوند، تاثیر می‌گذارد.برای این منظور باید کاملا ریه را آرام آرام از نفس پر کرد. چند لحظه مکث کرد و بعد از آن آرام آرام نفس را از ریه خارج کرد. این راهکار را می‌توان روی صندلی یا روی زمین نشست و انجام داد.تمرینات تنفسی خاصی برای تمرکز بر کاهش وزن و لاغری وجود دارد. اکثر اوقات این تمرینات تنفسی کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. زیرا به مرور زمان و با تکرار تمرینات، چربی اضافی بدن سوزانده می‌شود و به حالت متعادل می‌رساند. در ادامه سه تمرین تنفسی موثر یوگا برای لاغری را برایتان به طور کامل توضیح خواهیم داد.

۱. چربی سوزی شکم با کپالاباتی
کپالاباتی یکی از تمرینات یوگا است که تکرار آن به مرور زمان چربی سوزی شکمی را به همراه خواهد داشت. برای انجام آن لازم است مراحل زیر را طی کرد:

در حالت نشسته بدن خود را قرار دهید
عمل دم را به آرامی انجام دهید
فقط یک شماره مکث کنید
عمل بازدم را با فشار خارج کنید
در حین خارج کردن بازدم با فشار، باید شکم خود را به سمت داخل بکشید
این کار را باید ۱۰ مرتبه تکرار کنید. در روزهای ابتدایی، این نوع تنفس یوگا را بیش از ۵ دقیقه انجام ندهید. پس از تمرینات مکرر حتی بیش از ۱۰۰ مرتبه می‌توانید این دم و بازدم را انجام دهید.

۲. تنظیم هورمون‌ها برای لاغری با بهاستریکا
یکی از مهمترین و شایع‌ترین دلایل چاقی در بین افراد مختلف، عدم متعادل بودن سطح هورمون‌ها است. این نوع تمرین پرانایاما غدد درون ریز را تحریک کرده تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود بروز دهند.

روغن ماهی برای لاغری تا چه اندازه مفید است؟ (فواید)
برای انجام آن تنها باید در حالت نشسته روی زمین یا روی صندلی قرار گرفته و عمل دم و بازدم را با شدت بالا انجام دهید. این روند تنفسی می‌تواند اکسیژن رسانی را سرعت بخشیده و بافت‌های عضلانی ترمیم شوند. علاوه بر این موارد، به بهبود عملکرد غده تیروئید منجر می‌شود تا اضافه وزن ناشی از آن رفع شود.

۳. جایگزینی بینی با حرکت آنولوم ویلوم
پرانایاما آنولوم ویلوم
برای انجام این حرکت، باید کمی دست به کار شوید و تنها با دم و بازدم از طریق هر دو سوراخ بینی نباید نفس بکشید. مراحل زیر را برای این حرکت از پرانایاما انجام دهید:

در حالت نشسته بدن خود را قرار دهید
با یکی از دستانتان یکی از سوراخ‌های بینی، مثلا سوراخ سمت چپ را نگه دارید
به آرامی و بدون وقفه عمل دم و دریافت اکسیژن را انجام دهید
سپس دست را رها کرده و روی سوراخ دیگر بینی، طبق مثال سمت راست، قرار دهید
حالا باید عمل بازدم را از سوراخی که رها کردید خارج کنید

با این روند برای سمت دیگر نیز عمل دم و بازدم را تکرار کنید

معجون لاغری چربی‌سوز (طرز تهیه ۱۰ مورد معجزه‌گر)
برای شروع بهتر است این روش تنفسی را به نسبت مساوی از عمل دم و بازدم انجام دهید. یعنی اگر سه ثانیه عمل دم طول کشید، عمل بازدم نیز در عرض سه ثانیه انجام شود. با کمی تمرین و تکرار می‌توانید این کار را به نسبت یک به دو انجام دهید.

جمع‌بندی
پرانایاما یکی از تمرینات تنفسی یوگا است که مانند سایر تمرینات یوگا علاوه بر تاثیرات روحی، به تاثیرات جسمانی مثبتی می‌انجامد. تمرینات تنفسی را با تمرین و تکرار می‌توان تا ۱۲ ثانیه دم و ۱۲ ثانیه بازدم ارتقا داد اما بهتر است در مراحل ابتدایی از مقدار کم شروع کرد.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر