پیشگیری از انواع کرونا با پروتکل ها و این خوراکی ها

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

پیشگیری از انواع کرونا با پروتکل ها و این خوراکی ها

عکس, پیشگیری از انواع کرونا با پروتکل ها و این خوراکی ها

برای پیشگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری ویروسی و کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی قدم اول است. زدن ماسک های سالم و تعویض به موقع ماسک ، حفظ فاصله دو متری با افراد ، در خانه ماندن و شستشوی مدام دستها با صابون و الکل زدن به موادی که خریداری می کنیم. اما مواد غذایی نیز تاثیر زیادی در بالا بردن ایمنی بدن ما دارند. از چه غذاهایی استفاده کنیم ؟

*گوشت گاو: مصرف ۸۵ گرم گوشت گاو در روز ۷ میلی‌گرم روی به بدن شما می‌رساند.با مصرف گوشت گاو ۱۰۰ درصد مقدار مورد نیاز روی برای زنان و درصد کمتری برای مردان تأمین می‌شود. روی نقش بسزایی در بالا بردن ایمنی بدن دارد.

*ماست :۲۳۰ گرم ماست کم چرب، دو میلی‌گرم ماده‌ی معدنی روی در خود دارد که به این معنی است که ۲۰ درصد مقدار روی مورد نیاز روزانه با مصرف این مقدار ماست تأمین خواهد شد.

*صدف: یک صدف خوراکی بزرگ حاوی مقداری در حدود یک میلی‌گرم روی معادل ده درصد مقدار مورد نیاز روزانه می‌باشد. برخی از مردم به صورت یک‌جا چند صدف خوراکی مصرف می‌کنند، این وعده به یک ‌باره حجمی از مواد معدنی را به بدن می‌رساند. بنابر توصیه‌ی دکتر ناتالیا ریزو مصرف چند عدد صدف به صورت خام به عنوان یک پیش‌غذای سبک و مقوی برای درمان بیماری بسیار سودمند است.

*بادام هندی: بادام هندی یکی از پنج آجیل سلامت بخش است که می‌توانید مصرف کنید. یک مشت کوچک بادام هندی یا حتی یک قاشق غذاخوری کره‌ی بادام هندی حاوی ۱.۶ میلی‌گرم روی است.

*پنیر سوئیسی:  در هر ۱۰۰ گرم از این پنیر که ظاهری پرحفره دارد ۳۷.۱ گرم آب، ۲۶.۹ گرم پروتئین، ۲۷.۸ گرم چربی و ۵.۴ گرم کربوهیدرات به علاوه‌ی طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد مغذی وجود دارد. برشی از این پنیر بر روی ساندویچ در کنار سبزیجات، ترکیبی کامل از مواد ارزشمند را به بدن شما می‌رساند.

*لوبیا قرمز: تنها نصف فنجان از این لوبیای قرمز رنگ بیش از ۰.۹ میلی‌گرم روی برابر با ۶ درصد از مقدار روی مورد نیاز بدن را فراهم خواهد کرد. به علاوه به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های مختلف و آهن مفیدتر نیز می‌باشد.

 

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر