چگونه بعد کرونا ریه را تقویت کنیم

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چگونه بعد کرونا ریه را تقویت کنیم

اگر شما به کرونا مبتلا شده و اکسیژن خون شما پایین آمده است حتما با روشهای خانگی ریه ی خود را تقویت کنید.

عکس, چگونه بعد کرونا ریه را تقویت کنیم

مواد خوراکی زیر را در برنامه روزانه خود حتما قرار دهید :

فلفل دلمه ای ، سیب ،  گوجه فرنگی ،  زردچوبه ، چای سبز ، کلم قرمز ، روغن زیتون ، ماست ، قهوه ، جو ، عدس


مصرف داروهای گیاهی زیر :

اوکالیپتوس: این گیاه خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد انگلی دارد. سرفه را تسکین داده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از روغن اوکالیپتوس برای درمان انواع بیماری‌های تنفسی مثل آنفولانزا و سینوزیت استفاده می‌شود.
جینکو بیلوبا: مصرف این گیاه به تقویت ریه کمک کرده و از بروز التهاب در آن جلوگیری می‌کند.
شیرین بیان: خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته، به حفظ رطوبت مجاری تنفسی کمک کرده و سرفه را کاهش می‌دهد.
گل ماهور: از برگ و گل گیاه ماهور برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود. مصرف این گیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای ریه‌ها مفید است.
رزماری: خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. این گیاه به درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه کمک کرده و احتمال ابتلا به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.


ورزش‌های هوازی مثل پیاده‌روی، دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری بهترین فعالیت برای تقویت ریه محسوب می‌شوند. ورزش هوازی باعث می‌شود عضلات بین دنده‌ها منبسط و منقبض شده و سرعت فعالیت کیسه‌های هوایی داخل ریه‌ها برای تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بیشتر شود. هر چقدر بیشتر ورزش کنید، ریه‌های شما بیشتر تقویت می‌شوند.تقویت ریه با ورزش مقاومت شما را در برابر پیری و بیماری افزایش می‌دهد. حتی اگر به بیماری ریوی مبتلا شوید، ورزش سرعت پیشرفت بیماری را کاهش و کیفیت زندگی‌تان را افزایش می‌دهد.  در حین ورزش تنفس تقریبا از ۱۵ بار در دقیقه به ۶۰-۴۰ بار در دقیقه افزایش پیدا می‌کند.


تمرینات تنفسی در تقویت ریه موثر هستند. در یک مکان ساکت نشسته و به آرامی از طریق بینی نفس بکشید. سپس حداقل ۲ بار هوا را از طریق دهان بیرون دهید. شمارش تنفس می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. به عنوان مثال، هنگام دم از ۱ تا ۴ و هنگام بازدم از ۱ تا ۸ بشمارید.تنفس‌های کم عمق از قفسه سینه و تنفس‌های عمیق از شکم، جایی که دیافراگم قرار دارد، انجام می‌شوند. در حین تمرین به بالا و پایین رفتن شکم خود توجه کنید. انجام این تمرینات استرس را کاهش و احساس آرامش را افزایش می‌دهد.


مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر