چگونه چاقی به خاطر کم کاری تیروئید را درمان کنیم

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چگونه چاقی به خاطر کم کاری تیروئید را درمان کنیم

عکس, چگونه چاقی به خاطر کم کاری تیروئید را درمان کنیم

کم کاری تیروئید عملکرد دستگاه گوارش را کند می‌کند. خوردن وعده‌های غذایی کوچکتر حاوی ریز مغذی ها، پروتئین‌های با کیفیت، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم، منجر به تعادل قند خون و جلوگیری از اضافه وزن می‌شود.

لازم است انجام حرکات ورزشی منظم را نیز در برنامه‌ی روزانه تان بگنجانید اید پیش از این مشکل، ۳ جلسه ورزش در هفته کافی بود تا وزنتان کاهش پیدا کرده و عضلاتتان تقویت شود؛ اما بعد از ابتلا به کم کاری تیروئید این جلسات کافی نخواهد بود. در واقع شما به ۴ یا ۵ جلسه ورزش هفتگی نیاز دارید تا به نتایج دلخواهتان برسید.

در نظر داشته باشید که دارو‌های تیروئید باید با معده خالی و با آب فراوان میل شوند. این دارو‌ها را با هیچ داروی دیگری میل نکنید و حداقل آن‌ها را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از مصرف صبحانه استفاده کنید.
اگر سطوح هورمون‌های تیروئید هنوز با وجود مصرف دارو‌ها به میزان نرمال نرسیده باشد، ممکن است توانایی شما را برای کاهش وزن موثر تحت تاثیر قرار دهد.

اکثر افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند از چاقی بی‌دلیل خود شکایت دارند و به دنبال راهی برای لاغری هستند.
محققان معتقدند مبتلایان به کم کاری تیرویید برای کاهش وزن، با کم کردن کالری از شمارش روزانه خود شروع کنند.
کربوهیدرات‌ها و قند‌های ساده را حذف کنید.
بیشتر از غذا‌های ضد التهابی استفاده کنید.
به وعده‌های غذایی کوچک و مکرر پایبند باشید.
یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید.
بدن خود را حرکت دهید.
دارو‌های تیروئید را طبق دستور مصرف کنید.

آرد گندم مانند نان، پاستا‌ها و کیک، جو، چاودار و جوی دو سر حاوی گلوتن هستند. البته سس‌های سالاد و شکلات را نیز باید به این لیست اضافه کرد. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید باید هنگام خرید مواد غذایی به برچسب آن‌ها دقت کرده و مواد غذایی بدون گلوتن را انتخاب کنند.
توصیه متخصصان، دریافت یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات‌های ساده بسیار اندک و کربوهیدرات‌های پیچیده فراوان است.
قند‌های ساده موجود در نشاسته ها، آب نبات و نوشیدنی‌های شیرین بعلاوه نان سفید، باید تقریبا در مبتلایان به کم کاری تیروئید حذف شوند و جای خود را به کربوهیدرات‌های پیچیده مانند نان کامل و غلات کامل و میوه‌ها و سبزیجات دهند.

غذا‌های ضد التهاب می‌توانند باعث کاهش درد و افسردگی شوند که همگی به افزایش خطر ابتلا به کم کاری تیروئید کمک می‌کنند.
غذا‌های ضد التهاب در واقع به تسکین سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. این غذا‌ها شامل سبزیجات تیره رنگ، گوجه فرنگی، ماهی‌های چرب، آجیل، میوه، روغن زیتون، است.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر