چیکار کنم زیاد فکر و خیال نکنم خودخوری نکنم

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر

چیکار کنم زیاد فکر و خیال نکنم خودخوری نکنم

عکس, چیکار کنم زیاد فکر و خیال نکنم خودخوری نکنم

خودخوری کردن مشکلی شایع در بین اکثر ما انسان هاست که این روزها شدت بیشتری پیدا کرده است اگر از تکنیکهای درمانی آن استفاده نکنیم این فکر و خیالها می توانند باعث ایجاد اختلال در زندگی شوند و لذت های زندگی را از ما بگیرند. افرادی که تفکر بیش از حد دارند، دچار اضطراب و نگرانی نیز خواهند شد. افسردگی همیشه در کنار آن‌ها خواهد بود. در این حالت ذهن از کنترلشان خارج می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند به هیچ راه حل مناسبی دست یابند.در این پست شما را با روشهای درمانی خودخوری کردن آشنا می کنیم.

در آغاز بهتر است خود را برای تمام اشتباه ها ببخشید که البته آن نیز تکنیک هایی دارد که می توانید در این پست مشاهده کنید. (بخشیدن خود را از همین الان با این روشها شروع کنید)

بهترین روش برای مبارزه با چنین افکاری این است که هر روز زمانی را برای تفکر به این موارد اختصاص دهید. اگر بیش از حد در مورد موضوعی فکر می‌کنید، بهتر است به خودتان اجازه دهید با این افکار روبرو شوید.هر روز ۱۵ دقیقه برای اینکار کنار بگذارید. در طول این مدت شما می‌توانید افکار خود را بنویسید یا با صدای بلند تکرار کنید. ایجاد یک عادت جدید و مثبت نیز می‌تواند عادت زیاد فکر کردن را از شما دور کند.

از موقعیت‌هایی که باعث ایجاد استرس می‌شود اجتناب کنید. شما می‌توانید مواردی که باعث ایجاد استرس می‌شود را مشخص کنید. اگر کاری را در گذشته با یک روش خاص انجام داده‌اید و نتیجه مطلوب دریافت نکرده‌اید، بهتر است روش خود را تغییر دهید.

بر روی اهداف خود کار کنید. قبل از هر کاری تحقیق کنید. تحقیق و جستجو می‌تواند ترس از ناشناخته‌ها را از بین ببرد. ایجاد افکار و فعالیت‌های مثبت می‌تواند ترس از استرس را از بین ببرد. برای اینکه از شر افکار مزاحم خلاص شوید، خود را با کار‌های مثبت و سازنده درگیر کنید.

ما نمی‌توانیم در زمان به عقب بازگردیم
هنگامی که اتفاقات گذشته را یادآوری می‌کنیم، بیشتر به دنبال آن چیزی هستیم که می‌توانستیم به‌طور گوناگونی انجام دهیم تا از نتیجه های اندوه بار آن پیشگیری کنیم. اما آن‌چه دیروز رخ داده است به همان اندازه در زمان دست‌نیافتنی است که اتفاقات چند سال پیش. نمی توانیم به گذشته بازگردیم و چیزی را عوض کنیم. بنابراین از فکر کردن به آن دست برداریم.

پیش از اینکه آغاز شود آن را تمام کنید
می گویند پیشگیری بهتر از درمان است. هنگامی که نوبت به فکر کردن بسیار می رسد، متوقف کردن فکر زیاد پیش از اینکه آغاز گردد توصیه می شود. به این ترتیب می توانید افکار منفی، مضطرب و استرس زا را رفع کنید و آن را به چیزی موثر تبدیل کنید

ورزش کنید، اثر هنری خلق نمایید، موارد مثبت را با دیگران به اشتراک بگذارید، بیرون از منزل گردش کنید و با دوستان و اعضای خانواده رابطه خوبی داشته باشید. داشتن یک سیستم حمایتی نیز می‌تواند به شما کمک کند.

آینده را نمی توانید کنترل کنید
فکر کردن زیاد به علت میل داشتن به کنترل همه چیز است. ولی می دانیم که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. مهم نیست چگونه برای اتفاقاتی که می افتد مهیا شوید، بعضی چیزها برنامه ریزی نشده اند. چنانچه اکنون نگران این موضوع هستید، حال زمان خود را از دست می دهید.

حواس خودتان را پرت کنید
هر وقت که بسیار فکر می کنید ذهن خود را با جایگزین های شاد، مثبت و سالم پر نموده و حواس تان را پرت کنید. به طور مثال، شما می توانید مدیتیشن، سفر، یاد گرفتن شیوه بازی کردن یک وسیله، بافتنی، نقاشی، یا رنگ کردن به جای افکار منفی را یاد بگیرید.

برای توقف فکر زیاد ، دقت خود را به سمت چیز دیگری ببرید که به تمرکز احتیاج دارد. شما حتی می توانید از یک پازل، بازی فکری ، یا هر بازی که احتیاج به دقت دارد، استفاده کنید. همه آن ها می توانند به اندازه کافی برای حواس پرتی کافی باشند با منحرف کردن ذهن خود خواهید فهمید که فرکانس بسیار فکر کردن کمتر خواهد شد.

مطالب مشابه

فروش ویژه

محصولات معتبر محصولات معتبر