یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آبغوره را کجا بگذاریم تا برسد بهترین محل نگهداری

عکس, آبغوره را کجا بگذاریم تا برسد بهترین محل نگهداری

خیلی از افراد پس از گرفتن آبغوره آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار میدهند تا به اصطلاح آبغوره  برسد و خراب نشود. اینکار باعث می شود که آبغوره  شما خیلی سریع فاسد شده و کپک بزند.

قراردادن آبغوره در آفتاب باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ترشی می‌شود و لازم است در قرار دادن آن در آفتاب جداً جلوگیری شود.

در صورت نگهداری آبغوره و آبلیمو در ظروف پلاستیکی و با توجه به اسیدی بودن اینمواد، اسید، مواد پلاستیکی را تجزیه می‌کند و این مواد داخل ، آب لیمو و آبغوره شده و مصرف آن خطرناک است.برای نگهداری آبغوره از شیشه‌های کوچک استفاده کنید و پس از باز کردن هر شیشه آن را زود مصرف کنید. سعی کنید شیشه‌ای انتخاب کنید که دهانه آن تنگ باشد تا به راحتی کپک نزند.

در قدیم پس از اینکه آبغوره را داخل شیشه می‌ریختند، آن را جلوی نور مستقیم آفتاب قرار می‌دادند تا به اصطلاح خوشرنگ بشود. اما امروزه این کار از نظر علمی رد شده است، زیرا قرار دادن آبغوره در آفتاب باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در آن می‌شود. ویتامین c. موجود در آبغوره، به نور و حرارت حساس است و در برابر نور آفتاب از بین می‌رود. همچنین حالت اسیدی آن ممکن است برای معده‌ی افراد حساس به اسید مشکل ایجاد کند؛ بنابراین باید از قرار دادن این مواد در مقابل نور آفتاب به طور جدی خودداری شود.

آب غوره را در بطری مورد نظر می ریزیم و درب آن را به طور کامل می بندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند.در صورتی که بخواهیم آن را برای مدت طولانی نگهداری کنیم ، از ترکیب آب و آرد، خمیری تهیه کنید و دور درب را با خمیر می پوشانیم.

همچنین می توانیم با نوار چسب های بسیار محکم درب بطری را به طور کامل پلمپ کنیم.می توان برای نگهداری بهتر آبغوره ، آن را در ظرف مناسب جوشاند. در طول جوشیدن آب غوره با کف گیر کف ها و ضایعات را می گیریم. اگر می خواهید آبغوره شفافی داشته باشید بایستی بعد اینکه آب نصف شد از روی اجاق برداشته بگذارید سرد شود. املاح آن که ته نشین شد آب صاف را جدا کرده در شیشه بریزید.

بهتر است شیشه آبغوره خانگی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. با توجه به گفته وزارت بهداشت آبغوره را پس از باز کردن درب آن تا حدود یک سال می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

توجه: از تماس قاشق‌های چرب یا مرطوب با آبغوره خودداری کرده و حتی در شیشه آن را هم چرب یا مرطوب نکنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر