یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
اخبار

آخرین خبرها از شرایط مجوز برای پرورش بلدرچین

عکس, آخرین خبرها از شرایط مجوز برای پرورش بلدرچین

اگر قصد دارید پرورش بلدرچین را به عنوان شغل خود انتخاب کنید با این مطلب در یاس فان همراه شوید. مساله مهم این است که آیا برای  پرورش بلدرچین نیاز به گرفتن مجوز است یا خیر ؟ بدون مجوز می توان کسب و کار خود را شروع کرد ؟ با نداشتن لیبل برای فروش محصولات چه کنیم ؟ آیا اینکه میگویند برای پرورش بلدرچین باید ۷۰۰۰متر زمین داشته باشین و ۳۲۰۰۰قطعه بلدرچین حقیقت دارد یا خیر ؟ شرایط اصلی پروش این حیوان پر سود چیست ؟

دریافت مجوز پرورش بلدرچین مانند سایر فعالیت های هم نوع، نیاز به شرایط و اقدامات خاصی دارد، البته گفتنی است برای واحدهای پرورشی با میزان تولید پایین تر از ۱۰ هزار قطعه، مانند خانوارهای روستایی که در کنار سایر فعالیت های خود پرورش بلدرچین را نیز انجام می دهند، نیاز به دریافت مجوز خاصی نمی باشد.

دریافت مجوز برای پرورش بلدرچین مانند سایر رشته های پرورش طیور بوده و مراحل تقریبا یکسانی دارد، برای این منظور ابتدا می بایست یک طرح توجیهی که در آن کلیه ضوابط فنی و قانونی رعایت گردیده است تهیه کرده و به همراه نقشه ساختمان و تاسیسات به اداره امور دام و طیور شهر مربوطه مراجعه نمایید و با درخواست کتبی، تشکیل پرونده دهید که در نهایت طبق نظر و دستورات واحد امور دام جهاد کشاورزی، مجوز لازم صادر می گردد.پس از طی مراحل لازم و دریافت پروانه تاسیس از سازمان جهاد کشاورزی شروع به ساخت ساختمان و آماده سازی تاسیسات و تجهیزات لازم نموده که برای این منظور به مهندس کشاورزی آشنا با طراحی سازه های دامپروری و همچنین مهندس عمران نیاز می باشد تا طراحی و ساخت سالن نگهداری پرندگان مادر، سالن جوجه کشی، انبار خوراک و ساختمان های اداری و مسکونی با تایید اداره امور دام و بخشداری انجام گردد.همانگونه که ذکر شد برای واحدهای تولیدی زیر ده هزار قطعه، مجوز پرورش بلدرچین نیازی نبوده و فعالیت در این سطح بدون اخذ مجوز می تواند صورت گیرد. در استان های مختلف مراحل و نحوه اخذ مجوز از اداره جهاد کشاورزی متفاوت بوده و در صورت تمایل برای تاسیس واحد با تولید بیش از ده هزار قطعه، با مراجعه به اداره امور دام جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر اقدامات لازم انجام می شود.

دلایل درخواست مجوز پرورش بلدرچین و محبوبیت تولید آن:ویژگی های گوشت و تخم بلدرچین باعث تبدیل آن به عنوان یکی از محصولات تولیدی پر خاصیت و محبوب شده است که نهایتا افزایش تقاضا منجر به شکل گیری و تاسیس واحدهای تولیدی بیشتر و درخواست صدور مجوز پرورش بلدرچین بیشتری نیز می گردد. گوشت این پرنده دارای میزان کم تری چربی و کلسترول در مقایسه با گوشت مرغ می باشد و سرشار از کلسیم، فسفر، نیاسین، مس، تیامین، آهن، سلنیوم، ویتامین B6 و ریبوفلاوین است از این رو برای بیماری هایی مانند فشار خون بالا، آسم، ضعف اعصاب و تشنج مناسب می باشد، تخم بلدرچین نیز دارای آهن، کلسیم و فسفر بیشتری در مقایسه با تخم سایر پرندگان می باشد.در بحث مجوز پرورش بلدرچین نیز اگر واحد تولیدی مورد نظر نیازمند دریافت مجوزی باشد با پیگیری از جهاد کشاورزی و طی مراحل و جمع آوری مدارک لازم می تواند نسبت به دریافت مجوز پرورش بلدرچین اقدام نماید. طبق گفته مسئولین جهاد کشاورزی استان ها، وزارت جهاد کشاوری نیز قول مساعدت در این زمینه را داده است و اقداماتی در جهت رفع موانع موجود در مسیر دریافت مجوز پرورش بلدرچین در حال انجام می باشد.امروزه شاهد شکل گیری واحدهای تولیدی بلدرچین در سراسر کشور هستیم که در ابعاد و میزان تولید متفاوت مشغول به کار بوده و علاوه بر تامین پروتئین سالم جامعه، منجر به اشتغال زایی و کسب درآمد چندین خانواده می گردد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر