یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آشنایی با انواع موکت در بازار

عکس, آشنایی با انواع موکت در بازار
پیش از خرید موکت از برندهای معروف آن چون موکت ظریف مصور ، پالاز موکت ، آرتا موکت ، پار موکت یا خرید برند های خارجی و بادوام تر موکت بهتر است با انواع موکت آشنایی داشته باشید .
موکت‌ حلقه‌ای سرباز :همانطور که از اسمشان پیداست این نوع موکت‌ها ترکیبی از دو نوع بافت بالا را دارند؛ یعنی بعضی از تارهایشان به روش اول و بعضی دیگر به روش دوم بافته می‌شود. این موکت‌های ترکیبی عملکرد خوبی دارند اما در مقایسه با موکت‌های حلقه‌ای دوامشان کمتر است.
موکت‌ سر باز:در این نوع موکت‌ تارهای سازنده مانند گره‌های فرش بافته می‌شوند و سپس سر هر تار بریده می‌شود. سطح رویی این نوع موکت‌ها بسیار نرم و راحت است و برای مکان‌هایی مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی کاربرد دارد. موکت‌های فانتزی، مخملی، ریسمانی، زاکسونی و مویی از انواع موکت‌های سر باز هستند که هر کدام بافت و ظاهر متفاوتی دارند. اصلی‌ترین تفاوت بین این موکت‌ با موکت‌های معمولی، میزان فشردگی تارهای آن‌هاست که بر دوامشان تأثیر زیادی می‌گذارد.
موکت‌ حلقه‌ای:تارهای سازنده این نوع موکت‌ها به صورت حلقه‌ای روی کف موکت بافته شده‌اند؛ به این صورت که بعد از بافتن هر گره به جای اینکه سر تارها بریده شود، خم می‌شود و دوباره به خود کف دوخته می‌شود. ارتفاع این حلقه‌ها بسته به نوع موکت است؛ موکت‌های فشرده‌تر و گران‌قیمت‌تر حلقه‌های بلندتر و سایر موکت‌ها حلقه‌های کوتاه‌تری دارند. موکت‌های حلقه‌ای مستحکم‌ترند و خاک روی آن‌ها مشخص نمی‌شود. این نوع بافت برای مکان‌های پر رفت و آمد بسیار مناسب است. موکت بربری معروف‌ترین نوع موکت حلقه‌ای است که هم به‌صورت بافت تک‌حلقه‌ای و هم به‌صورت بافت چند حلقه‌ای تولید می‌شود.
موکت های کبریتی
این نوع موکت ها قدیمی ترین نسل موکت هایی هستند که هنوز طرفداران خود را دارند. مهمترین ویژگی این نوع موکت قیمت مناسب و ارزان آن است. از دیگر ویژگی های این نوع موکت می توان به قطر کم و زبری بیشتر آن اشاره کرد که می تواند راحتی موکت ها را کاهش دهد.
موکت هایی با پرز بلند :این نوع موکت برای افرادی که می خواهند خانه ای نرم و راحت داشته باشند مناسب است. علاوه بر این ، وجود چنین موکتی برای مناطق سردسیر بسیار توصیه می شود ، زیرا به گرم نگه داشتن خانه کمک می کند. می توان گفت ضخامت برخی از این نوع موکت ها به قدری زیاد است که باعث می شود بسیار شبیه فرش ماشینی باشند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر