یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش آرایشی که در گرما و با عرق خراب نمی شود

عکس, آموزش آرایشی که در گرما و با عرق خراب نمی شود
گرمای شدید هوا در این روزهای تابستانی به سادگی می تواند آرایشی را که مدت ها برای آن وقت گذاشته اید خراب کرده و مواد آرایشی روی صورت شما مثل بستنی آب شده به چشم بیاید . در این پست از یاس فان قصد داریم نکته های مهمی را در این خصوص به شما یاد دهیم .
قدم اول قبل از انجام تمامی مراحل آرایش شماست. باید پوست خود را قبل آرایش ا یک فیس واش مخصوص جنس پوستتان بشویید و اگر پوست معمولی دارید، با یک فیس واش ملایم این کار را بکنید تا چربی اضافی از روی صورت پاک شود و زمینه تمیز و مناسبی برای آرایش ایجاد شود. این کار به کنترل تولید چربی و عرف در پوست کمک می کند.
بعد از شستن صورت، با یک قالب کوچک یخ، پوستتان را برای چند ثانیه ماساژ دهید تا کاملا خنک و تازه شود و بعد با یک حوله تمیز صورتتان را خشک کنید. یادتان باشد که زیاد نگه ندارید چون باعث تحریک پوست می شود. این کار باعث بسته شدن منافذ پوست و بهتر شدن ظاهر آن و همچنین کاهش تولید چربی می شود و از ریختن و عرق کردن آرایش هم جلوگیری می کند.
اصلا لوازم آرایشی که برای تثبیت بیشتر آرایش و جلوگیری از ریختن و پاک شدن آن وجود دارد، پرایمر صورت و پرایمر چشم است که آرایش را روی پوست به طور کامل می نشاند و آن را روی صورت قفل می کند. پس دیگر حرفی باقی نمی ماند که به این کرم آرایشی در تابستان بیش از هر وقت دیگری نیاز دارید.سعی کنید پرایمری انتخاب کنید که فرمولاسیون سبکی داشته باشد و در نهایت پوست را طبیعی تر جلوه دهد و بیشتر هم روی نقاطی از صورت که تعرق بیشتری دارند زوم کنید مثل ناحیه T صورت که پیشانی، بینی (کنار بینی هم مهم است) و چانه  و همچنین گونه ها است.
سبک و کم کار کنید، مثلا یک لایه ضدآفتاب با spf مناسب و کمی پودر آرایشی کفایت می کند و دیگر نیازی به کرم پودر نیست. یا اینکه از انواع BB یا CC کرم استفاده کنید که سبکی بیشتری نسبت به کرم پودر دارند
مژه ها را یک لایه ریمل بزنید و برای آرایش لب ها هم یک لایه بالم لب رنگی و یک لایه برق لب کفایت می کند که در نهایت یک آرایش کاملا طبیعی، زیبا و ملایم را ایجاد می کند.استفاده از پنکک باید به صورت لایه نازک باشد که از عرق کردن جلوگیری کند وگرنه لایه ضخیم آن روی پوست، اصلا جلوه خوبی ندارد و خیلی زود روی صورت ترک می خورد.
قدم آخر استفاده از اسپری های تثبیت کننده است که با نام تثبیت کننده آرایش در بازار به فروش می رسند، می توانند دوست خوبی برای آرایش تابستانی باشند. فقط باید آن را بعد از آرایش پوست (کانسیلر و فونداسیون) و قبل از رژگونه، سایه، برنزر و هایلایتر بزنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر