یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آرد نخودچی دو آتیشه در خانه

عکس, آموزش آرد نخودچی دو آتیشه در خانه

آرد نخود چی خواص درمانی زیادی دارد به خصوص برای ورزش کاران . استفاده از آرد نخود چی یک راه عالی برای افزایش پروتئین و فیبر شما است. استفاده از آرد تهیه شده از نخودچی گزینه مناسبی برای افراد دارای بیماری سلیاک خواهد بود. روش درست کردن آن را در این پست از یاس فان برای شما قرار داده ایم.

موارد مورد نیاز :

نخودچی بوداده یا نخودچی پوست کنده به مقدار لازم ، یک عدد ظرف شیشه ای ، دستگاه آسیاب قهوه یا غذا ساز

پس از تهیه مواد و وسایل مورد نیاز نوبت به روش تهیه آرد نخودچی می رسد. نکته قابل توجه این است که برای تهیه نخودچی بو داده می توان آن را از قبل از خریداری نمود؛ یا این که با استفاده از روشی که در ادامه ذکر می شود نسبت به تهیه آن اقدام نمود.البته پیشنهاد می شود تا نخودچی بو داده را در منزل تهیه نمایید. زیرا تهیه نخودچی بو داده در منزل از نظر بهداشتی بسیار بهتر خواهد بود. همچنین کم یا زیاد نمودن مواد بکار رفته در طی فرآیند آن در اختیار خودتان می باشد.

برای تهیه نخودچی دو آتیشه (بوداده) در منزل باید نخودچی های پوست کنده خود را درون فر قرار دهید. به همین منظور بهتر است نخودچی ها را درون سینی فر یا یک ظرف مخصوص بریزید.زمان لازم برای برشته شدن نخودچی ها ۱۰ دقیقه و دمای مورد نیاز آن ۱۷۵ درجه می باشد. پس از گذشت مدت زمان لازم نخودچی های شما باید به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند. نکته قابل توجه این است که نباید از نمک در طی این فرآیند استفاده کرد.در این مرحله از تهیه آرد نخودچی باید نخودچی های بدست آمده را درون آسیاب بریزید. پس از ریختن نخودچی ها درون آسیاب، بیشترین دور ممکن را برای آن انتخاب کنید. همچنین برای آسیاب شدن کامل آن مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه کافی خواهد بود. پس از گذشت مدت زمان لازم تمام نخودچی ها به پودر تبدیل می شوند.پس از تبدیل شدن نخودچی ها به پودر، نوبت به صاف کردن آن می رسد. برای این کار می توانید از یک صافی جهت صاف کردن آرد استفاده نمایید. پس از صاف کردن آن، آرد نخودچی شما حاضر و آماده خواهد بود و می توانید از آن استفاده نمایید.همچنین می توانید تکه های بزرگ باقی مانده را دوباره به درون آسیاب بریزید تا به خوبی آسیاب شوند. پس از آن می توانید دوباره پودر های بدست آمده را صاف کنید؛ تا مقدار بیشتری از آرد نخودچی را در اختیار داشته باشید.در نهایت آرد نخودچی بدست آمده را درون ظرف شیشه ای مورد نظر انتقال دهید. همچنین باید ظرف آرد را در جای خشک و خنک نگهداری نمایید. زیرا در غیر این صورت آرد بدست آمده پس از مدتی فاسد خواهد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر