یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش اسپه شله و سبزی های معطر

عکس, آموزش آش اسپه شله و سبزی های معطر

آموزش یک آش ترش و خوشمزه ی دیگر به اسم آش اسپه شله را برای شما در نظر گرفته ایم. برای پختن این آش نیاز به دانه های تازه ی انار دارید . هم چنین سبزی این آش اسفناج ، گشنیز ، شوید و جعفری است.می توانید از دستگاه مخلوط کن یا آب میوه گیری برای له کردن انار ها نیز استفاده کنید.بهتر است مخلوط انار و شکر را بعد از اینکه آش کاملا پخت به آن اضافه کنید تا طعم انار از بین نرود.

مواد لازم را در زیر مشاهده می کنید :

۲ پیمانه انار ترش ………….۲ قاشق غذاخوری نعنا خشک

۱ پیمانه برنج …………. شکر و نمک به میزان لازم​

۵۰۰ گرم سبزی معطر (جعفری، شوید، اسفناج و گشنیز)

نخست سبزی ها را شسته و ریز خرد کنید. برنج را هم بشورید و دو ساعت قبل خیس نمایید. رنج را همراه مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا برنج کمی نرم شود، سپس به آن کمی نمک اضافه کنید.سبزی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. دانه های انار را با کمک گوشت کوب برقی یا دستی خوب له کنید تا آب آن گرفته شود. سپس آن را با شکر و نعنا مخلوط کنید تا شکر کاملا در آب انار حل شود.صبر کنید تا برنج و سبزی خوب بپزند و به اصطلاح آش جا بیافتاد. سپس مخلوط انار و شکر را به قابلمه اضافه کنید.

آش را هم بزنید تا برنج ته نگیرد و انار و برنج مخلوط شوند. بعد از اینکه آش چند جوش دیگر زد آن را از روی حرارت برداشته و به ظرف مورد نظر منتقل کنید.​

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر