یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش با سبزی کارده

عکس, آموزش آش با سبزی کارده

یک آش محبوب شیرازی آش کارده است که امروز در یاس فان آموزش درست کردن آن را برای شما نوشته ایم. این آش با دوغ ترش و برنج نیم دانه و سبزی کارده درست می شود و بسیار دلچسب است به خصوص برای خانم ها و بچه ها… البته این آش در شهرهایی که در آن سبزی کارده وجود دارد نیز به سبک های مختلف پخته می شود مثلا در خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد

مواد لازم:

دوغ ترش: یک لیتر ( یک کیلو )  …………برنج نیم دانه: ۳۰۰ گرم

سبزی کارده: نیم کیلو ………………… آرد گندم: ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل و آب : به میزان لازم

ابتدا کارده ها را پاک کرده، بعد از شستن می گذاریم تا یک شب در آب خیس بخورند. سپس سبزی ها را خرد نموده، آرد گندم، نمک و فلفل و دوغ را به آن اضافه کرده، خوب هم می زنیم و می گذاریم تا در یک جای گرم به مدت ۲۴ ساعت بماند و سپس به همراه یکی دو لیوان آب بر روی حرارت ملایم می گذاریم تا بجوشد و مرتبا هم می زنیم تا ته نگیرد.

بعد از اینکه سبزی ها پخته شد و آش کمی غلیظ گردید، برنج نیم دانه را اضافه کرده و بگذارید تا برنج نیز کاملا پخته و له گردد. سپس آش را سرو نمایید.

می توانید در انتها از پیاز داغ و شنبلیله خشک شده نیز در آش استفاده نمایید. همچنین می توانید گوشت نیز در این غذای محلی استفاده کنید و بعد از پخته شدن گوشت ها آن ها را از آش درآورده ریش ریش نمایید و سپس به آش اضافه نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر