یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش دندونی جا افتاده و خوش رنگ و لعاب

عکس, آموزش آش دندونی جا افتاده و خوش رنگ و لعاب

اگر می خواهید برای کودک دلبند خود آش دندونی درست کنید با این آموزش همراه شوید هم چنین تزیین های زیبای این آش را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

تزیین های دلبر آش دندونی

مواد لازم

نخود: ۱ پیمانه
لوبیا قرمز: ۱ پیمانه
لوبیا چیتی: ۱ پیمانه
گندم: ۲ پیمانه
سیر: ۳ حبه
پیاز: ۲ عدد
آب قلم: ۴ لیوان
سیر داغ و نعنا داغ: به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

نکات و فوت و فن های آش دندونی

گندم خیلی دیر می پزد سعی کنید از زودپر استفاده کنید تا خوب پخته و لعاب بی اندازد.
می توان گندم را بعد پخت با گوشتکوب برقی خوب میکس کنیم و به آش اضافه کنیم.
آش دندونی باید غلیظ باشد و آب کمی داشته باشد.
در بعضی شهرها مقداری رب نیز به آش اضافه می کنند.
به دلخواه می توان عدس و یا لوبیا سفید نیز اضافه کنید.
مقداری مرزه خشک و یا سبزی آش را می توان اضافه کرد.

ابتدا گندم و حبوبات را از شب قبل خیس می کنیم و چند بار آبش را عوض می کنیم تا نفخ آنها گرفته شود و کمی نرم شود. سپس گندم را با آب فراوان می گذاریم خوب بپزد و وقتی بین دو دست فشار می دهیم له شود سپس حبوبات را جداگانه می پزیم و آبش را عوض می کنیم و آبکش می کنیم (سعی کنید حبوبات را جداگانه بپزید زیرا زمان پخت حبوبات باهم متفاوت است).

پیاز را خلالی کرده و داخل قابلمه با زردچوبه فراوان خوب تفت بدهید تا طلایی شود سپس سیر رنده شده را اضافه می کنیم تا عطر سیر خارج شود و در آخر آب قلم و یا عصاره آب گوشت (در صورت استفاده از عصاره گوشت آن را در آب ولرم پودر کرده و باز می کنیم) به همراه حبوبات به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا آش با حرارت ملایم خوب جا بیفتد و در آخر نمک و فلفل سیاه و دو قاشق غذا خوری پیاز داغ را به آش اضافه می کنیم و با سیر داغ و نعنا داغ و کشک تزئین می کنیم.

قلم گوسفندی بدون گوشت را تهیه کنید و خوب شسته و مقداری آب روی قلم ها ریخته و روی حرارت گذاشته و چند برگ بو را داخلش بیاندازید و زمان دهید تا خوب بپزد. بعد از ۱۰ ساعت که خوب پخت آن را از صافی رد کرده و دوباره آب قلم را میگذاریم تا خوب بپزد سپس استخوان ها را جدا و خوب میکس می کنیم و سپس موادمون رو دوباره از صافی رد می کنیم و داخل ظرف فریزری می گذاریم و برای هر بار استفاده یکی را استفاده می کنیم. حتما سعی کنید آب قلم تهیه کنید و در خانه داشته باشید زیرا بسیار برای آش و انواع غذاها مفید می باشد. با روش فوق اصلا آب قلم بوی بد نمی دهد حتما سعی کنید از زودپز استفاده کنید تا زمان خیلی کمتری را صرف کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر