یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش عباسعلی با روغن حیوانی

عکس, آموزش آش عباسعلی با روغن حیوانی

غذاهای مردم کرمانشاه از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار هستند غذاهایی هم چون خورشت خلال و زرشک… اما خوشمزه ترین آش محلی مردم در این استان آش عباسعلی است که روش تهیه آن را برای شما در این پست قرار داده ایم. هر چه در این آش از فلفل سیاه و قرمز، روغن حیوانی و پیاز داغ بیشتری استفاده کنید، آش شما مزه دارتر می شود. در صورتی که نمی توانید روغن حیوانی مصرف کنید، روغن زیتون را جایگزین آن کنید. برای خوشمزه تر شدن آش عباسعلی می توانید گوشت را به همراه پیاز و آب قلم بپزید.

مواد لازم

لوبیا سفید ۱۰۰ گرم ……………. گندم پوست کنده ۱ و ۱/۲ پیمانه …………….نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
برنج ۱۰۰ گرم ……………. گوشت دنده گوسفندی ۳۰۰ گرم …………….نعنا داغ و کشک برای تزیین
عدس ۱۰۰ گرم ……………. نخود ۱۰۰ گرم
روغن حیوانی ۱/۲ پیمانه ……………. لوبیا چیتی ۱۰۰ گرم
پیاز ۵ عدد ……………. سیر ۱۰ حبه

پس از نفخ گیری حبوبات از شب گذشته ، آنها را به صورت جداگانه بپزید.  گوشت را آماده کنید و در صورت نیاز خرد نمایید. در این آش می توانید از گوشت ران گوسفند هم استفاده کنید. گوشت را به طور جداگانه بپزید. وقتی به طور کامل پخته شد، آن را با دست ریش ریش و خرد کنید. گندم پوست کنده را بپزید. وقتی نیمی از زمان پخت گندم گذشت، برنجی را که از قبل خیس کرده اید، به گندم اضافه کنید. اجازه دهید با هم بپزند. می توانید برای آش عباسعلی کرمانشاهی از برنج نیم دانه استفاده کنید.

حالا تمام موادی که پخته شده اند، یعنی حبوبات، گوشت و برنج و گندم را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت بگذارید. ادویه های مورد نظر مثل نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه را به آش اضافه کنید. این آش باید تا حدی بپزد که دانه های برنج و گندم در آن کاملا له شده و مشخص نباشند. هر از گاهی آش را بهم بزنید تا نسوزد و به کف قابلمه نچسبد. در این هنگام که آش در حال پخت است، پیازها را خرد کرده و با روغن تفت دهید. سیر داغ و نعنا داغ را هم آماده کنید. حالا مقداری از پیاز داغی که تهیه کرده اید را به آش عباسعلی اضافه کنید و بقیه ی آن را برای تزیین نگه دارید.

وقتی آش کرمانشاهی با پیاز داغ کمی جوشید، آن را از روی حرارت بردارید. روغن حیوانی را به آن اضافه کرده و خوب بهم بزنید. آش را در ظرف سرو بکشید و با کشک، پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزیین کرده و نوش جان کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر