یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش لوبیا سبز با آب گوشت

عکس, آموزش آش لوبیا سبز با آب گوشت

اگر به طعم لوبیا سبز علاقه دارید این آش را حتما درست کنید . این آش علاوه بر لوبیا سبز دارای گوجه و آب گوشت نیز هست. برای پختن آن به مواد زیر نیاز دارید :

بلغور جو  ۲۵۰ گرم ………………….. پیاز درشت۳ عدد

لوبیا سبز۵۰۰ گرم ……………… نعناع خشک۱ قاشق سوپخوری

سیب زمینی۲ عدد درشت …………….. سیر۳ حبه

گوجه فرنگی۵۰۰ گرم …………………. آب گوشت۳ لیوان

نمک و فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

آموزش:

لوبیای سبز تازه را پاک می کنیم و خرد می کنیم. لوبیا ها را به قطعاتی به اندازه بند انگشت خرد کنید. سپس همه را داخل یک قابلمه بزرگ ریخته و ۳ لیوان آب به آن اضافه کنید و مقداری هم نمک پاشیده و روی شعله زیاد گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید پس از آن که آب جوشید، حرارت را کم کنید تا لوبیا ها آرام آرام بپزند و نرم شوند.یک تابه تفلون را روی حرارت کم گاز قرار داده و مقداری روغن داخل آن می ریزیم .

سپس ۲۵۰ گرم بلغور جو را داخل روغن ریخته و تفت می دهیم، مقداری نمک و فلفل زردچوبه به آن اضافه نموده و یک استکان آب به آن اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا بلغور جو بپزد.پس از آن که بلغور جو اندکی نرم شد تابه را از روی حرارت برداشته و محتویات آن را داخل یک قابلمه بزرگ می ریزیم.

۳ لیوان آب گوشت را به بلغور جو اضافه می کنیم، ۲ عدد سیب زمینی درشت را هم قاچ کرده داخل قابلمه می اندازیم و روی حرارت کم گاز قرار می دهیم تا قابلمه شروع به قل زدن بکند.به سراغ لوبیا سبز بروید. لوبیاها باید پخته شده و آب درون قابلمه بخار شده باشد (اگر لوبیاها پخته شده بودند ولی آب باقی مانده زیاد بود اشکالی ندارد همه مواد را با هم درون قابلمه آش بریزید).

لوبیا ها و آب آن را داخل قابلمه آش بریزید. ۵۰۰ گرم گوجه فرنگی را هم رنده نمایید و گوجه های رنده شده به داخل قابلمه آش اضافه کنید و بگذارید آش بپزد.۳ عدد پیاز درشت را رنده کنید. ۳ حبه سیر را هم همین طور. سیر و پیاز رنده شده را در مقدار کمی روغن داخل یک تابه تفت بدهید تا نرم و طلایی شود سپس همه را به قابلمه آش اضافه کنید و از این به بعد زمان بدهید تا آش جا بیفتند.

در آخر هم با یک قاشق سوپخوری نعناع خشک، نعناع داغ درست کنید و پس از کشیدن آش در ظرف مورد نظر با نعناع داغ آن را تزیین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر