یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش پاتختی یا آش شوربای عروس

عکس, آموزش آش پاتختی یا آش شوربای عروس

یکی از آش های خوشمزه کشور ترکیه آش شوربای عروس است که در روز پاتختی برای عروس پخته می شود این رسم در برخی از استانهای کشور نیز رواج دارد. این آش با آش های دیگری که ما خورده ایم تفاوت زیادی دارد در آن از هویج ، گوشت با استخوان ، زردهتخم مرغ ، ژلاتین و مواد دیگر استفاده می شود. این آش نباید زیاد شل باشد، پس هنگام اضافه کردن آب خوب دقت کنید.برای جلوگیری از گلوله شدن آش از آرد الک شده استفاده کنید و آن را خوب تفت دهید تا آشی غلیظ و یکدست داشته باشید.

مواد لازم برای آش شوربای عروس (ترکیه)

زرده تخم مرغ ۳ عدد ………………. دانه فلفل سیاه ۱۰ عدد

آرد سفید ۱ پیمانه ………………. کره ۸۰ گرم ……………….نمک به میزان لازم

گوشت گردن با استخوان نیم کیلو ………………. پیاز متوسط ریز شده ۱ عدد

هویج خرد شده ۱ عدد ………………. ژلاتین ۲ قاشق

لیمو ترش تازه ۱ قاشق مرباخوری ………………. فلفل قرمز تند به میزان دلخواه

گوشت را به همراه مقداری آب، پیاز و دانه فلفل سیاه درون آن بریزید و آنها را به مدت ۱ ساعت و نیم بپزید. هویج را ریز خرد کنید. گوشت پخته را از قابلمه خارج کنید و آن را از استخوان جدا کرده و ریش ریش کنید. گوشت را به قابلمه بازگردانید. هویج خرد شده را نیز بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم کمی بپزند.

کره را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت ذوب کنید تا کف کند. سپس آرد را در کره تفت دهید. مواد گوشت پخته شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا غلیظ شود. ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.آب لیمو و زرده تخم مرغ را با هم خوب بزنید. ۲ پیمانه از آش در حال پخت را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آنها را به آش در حال پخت اضافه کرده و دو سه بار هم بزنید.

ژلاتین را در نیم لیتر آب ولرم حل کنید و در آخر آن را روی آش بریزیدو هم بزنید. نمک و فلفل را به میزان دلخواه به آش اضافه کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر