یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش گوجه‌فرنگی و برنج خوش رنگ

عکس, آموزش آش گوجه‌فرنگی و برنج خوش رنگ

قبل از پختن این آش خوشمزه و خوش رنگ  باید بدانید که حبوبات آش گوجه فرنگی اختیاری است. لوبیا قرمز یا چیتی از حبوبات اصلی آن است اما اغلب لوبیا سفید، گندم، بلغور، عدس، لپه و حتی دال عدس نیز به حبوبات اضافه می کنند. هرچه حبوبات آش بیشتر باشد آش خوشمزه تر است. عده ای در این آش از کوفته قلقلی هم استفاده می کنند که سلیقه ای است.اگر آب گوشت یا مرغ از پخت غذای دیگری باقی مانده میتوانید آن را داخل آش بریزید. این کار طعم آش را فوق العاده خوشمزه میکند.همچنین میتوانید از عصاره های گوشت یا مرغ آماده استفاده کنید. اما در این صورت نمک را حذف یا خیلی کم کنید.

مواد لازم 

آبغوره ۱ پیمانه ………… نعناع خشک ۱۰۰ گرم
سبزی آش (تره، جعفری، گشنیز و اسفناج) خرد شده ۱ کیلو
گوجه فرنگی میکس شده ۱ لیتر ………… لوبیا چیتی ۱ پیمانه
زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری ………… فلفل ۱ قاشق مرباخوری
برنج (ترجیحا نیم دانه) ۲ پیمانه ………… نمک به میزان دلخواه
پیاز داغ ۱ پیمانه

ابتدا حبوبات را همراه با آب در قابلمه مناسب بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا بپزد. سپس برنج نیم دانه را به آن اضافه کنید تا کاملا بپزد.گوجه فرنگی را پوست بگیرید و له کنید. برای پوست کندن گوجه به راحتی میتوانید از روشی که قبلا گفتیم استفاده کنید. گوجه پوست کنده را هم میتوانید رنده کنید و هم میتوانید در غذاساز یا مخلوط کن پوره کنید. حال پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید. بعد از چند دقیقه روی سطح آش شما کف می کند که طبیعی است.

بعد از پخت کامل مواد، سبزی آش را به آن اضافه کنید. سبزی جزء آخرین موادی است که به آش اضافه می کنید تا عطر خود را از دست ندهد. همچنین سبزی نسبت به مواد دیگر زود می پزد لذا نیازی نیست آن را از ابتدا به آش اضافه کنید تا بپزد.بگذارید تا کاملا آش جا بیافتد. پیاز داغ را از قبل آماده کنید. بهتر است پیاز را نیز زود اضافه نکنید تا عطر خود را در اثر پختن زیاد از دست ندهد. پیاز داغ و زردچوبه را تفت دهید و داخل آش بریزید. نعناع خشک را در آش ریخته و در آخر آبغوره و نمک و فلفل را اضافه کنید.

این آش هرچه تندتر باشد، خوشمزه تر می شود. بنابراین اگر دوست دارید می توانید از فلفل به میزان دلخواه استفاده کنید. پس از کشیدن آش نعنا داغ فراوان روی آن بریزید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر