یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش گوجه فرنگی با غوره و آب گوشت

عکس, آموزش آش گوجه فرنگی با غوره و آب گوشت

شما می توانید علاوه بر حبوبات گفته شده، عدس، لپه، گندم و… را به آش اضافه کنید.در صورتی که آب گوشت را در اختیار نداشتید می توانید از عصاره مرغ یا گوشت استفاده کنید.در دستور تهیه اصلی آش گوجه فرنگی گوشت وجود ندارد، اما در صورت تمایل می توانید از گوشت چرخ کرده قلقلی شده در آش استفاده کنید.اگر آش گوجه فرنگی شما با اضافه کردن گوجه فرنگی بازم بی رنگ بود، می توانید از ۱ قاشق غذا خوری رب در آش استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه آش گوجه فرنگی

پیاز ۲ عدد …………………. لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه

تره ۲۰۰ گرم …………………. جعفری ۲۰۰ گرم

گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم …………………. برنج ۱ پیمانه …………………. نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار لازم

غوره نصف پیمانه …………………. آبغوره ۱ پیمانه

آب گوشت ۳ پیمانه ………………….نعناع خشک ۲ قاشق غذا خوری

طبق رسم تمام آش ها نخست لوبیا یا سایر حبوبات را از شب قبل خیس کتید . پیازها را پوست بگیرید و بشویید، سپس به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه را که در آن مقداری روغن ریخته اید و بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید. بعد از اینکه روغن داغ شد، پیازها را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شوند.

بعد از اینکه کمی پیازها طلایی شدند، به آن ها زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. می توانید مقداری از پیاز داغ را برای تزیین آش بردارید.لوبیاها را از کاسه خارج کنید و آبکشی کنید. سپس به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. سپس ۵ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و حدود یک ساعت به آن اجازه دهید تا پخته شود.

برنج را بشویید و آبکش کنید و بعد از پخته شدن لوبیاها به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه کنید. در ادامه مواد را با یک ملاقه هم بزنید.در ادامه تره و جعفری را پاک کنید و بشویید. سپس بر روی تخته آشپزخانه خرد کنید و به همراه غوره به مواد اضافه کنید. دقت داشته باشید که آب آش در این مرحله باید خیلی تبخیر شده باشد. و فقط مقدار کمی که روی سبزی ها را بگیرد کافی است. سپس در قابلمه را بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا سبزی ها پخته شوند.

در ادامه گوجه ها را بشویید و سپس آن ها را رنده کنید و یا اگر میکسر دارید، آن ها را میکس کنید. و بعد از پخته شدن سبزی ها آن را به قابلمه اضافه کنید.در ادامه یک قاشق غذا خوری نعناع خشک را به قابلمه اضافه کنید و سپس فلفل و ادویه های دلخواه را به قابلمه اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید.شعله اجاق گاز را ملایم کنید و به آش گوجه فرنگی به مدت ۳۰ دقیقه وقت دهید تا پخته شود و جا بیفتد. باید در این مدت آش را هم بزنید تا ته نگیرد.

بعد از اینکه آش پخته شد آن را از اجاق گاز پایین بیاورید. سپس به آن آبغوره اضافه کنید و هم بزنید تا آش طعم آبغوره را به خود بگیرد.در نهایت آش گوجه فرنگی را با پیاز داغ و نعناع داغ تزیین کنید و برای ناهار میل نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر