یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش ارسال لوکیشن با گوگل مپ و واتساپ

عکس, آموزش ارسال لوکیشن با گوگل مپ و واتساپ

لوکیشن یا همام موقعیت مکانی شما می باشد. شما به روشهای مختلف برای دیگران لوکیشن  بفرستید تا از موقعیت مکانی شما با خبر شوند. شما می توانید از گوگل مپ استفاده کنید یا از واتساپ . در این پست استفاده از هر دو روش را برای شما عزیزان قرار داده ایم. تا انتها با ما همراه شوید.

نخست آموزش ارسال لوکیشن در واتساپ

شیوه اول: اشتراک گذاری یک موقعیت مکانی به صورت ثابت است. مثلا آدرس یک محل را می‌توانید اینگونه به دیگران به اشتراک بگذارید.
شیوه دوم: روش ارسال لوکیشن در واتساپ که به تازگی به این برنامه اضافه شده لایو لوکیشن واتس اپ نام دارد. در این شیوه شما می‌توانید موقعیت مکانی خودتان را به صورت زنده با مخاطبین موردنظرتان به اشتراک بگذارید. در این صورت موقعیت شما در بازه‌های زمانی که خودتان تعیین کرده‌اید به صورت خودکار بروزرسانی خواهد شد و مخاطبین در هر لحظه می‌توانند ببینند شما در چه محلی هستید.در ادامه به نحوه فرستادن لوکیشن در واتس آپ در هردو حالت خواهیم پرداخت.

ارسال مکان فعلی: چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ؟ (آیفون و اندروید)
حالا چگونه در واتس اپ لوکیشن بفرستیم؟ نحوه ارسال لوکیشن در واتس آپ اندروید و iOS تا حد زیادی شبیه به هم است با این حال ما نحوه انجام این کار در هردو این سیستم عامل را به صورت جداگانه به شما نشان خواهیم داد.

الف) ارسال لوکیشن در واتساپ آیفون:
نحوه استفاده از لوکیشن در واتساپ آیفون بسیار آسان است.

ابتدا واتساپ را باز کرده و چت یا گروهی که می‌خواهید موقعیت خود را در آن به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
آیکون + در پایین سمت چپ صفحه را لمس کنید

عکس, آموزش ارسال لوکیشن با گوگل مپ و واتساپ
سپس گزینه Location را انتخاب کنید

عکس, آموزش ارسال لوکیشن با گوگل مپ و واتساپ
فرستادن لوکیشن با واتساپ

در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود واتساپ از شما می‌پرسد می‌خواهید موقعیت مکانی زنده (Share Live Location) خود را به اشتراک بگذارید یا قصد دارید یک موقعیت ثابت (Send Your Current Location) را به مخاطب یا مخاطبین ارسال کنید.

عکس, آموزش ارسال لوکیشن با گوگل مپ و واتساپ

نحوه لوکیشن فرستادن در واتس اپ در هردو حالت مسیر یکسانی دارد با این تفاوت که اگر برای فرستادن لوکیشن از واتساپ شیوه موقعیت زنده را انتخاب کنید در مرحله بعد باید مشخص کنید در این حالت ارسال لوکیشن واتساپ هرچند وقت یک بار موقعیت شما را برای طرف مقابل بروزرسانی کند. اما اگر موقعیت ثابت را انتخاب کنید، واتساپ موقعیتی که در همان لحظه در آن هستید را ارسال می‌کند. همچنین می‌توانید به جای آن که موقعیت خودتان را ارسال کنید موقعیت رستوران‌ها، کافه‌ها یا سایر محل‌هایی که در نزدیکی شما هستند را نیز انتخاب کنید. فراموش نکنید که در انتها دکمه ارسال را انتخاب کنید تا فرایند فرستادن لوکیشن از طریق واتساپ شروع شود.

اگر موقعیت خود را به صورت زنده ارسال کنید واتساپ تا زمانی که خودتان این پروسه را متوقف نکنید به ارسال موقعیت شما به طرف مقابل ادامه می‌دهد. برای آنکه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده را متوقف کنید به همان چت یا گروهی که ابتدا موقعیت را در آن به اشتراک گذاشتید بروید و Stop Sharing که زیر نقشه قرار دارد را لمس کنید.

همچنین اگر موقعیت مکانی زنده خود را به طور همزمان با چندین شخص به اشتراک گذاشتید می‌توانید به مسیر Settings > Account > Privacy > Live Location بروید و با انتخاب Stop Sharing اشتراک گذاری موقعیت زنده خود را به طور همزمان در تمام چت‌ها متوقف کنید. متوقف کردن ارسال لوکیشن در واتساپ فارسی نیز به همین ترتیب در مسیر تنظیمات > حساب کاربری > حریم خصوصی > مکان زنده امکان پذیر است.

دوم آموزش ارسال لوکیشن با گوگل مپ

اپلیکیشن گوگل مپ را در گوشی خود اجرا کنید.

انگشت خود را بر روی نقطه ای از مپ قرار دهید تا یک پین قرمز رنگ بر روی مقصدی که تمایل دارید موقعیت آن را برای دوست خود ارسال کنید ایجاد گردد. این مکان می تواند خانه شما یا هر مکان دیگری که مقصد مورد نظر دوست شماست باشد.

حالا گزینه Share را انتخاب نمایید.

در لیستی که به صورت کشویی نمایان می گردد باید اپلیکیشن مورد نظرتان برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی (لوکیشن) را انتخاب کنید. برای مثال می توانید برنامه تلگرام را از لیست انتخاب کنید.

سپس باید پنجره مصاحبهی خود با دوستتان را انتخاب نمایید.

به همین سادگی موقعیت مکانی (لوکیشن) مورد نظر شما برای دوستتان ارسال می گردد. وی با کلیک بر روی لینک ارائه شده می توانید به وسیله اپلیکیشن گوگل مپ یا حتی مرورگر گوگل کروم گوشی خود به آدرس مورد نظر دست پیدا کند. اپلیکیشن گوگل مپ به خوبی مسیری که او برای رسیدن به مقصد انتخاب شده طی گردد را نمایش خواهد داد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر