یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش اسکرین شات با آیفون

 

عکس, آموزش اسکرین شات با آیفون

آموزش اسکرین شات گرفتن در آیفون ۱۲ : دکمه کناری (Side) یا همان دکمه پاور و دکمه بالا بردن صدا را به طور همزمان فشار دهید. وقتی صفحه فلش زد و صدایی شبیه شاتر دوربین (اگر گوشی‌تان سایلنت نباشد) شنیدید، به این معنی است که اسکرین‌شات شما ثبت شده است. پیش‌نمایش کوچکی از تصویر ثبت‌شده در گوشه پایین سمت چپ ظاهر می‌شود. برای ذخیره کردن اسکرین‌شات، بدون اینکه کاری روی آن انجام دهید، پیش‌نمایش تصویر را به سمت چپ بکشید تا اسکرین‌شات ذخیره شود. اگر می‌خواهید روی اسکرین شات ادیت انجام دهید یا آن را با کسی به اشتراک بگذارید، روی پیش‌نمایش ضربه بزنید تا تصویر بزرگ شود.

در ادامه  نخست به آموزش اسکرین شات گرفتن با آیفون ایکس و آیفون ۱۱ می پردازیم سپس مدل های پایین تر ، چون اسکرین گرفتن با این دو مدل برای کاربران دچار مشکلات بیشتری است.

برای اینکه بتوانید در آیفون های بدون دکمه Home اسکرین شات بگیرید، باید کلید های کاهش صدا و قفل صفحه را همزمان باهم فشار دهید و نگه دارید. پس از لحظه‌ای کوتاه متوجه اسکرین شاتی که از صفحه گرفته شده، خواهید شد. همچنین اگر موبایل شما بر روی بی صدا تنظیم نشده باشد، صدای شاتر را در هنگام اسکرین شات با آیفون خواهید شد. در روش دیگر به تنظیمات بروید و مسیر Accessibility > Touch > AssistiveTouch را طی کنید. حالا در صفحه‌ای که حضور دارید، آپشن AssistiveTouch را فعال کنید. می خواهیم از ابزار AssistiveTouch برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنیم.

برای اینکه تنظیمات اسکرین شات در iOS را در ابزار AssistiveTouch قرار دهیم، باید گزینه Customize Top Level Menu را در همان صفحه لمس کنید تا به بخش شخصی سازی AssistiveTouch بروید.بر روی یکی از آیکون ها ضربه بزنید تا آنرا با آیکون اسکرین شات جابجا کنید. همچنین اگر نمیخواهید از آیکون های فعلی کسر شود، گزینه + را در کنار صفحه بزنید. در لیستی که نمایش داده شده به دنبال Screenshot بگردید و آن را انتخاب کنید. حالا هر وقت که خواستید می توانید توسط AssistiveTouch که شبیه به یک نقطه سیاه رنگ شناور بر روی صفحه است، از صفحه اسکرین شات تهیه کنید.

آموزش اسکرین شات در آیفون مدل های دیگر

اگر از آیفون قبل ایکس یا ۱۱ استفاده می کنید، این یعنی موبایل شما دارای دکمه Home میباشد که می توانید با نگه داشتن دکمه قفل صفحه (در سمت راست موبایل) و دکمه Home (دکمه دایره‌ای پایین موبایل) از صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر