یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش اصیل خورش بادمجان با کوفته قلقلی خوش رنگ

عکس, آموزش اصیل خورش بادمجان با کوفته قلقلی خوش رنگ عکس, آموزش اصیل خورش بادمجان با کوفته قلقلی خوش رنگ

مواد لازم را در تصویر بالا مشاهده می کنید . برای درست کردن این غذای خوشمزه ،  ابتدا بادمجان ها را تمیز شسته و قسمت های زاید و پوست آن ها را گرفته و در به صورت طولی برش می زنیم. داخل آبکش لگن دار ایستاده کنار هم می چینیم و مقداری نمک می پاشیم و دو الی سه ساعت صبر می کنیم تا تلخی آن ها گرفته شود.

بعد در ادامه روغن زیتون را در داخل تابه نچسب و مناسبی می ریزیم و تابه را روی حرارت گذاشته و شعله را متوسط کرده تا روغن زیتون کم کم داغ شود. بادمجان های برش خورده را به ترتیب در روغن داغ قرار می دهیم تا سرخ شود.

بعد از ۵ الی ۶ دقیقه بادمجان ها را بر می گردانیم تا طرف دوم هم برشته شود، سپس بادمجان های سرخ شده را آماده در بشقاب مناسبی می چینیم.

برای درست کردن کوفته قلقلی ها گوشت چرخ کرده را در داخل ظرف مناسب و نسبتا بزرگی می ریزیم. پیاز را پوست گرفته و تمیز شسته سپس روی گوشت چرخ کرده پیاز را رنده می کنیم، یک دوم قاشق چای خوری نمک و یک دوم قاشق چای خوری فلفل را اضافه می کنیم.

حال مواد را خوب زیر و رو کرده و هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند، در صورت لزوم می توانیم مواد را با دستان تمیز وز بدهیم تا خوب مواد با هم ترکیب شوند.

سپس مواد ترکیبی گوشت چرخ کرده را در اندازه های کوچک مانند توپ تنیس با دستان تمیز گرد می کنیم. در تابه ای که بادمجان ها را سرخ کردیم قرار می دهیم و اگر در تابه به اندازه سه قاشق غذا خوری روغن زیتون باقی مانده باشد کافی است.

حال در ادامه تابه را روی حرارت می گذاریم و شعله را روی متوسط تنظیم کرده تا کوفته قلقلی ها کم کم شروع به سرخ شدن کنند.

اکنون رب گوجه فرنگی را به همراه زرد چوبه اضافه می کنیم و خیلی آرام و با احتیاط کوفته قلقلی ها را به رب گوجه فرنگی آغشته کرده و هم می زنیم تا با هم سرخ شوند. تقریبا ۱۰ الی ۱۲ دقیقه طول می کشد که در این مدت زمان باید مرتب کوفته قلقلی ها را بچرخانیم و زیر و رو کنیم تا همه طرف کوفته قلقلی ها به طور یکسان با رب گوجه فرنگی سرخ شوند.

سپس کوفته قلقلی ها را از تابه خارج می کنیم و اول یک لایه بادمجان سرخ شده می چینیم. بعد گوجه فرنگی ها را شسته و به صورت حلقه ای برش می زنیم و به کوفته قلقلی ها اضافه می کنیم.

پودر دارچین را روی مواد پاشیده و یک لیوان آب جوش را اضافه می کنیم و درب تابه را گذاشته، می گذاریم خورش بادمجان با کوفته قلقلی به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم خوب بپزد و جا بیافتد. بعد از زمان مقرر خورش بادمجان با کوفته قلقلی روغن انداخته و آماده است. حال مقداری در داخل ظرف سرو کشیده و همراه پلو مورد نظر و سالاد دلخواه در کنار خانواده محترم به عنوان وعده غذایی اصلی میل کنید و لذت ببرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر