یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش املت قهوه خانه ای در منزل

عکس, آموزش املت قهوه خانه ای در منزل

املتهای خوش رنگ و لعاب با بویی مست کننده در قهوه خانه ها یا سفره خانه ها را در خانه خود به روش زیر بپزید. می توانید به دلخواه کمی جعفری روی املت بریزید و میل کنید.افزودن فلفل قرمز به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید کم و زیاد کنید.اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید یک یا دو حبه سیر رنده شده یا پوره شده به همراه گوجه فرنگی تفت دهید و یا از کمی پودر سیر استفاده کنید.در بعضی از رسپی از فلفل دلمه استفاده می شود و یا گوجه فرنگی را نگینی خرد می کنند که این کاملا دلخواه است.وقتی می خواهید تخم مرغ ها را اضافه کنید بهتر است کمی روغن مجدد بریزید و بعد تخم مرغ را داخل مواد بکشنید.

مواد لازم
گوجه فرنگی……………….۳ عدد
رب……………….۱ ق مربا خوری

تخم مرغ ……………..۲ عدد

لیموترش……………. ۱ ق چای خوری

روغن و کره………………به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز ……………… به مقدار لازم

ابتدا باید گوجه فرنگی ها را بشورید و رنده کنید و پوست گوجه را داخل آن نریزید و یا می توانید پوست گوجه را بگیرید و داخل غذاساز یا با گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید. داخل یک کاسه پوره گوجه و رب و ادویه ها و آب لیموترش را باهم مخلوط کنید.در ادامه داخل تابه روحی یا چدنی کمی روغن و کره بریزید و زمانی که داغ شد باید مخلوط تهیه شده گوجه را اضافه کنید و هم بزنید تا آب اضافه گوجه فرنگی کشیده شود و کم کم شروع به سفت شدن کند.

وقتی آب گوجه کشیده شده باید تخم مرغ ها را داخل املت بشکنید و کمی صبر کنید تا تخم مرغ خود را بگیرید و بعد ابتدا سفیده و بعد زرده را هم بزنید و بعد از ۱ دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل ظرف سرو ریحته و با پیاز و نان تازه این املت درجه یک را میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر