یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش باز کردن قفل در با سنجاق سر و کارت

عکس, آموزش باز کردن قفل در با سنجاق سر و کارت

وقتی کلید را جا میگذاریم و پشت در می مانیم بهتر است از کلید ساز کمک بخواهیم. اما اگردر شرایطی هستید که امکان اینکار نیست مثلا دیر وقت است و مغازه ها تعطیل هستند از این دو آموزش استفاده کنید.

آموزش اول باز کردن در با کارت:

اگر پشت در بسته مانده‌اید، آسان‌ترین راهی که می توانید به کمک آن درب را باز کنید، استفاده از کارت بانکی است. دلیل استفاده از کارت بانکی، مقاوم و محکم بودن آن است. بنابراین وقتی کلید پشت در میماند، ما می‌توانیم از هر کارت دیگری که محکم باشد، استفاده کنیم.

در قدم اول، کارت بانکی را محکم در دست خود نگه دارید و سعی کنید گوشه‌ی آن را بین درب و چهارچوب (کمی بالاتر از قفل درب) وارد کنید.
قدم دوم این است که مدام آن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا کارت داخل درب و چهارچوب قرار بگیرد. در مدت زمان بسیار کوتاهی، درب ساختمان باز خواهد شد.
نکته ۱: با توجه به ساختاری که زبانه‌ی قفل دارد، اگر بیرون درب ساختمان باشید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.
نکته ۲: قفل‌های جدیدی که بر روی درب‌های ساختمان نصب می‌شوند، تقلریباً ساختار متفاوتی با قفل‌های قدیمی دارند. اگر در گذشته کلید بر روی قفل در جا میماند، افراد کلیدی را وارد قفل می‌کردند. سپس با کمی تقلا و اعمال زور، کلیدی که پشت درب جا مانده بود را آهسته به سمت بیرون حل می‌دادند و سپس درب را باز می‌کردند.

اخطار: هم اکنون این شیوه برای درب‌های ساختمان به ویژه درب‌های ورودی منازل، امکان‌پذیر نیست زیرا ساختار قفل‌های جدید عوض شده است. بهتر است با انجام چنین کاری، زمان خود را از دست ندهید.

ترفند دیگری که برای باز کردن درب مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش سنجاق قفلی است. در این روش از ۲ عدد سنجاق مو، سنجاق قفلی یا گیره فلزی دفتر استفاده می‌شود. البته می‌توان از هر شیء بلند و باریکی که دم دست یافت می‌شود، استفاده کرد. یکی از این سنجاق‌ها برای جابجا کردن مغزی قفل و دیگری برای باز کردن پین‌های قفل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل انجام کار:

یکی از سنجاق‌ها را ۴۵ درجه و به شکل L لاتین خم کنید و دیگری را ابتدا از وسط باز کنید و سپس قسمت انتهایی آن را، حدود ۱۲۰ درجه باز کنید.
سنجاق L شکل را در قسمت پایینی مغزی وارد کنید. هدف ما قرار گرفتن سنجاق L شکل در داخل شیار پایین می‌باشد. پس از وارد کردن سنجاق در شیار پایین مغزی، کمی آن را به سمت چپ و راست تکان دهید. هرگاه با تکان دادن سنجاق،‌ مغزی قفل تکان بخورد، به این معنیست که سنجاق در شیار قرار گرفته و این مرحله را به درستی انجام داده‌اید.
برای باز کردن پین‌های قفل، از سنجاق دوم استفاده کنید. همزمان که سنجاق L شکل داخل مغزی قفل قرار گرفته، دومین سنجاق را هم وارد مغزی قفل کنید. سپس با حرکت بالا و پایین (همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید)، سعی کنید تا پین‌ها را باز کنید. هر بار صدای تیک مانندی بشنوید، یکی از پین‌ها باز شده است. در این مرحله امکان دارد پین‌ها به ترتیب باز نشوند. به همین دلیل سنجاق دوم را به صورت مداوم جابجا کنید و سعی نکنید پین‌ها به ترتیب باز شوند.
بعد از اینکه همه‌ی پین‌های قفل را باز کردید، سنجاق L شکلی که در پایین مغزی قفل قرار داده بودید را به سمت چپ و راست حرکت دهید تا قفل درب باز شود.
نکته: اگر برای باز کردن درب، از سنجاق سر بانوان استفاده می کنید، بخش گرد پلاستیکی که در انتهای سنجاق است را جدا کنید. وقتی کلید پشت در میماند، این شیوه بهترین راه حل پیش رو محسوب می‌شود.

روش دوم : استفاده از گیر سر

یک قفل معمولی از دو بخش تشکیل شده است: قسمت استوانه ای و پین. استوانه محفظه ای است که کلید را درون آن قرار می دهید. پین ها سیلندرهای فلزی کوچک هستند که به داخل استوانه فرو می روند و تا زمانی که سنجاق شما داخل قفل است می تواند به سمت پایین نگه دارد پین ها به نصف می رسند و هنگامی که نصف می شوند با استوانه  تنظیم می‌شوند.در این حال می توانید قفل را باز کنید. در این مرحله شما باید به صورت دستی هر پین را در موقعیت صحیح قرار دهید، به آرامی استوانه را به گونه ای بچرخانید که پین ها نتوانند به محل قبلی خود بازگردند.هنگامی که تمام پین ها را از استوانه دور می کنید،استوانه آزادانه می چرخد و نهایتاً درب به راحتی باز خواهد شد.اساسا کلید یک وسیله ی پیچیده است.کلیدها به گونه ای تنظیم شده اند که وقتی در داخل قفل قرار می گیرند، تمام پین ها کاملا دور شده و شما می توانید دستگیره در را بچرخانید.

یک سنجاق سر را برداشته و ازهم جدا کنید به طوریکه یک طرف سنجاق بلندتر و صاف باشد.سنجاق را به طوری خم کنید که یک قسمت بلند فلزی بدست آید .سمتی که بلندتر است،به عنوان ابزار نوک تیزشما خواهد بود که داخل قفل قرار میگیرد تا پین ها را ازهم دور کند.هر یک از این سنجاق ها قسمت گرد پلاستیکی در انتها دارند،و باید این قسمت پلاستیکی را از قسمتی که خم کرده ایم وبلند تراست،جدا کنیم. شما می توانید این کار را با کمک دندان هایتان انجام دهید یا میتوانید از سیم چین استفاده کنید.مانند شکل زیر:

عکس, آموزش باز کردن قفل در با سنجاق سر و کارت

سنجاق را به اندازه ی تقریبا یک سانتیمتر داخل قفل فرو ببرید. طرف صاف باید رو به بالا باشد. بقیه سنجاق ​​را به سمت چپ بکشید، کمی سنجاق را خم کنید.جهت خم کردن فقط به چند میلی متر نیاز داریم.در نهایت سنجاق را به اندازه ی ۵ یا ٧.۵ سانتیمتر به سمت چپ فشار دهید تا فرآیند خم شدن درست انجام شودانتهای سنجاقی که خارج از قفل قرار دارد را بگیرید و نیمی از آن را روی خود سنجاق خم کنید ،تا یک حلقه کوچک ایجاد شود. به سادگی میتوانید اینکار را انجام دهید، با اینکار راحت تر می توانید سنجاق را نگهداری کرده و فشار دهید.

عکس, آموزش باز کردن قفل در با سنجاق سر و کارت

در مرحله چهارم باز کردن قفل درب با سنجاق سر باید یک اهرم ایجاد کنید. شما این کار را میتوانید به راحتی با کمک انبردست انجام دهید،اما اگر این وسیله را در دسترس نداشتید میتوانید با کمی فشار با انگشتان خود نیز سنجاق را خم کنید. هنگامی که شما پین ها را (که قفل را ایمن نگه داشته اند) حرکت می دهید، اهرم دقیقا مانند کلید عمل میکند.شما دراین قسمت فقط باید نیمی از سنجاق را به شکل زاویه دار به سمت راست خم کنید. همانند شکل زیر:

عکس, آموزش باز کردن قفل در با سنجاق سر و کارت

در این مرحله از باز کردن قفل درب با سنجاق سر باید پایه خمیدگی را به سمت انتهای قفل بچرخانید، تا زمانی که اهرم هنوز به صورت عمیق دراستوانه قرار دارد،تا حد ممکن آن را نگه دارید.

اهرم خود را همانند یک کلید استفاده کنید و قفل را به شکلی که قصد بازکردن در را دارید بچرخانید. نباید زیاد فشار به قفل وارد کنید اما روشی که باید برای چرخاندن اعمال می شود بسیار مهم است.

شما باید قفل را در کل فرآیند نگه دارید. با این حال نباید فشار زیاد باشد. شما فقط می خواهید کمی قفل را حرکت دهید برای همین است که به فشار زیاد نیاز ندارد و این نکته را بدانید که شما نباید در خلاف جهت قفل فشار ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که شما هنوز هم در استوانه نیاز به یک نوع پین دارید تا به اندازه کافی شل شود و بتواند به بالا و پایین حرکت کند.

اگر مطمئن نیستید که قفل چگونه میچرخد هر دو جهت را امتحان کنید. چرخاندن در جهت اشتباه صدایی همچون فشار دادن دکمه های موبایل ایجاد می‌کند و میتوانید آن را به راحتی احساس کنید

به وسیله ی سنجاقی که درست کرده اید حرکت پین ها به سمت بالا و پایین را احساس کنید. پین ها در نیمه بالای سوراخ کلید قرار دارند. چند تا از آنها را فشار دهید. حرکت آن ها را احساس خواهید کرد و زمانی که کار می کنند، پایین می آیند.

شما باید سنجاق را کمی تکان دهید تا بتوانید به درستی محل دقیق پین ها را پیدا کنید در این بین ممکن است برخی از آنها به درستی جا نیفتند اما شما باز باید این کار را تکرار کنید با ادامه دادن میتوانید به درستی تعداد پین ها را پیدا کنید و همچنین توجه داشته باشید که کدام یک ازآنها آزادانه حرکت می کنند و کدام یک گیر کرده اند.

انتهای خمیدگی باید به سمت بالا باشد. اگر بعضی از پین ها حرکت نکردند احتمالا فشار بیش از حد روی اهرم شما وجود دارد. پس دوباره امتحان کنید.

همزمان که همه ی پین ​​ها را آزمایش می کنید، آن پینی که  نمی خواهد حرکت کند را پیدا کنید. با فشار ثابت اهرم را نگه دارید، به آرامی پین را فشار دهید تا صدای “کلیک” ایجاد شود. این به این معنی است که تقسیم بندی در مرکز پین را با استوانه هماهنگ کرده اید و اکنون پین از مسیر قفل دور خواهد شد.

ممکن است متوجه شوید زمانی که پین ​​را در محل قرار داده اید، اهرم شما کمی بیشتر می چرخد. این موضوع به این دلیل است که پین دارای مقاومت کمتر است

برای اینکه ادامه مراحل باز کردن قفل درب با سنجاق سر درست پیش برود، باید بقیه پین‌ها را هم پیدا کنید. هنگامی که شما یکی از پین ها را از مسیر دور کرده اید، پین های بعدی راحتر قابل تشخیص می شود.

ادامه دادن به این کار بسیار موثر است زیرا میتوانید متوجه شوید پین بعدی کدام است .این روند را تا زمانی که اهرم قفل را به طور کامل باز کند و درب باز شود، تکرار کنید.

پینی را پیدا کنید که تمایل به حرکت ندارد.
اهرم را با فشار ثابت نگه دارید، قفل را همانند قبل که باز می کردید،بچرخانید.
به آرامی آن را فشار دهید تا زمانی که در قفل صدای کلیک ایجاد شود.
به سراغ پین ​​بعدی بروید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر