یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش بردن لکه های چای و نوشابه و چربی و آدامس و غیره از فرش

عکس, آموزش بردن لکه های چای و نوشابه و چربی و آدامس و غیره از فرش

اگر روی فرش لکه های مختلفی چون لکه شکلات کاکائو ، جوهر ، نوشابه ، چای و قهوه ، غذا ، آدامس یا شمع وجود دارد برای تمیز کردن هر کدام از این لکه ها با این آموزش در یاس فان همراه شوید :

پاک کردن شکلات و کاکائو از روی فرش

ریختن شکلات روی فرش به خصوص در خانه‌هایی که فرزند خردسال دارند معمولا بسیار اتفاق می ‌افتد. برای پاک کردن لک شکلات از روی فرش در ابتدا با قاشق شکلات ریخته شده را بردارید سپس به کمک روش مرسوم و قدیمی پارچه آغشته شده به آب و سرکه سفید لکه‌های باقی مانده را پاک کنید.

 

 پاک کردن آدامس و شمع از روی فرش

برای پاک کردن آدامس یا شمع از روی فرش، تنها کافیست مقداری یخ را داخل کیسه فریزر بگذارید و روی لکه قرار دهید. این کار سبب سفت شدن و منجمد شدن لکه می‌شود. سپس می‌توانید به راحتی به کمک پشت چاقو آن را بردارید.

 پاک کردن جوهر از روی فرش

شاید باورتان نشود اما بهترین روش برای از بین بردن لک جوهر خودنویس از فرش، ماست رقیق شده است. مقداری از ماست را روی لکه ریخته سپس بعد از دقایقی آن را با قاشق بردارید. برای تکمیل کار هم می‌توانید با دستمال مرطوب شده با آب و کف لک‌های باقی مانده را کامل بردارید.

برای پاک کردن جوهر خودکار نیز می‌توانید از یک اسفنج آغشته به شیر استفاده کنید و پس از آن با دستمالی از آب و کف مرطوب شده آن را کامل پاک کنید.

 

پاک کردن لکه‌های روغن و چربی از روی فرش

روغن و چربی یکی از مواردی است که در اکثر خانه‌ها ممکن است روی فرش ریخته شود. به طور کلی محلول آب و سرکه سفید برای پاک کردن لک فرش بسیار کاربردی است. برای از بین بردن لک چربی از روی فرش نیز از همین روش می‌توانید استفاده کنید.

پاک کردن انواع شربت و نوشابه از روی فرش

هنگامی که انواع نوشیدنی از جمله شربت یا نوشابه روی فرش ریخت، بلافاصله آن را با قاشق جمع کنید و با یک پارچه مرطوب آغشته به مواد شوینده چندین بار خوب تمیز کنید.در این حالت اگر هنوز سایه‌ای از لک ماند آن را با پارچه مرطوب شده با محلول آب و سرکه تمیز کنید.

چگونه بعد از شست و شو زردی فرش را از بین ببریم؟

حتما برایتان پیش آمده که بعد از شستن فرش و خشک شدن آن کمی زرد شده است. ترفند ساده‌ای که برای از بین بردن زردی فرش می‌توانید استفاده کنید، محلول آب و جوش شیرین و سرکه است. این محلول را می‌توانید روی نقاط مختلف زرد ریخته و با دستمال محکم بکشید. این روش به دلیل اسیدی بودن آن زردی فرش را بسیار سریع از بین می‌برد.

از بین بردن لک قهوه از روی فرش

برای پاک کردن لک قهوه از روی فرش باید ابتدا یک دستمال نرم و خشک را روی لک بگذارید و مقداری فشار دهید تا رطوبت را به خودش جذب کند. به هیچ عنوان دستمال را روی لک نکشید زیرا باعث بیشتر پخش شدن لکه می‌شود.

بعد از آن بهتر است از یک حوله پنبه‌ای استفاده کرده و روی لکه فشار دهید. با این کار به راحتی می‌توانید لک قهوه را از روی فرش از بین ببرید.

 از بین بردن لک چای از روی فرش

چای نوشیدنی است که در همه خانه‌ها به ویژه خانه‌های ایرانیان همیشه هست. به همین دلیل امکان ریخته شدن چای روی فرش بسیار زیاد است.پاک کردن لکه چای از روی فرش کار پیچیده‌ای نیست. می‌توانید با نمک، جوش شیرین یا سرکه یک پاک کننده قوی ساخته و لکه چای باقی مانده را پاک کنید.

از بین بردن لک چای از روی فرش کرم رنگ

هرچقدر رنگ فرش روشن‌تر باشد لکه ریخته شده روی آن نیز بیشتر نمایان می‌شود. از آن جایی که فرش کرم رنگ در بیشتر خانه‌های ایرانی وجود دارد، لازم دانستیم که نکاتی برای از بین بردن لک چای از روی این رنگ فرش را در این مقاله شرح دهیم.

یکی از نکاتی که به هنگام ریختن چای روی فرش باید به آن دقت کنید سرعت عمل در پاک کردن لکه است. زیرا هرچقدر که لکه بیشتر روی فرش بماند هم کهنه‌تر شده هم سخت‌تر پاک می‌شود.

از روش‌های کاربردی دیگری که می‌توانید با آن لک چای را از روی فرش کرم رنگ پاک کنید استفاده از ماست است. به اندازه یک قاشق غذاخوری ماست را بر روی لکه چای ایجاد شده قرار دهید، سپس بعد از چند دقیقه آن را برداشته و با استفاده از پارچه نم دار آن را پاک کنید.

برای از بین بردن لکه چای از روی فرش می‌‌توانید از چند قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری سرکه استفاده کنید. این دو را باهم ترکیب کرده و خمیر به دست آمده را روی لک بگذارید.

می‌توانید به کمک پارچه یا اسفنج مرطوب خمیر درست شده رو با کمی فشار روی فرش ضربه بزنید. به هیچ عنوان خمیر را نمالید و از حرکات رفت و برگشت استفاده نکنید. زیرا اینکار ممکن است نتیجه عکس بدهد و لکه سر جای خودش باقی بماند.

ب کرده‌اید باید به حدی باشد که روی پارچه کمی کف کند. بعد از آن می توانید از یک پارچه نم دار با آب استفاده کنید.

 

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر