یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش برنج دیشو و طلال ماهی جنوبی

عکس, آموزش برنج دیشو و طلال ماهی جنوبی

یکی از غذاهای سنتی هرمزگان و مردم جنوب کشور ، برنج دیشو است که با ماهی سرو می شود. ماهی سرد است و در این برنج از شیره خرما استفاده می شود تا سردی ماهی را بگیرد.

ابتدا برنج را به مدت چند ساعت خیس نمایید. شیره خرما را درون ظرفی مناسب بریزید و به آن مقداری آب بیفزایید و مواد را هم بزنید تا رقیق شوند سپس مخلوط شیره خرما را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شیره خرما به دمای جوش برسد.آب برنج خیس خورده را خالی کنید و برنج را درون شیره در حال جوش بریزید و بعد از اینکه آب بخار شد درب قابلمه را روی آن قرار دهید تا برنج دم بکشد. پلوی شیرین را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و آن را به همراه طلال ماهی برشته شده و خوشمزه میل کنید.

مواد لازم برای تهیه طلال ماهی
ماهی : به مقدار لازم
آبلیموی تازه : به مقدار لازم
زردچوبه و نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم
پیاز برای سرخ کردن : به مقدار لازم
آرد و نمک و فلفل : به مقدار لازم

برای مزه دار کردن ماهی می توانید از دارچین و مخلوط ادویه هایی که ذکر شد استفاده نمایید. ابتدا ماهی ها را درون ظرفی مناسب بریزید سپس به آن ها مقداری آبلیمو و زردچوبه و نمک و فلفل بیفزایید و اجازه دهید تا ماهی به مدت ۲۰ تا ۶۰ دقیقه مزه دار شود.درون ظرفی مناسب آرد و ادویه و فلفل قرمز و مقداری نمک را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید .

سپس درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و ماهی مزه دار شده را درون روغن تفت دهید و بعد از اینکه یک طرف ماهی سرخ شد طرف دیگر آن را برگردانید و سرخ کنید.برای سرو می توانید برنج دیشو را درون ظرفی مناسب بریزید سپس ماهی طلال سرخ شده را در اطراف برنج قرار دهید همچنین می توانید ماهی را برای سرو درون ظرف جداگانه ای قرار بدهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر