یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش بستنی انبه بدون ثعلب و دستگاه در خانه

عکس, آموزش بستنی انبه بدون ثعلب و دستگاه در خانه

بستنی انبه بی شک یکی از خوشمزه ترین بستنی هاست که طعم و رنگ بی نظیری دارد. برای درست کردن این بستنی در منزل شما به انبه ی تازه ، شیر عسلی ، خامه صبحانه و خلال پسته نیاز دارید. مواد زیر برای دو نفر است :

شیر عسلی ۲ قاشق غذاخوری …………….خامه صبحانه ۴ قاشق غذاخوری

انبه ۲ عدد ……………….. خلال پسته برای تزیین روی بستنی

 آموزش:

ابتدا انبه ها ( انبه های رسیده ) را پوست می گیریم، سپس هسته هایشان را به آرامی خارج می کنیم. سپس  انبه ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کاسه را در فریزر قرار می دهیم تا به طور کامل یخ بزنند، برای این منظور حداقل به ۴ تا ۶ ساعت زمان نیاز است.

پس از اینکه انبه ها به طور کامل یخ زدنند، آنها را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم. در ادامه خامه صبحانه را به همراه شیر عسلی (آموزش درست کردن شیر عسلی خانگی) به میکسر اضافه می کنیم.

در این مرحله مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس ترکیب مواد را از میکسر خارج کرده و درون یک کاسه استیل می ریزیم. در ادامه کاسه را درون فریزر قرار می دهیم تا مایه بستنی خودش را بگیرد.

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از فریزر خارج کرده و مایه بستنی را به مدت ۵ دقیقه با همزن دستی یا برقی مخلوط می کنیم تا بافت آن از هم باز شود. در ادامه این کار را چند مرتبه تکرار می کنیم تا بافت بستنی کشدار شود.

برای اینکه بستنی مجلسی تری داشته باشیم، حداقل باید این عمل را ۴ بار انجام دهیم. در نهایت بستنی را به مدت یک شب درون فریزر قرار می دهیم تا آماده شود. در آخر بستنی را با اسکوپ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با خلال پسته تزیین می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر