یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آموزش بستنی سنتی خانگی برای دیابتی ها بدون دستگاه

عکس, آموزش بستنی سنتی خانگی برای دیابتی ها بدون دستگاه
در این پست از یاس فان قصد داریم برای افرادی که قند خون بالایی دارند یا مبتلا به دیابت هستند یا در رژیم صحیح برنامه غذایی هستند نحوه ی درست کردن بستنی سنتی زعفرانی را بدون شکر و دستگاه بستنی ساز شرح دهیم .

مواد لازم برای درست کردن بستنی

شیر پر چرب ۱ لیتر
زعفران به مقدار لازم ( ۲ قاشق غذا خوری زعفران دم کشیده ی غلیظ)
عسل ( یک لیوان متوسط ، عسل باید صد در صد عسل باشد و از اصل بودن آن اطمینان داشته باشید)
گلاب نصف استکان
ثعلب ۱ قاشق غذاخوری ( استفاده بیش از حد باعث سفت شدن بستنی و مزه ی بد آن خواهد شد، ثعلب برای کشدار شدن بستنی است ) .
خلال پسته ۵۰ گرم
خامه معمولی ۱۰۰ گرم
ثعلب را باید زا لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید . ( ثعلب ماده ی سفید رنگی است شبیه آرد ) .
برای درست کردن بستنی سنتی ابتدا خامه را در یک سینی ریخته و با یک جسم صاف آن را کف سینی پهن کنید تا قطر آن تقریبا به ۲ میلیمتر برسد. سینی خامه را در فریزیر قرار دهید تا یخ بزند. ( در صورتی که پزشک مصرف خامه را برای شما ممنوع کرده از ریختن آن خودداری کنید )
در این فاصله شیر را در یک قابلمه ریخته روی گاز قرار دهید تا بجوشد، در این زمان زعفران را دم کرده و به همراه گلاب به شیر اضافه نمایید. حالا عسل و ثعلب را در ظرفی مخلوط کرده و به تدریج به قابلمه شیر اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا زمانی که مخلوط غلیظ شود.زیر قابلمه را خاموش کرده و روی یخ قرار دهید تا خنک شود ، کمی مواد را هم بزنید تا کشدار شود.بعد از اینکه مواد کمی خنک شد آن را داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود.هر نیم ساعت مواد را از فریزر بیرون آورده و هم بزنید تا ۵ مرحله این کار را انجام دهید تا بستنی بخوبی کش بیاید.در آخر پسته و خامه یخ زده را خرد کرده و به بستنی اضافه کنید . شیر را قبل از تهیه بستنی حتما بجوشانید.مقدارزعفران در بستنی باید طوری باشد که بعد از آماده شدن بستنی کمرنگ تر نشود.برای تهیه بستنی شکلاتی میتوانید بجای زعفران از پودر کاکائو استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر